Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Winkels in België?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Winkels in België?

Hallo fotografieliefhebbers,

Zelf ben ik woonachtig in Nederland en overweeg in de toekomst een nieuwe camera te kopen ( NIKON d90 of d300). Nu heb ik gehoord van een vriend dat het in België een stuk goedkoper kan zijn dan in Nederland.

Mijn vraag is dan ook:

Kunt u mij een aantal tips of websites geven waar ik mijn voordeel mogelijk mee kan doen? Bij voorkeur tips van te bezoeken fotowinkels (fysiek dus). Bij voorbaat dank voor de tips die ik mogelijk langs deze weg ontvang van u!

Vriendelijke groet,

Robert27 uit Nederland.

Re: Winkels in België?

de Belgen gaan naar Nederland shoppen...
    ik zou even in eigen land kijken.
    En anders naar Grobet, Foto Rubens, Konijnenberg, Art & Craft, ...
    Nikon D90 met wat recent glas, een pillampke en een bollekesstatiefke samen in een kabaske om half over de rug te smijten.

Comment

Vind je heel schappelijke prijzen en de uitbater laat je naar hartelust uittesten alvorens een eventuele aankoop.

Groetjes,
      Circe

Comment

Goede ervaring met Foto Rubens ( Wilrijk - Antwerpen) en dus ook Studio 73 (Turnhout, Geel en Mol) en Art & Craft ( Gent).

Foto Konijnenberg ( Turnhout) is een andere grote klepper.
        Canon 400D/50D - EF-S 18-55 - EF 50 f1.8 - EF 70-300 IS USM - Sigma 24-70 f2.8 EX - Tamron 27-70 f2.8 VC - Canon 70-200 f2.8 L - Metz 58

Comment

heb mijne Nikon D90 body gekocht bij kamera.express in nederland scheelde een handvol euro"s ....

ik zou daar alvast es een kijkje nemen ..... hier in belgie kostte die body rond de 1000 euro daar bij jullie bij kamera express gekocht voor 712 euro ..dus overwegen waard he ...
          [B]CANON EOS R6 mark II BODY, CANON RF 24-50 IS STM, CANON RF 100-400mm F5.6-8 IS USM, CANON RF 14-35 f4 IS USM, Canon Macro EF 100 mm 1:2.8 USM, http://www.eddymoens.be

Comment

Ik denk ook dat het juist in NL betere koop is dan in B hier geld om te beginnen al een hogere BTW tarief.
            Nu is het wel zo dat ik pas mijn toestel in B gekocht heb (ik woon in B) omdat ik dan een jaar extra garantie heb en omdat het niet veel verschil maakte op wat ik gekocht heb, bovendien koop ik niet graag op internet (ik hou niet zoveel van dozenschuivers).
            Als het echt de moeite is zou ik het eventueel ook wel doen hoor, maar dan moet er echt verschil op zitten.
            Als het bovendien niet te ver uit mijn buurt is en een winkel betreft in NL ga ik er ook wel kopen, zo komt al 90% van mijn computer materiaal van Breda omdat ze daar alles op stok hebben en omdat het betere koop is dan hier.
            Nu is het wel zo dat ik nog twee laptops ga kopen en dat ik dat spijtig genoeg in België moet doen omdat ze in Nederland geen azerty klavieren verkopen en er blijkbaar ook geen kunnen bestellen.
            Last edited by Sus; 20 juli 2009, 02:24.
            D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Comment

Hallo:

Kijk ook even hier:

cameranu.nl 2j garantie!
              topdeals.nl
              kamera-express.nl
              topfoto.de

Succes met de aankoop
              Canon IXUS95IS + wenslijst

Comment

De btw in Nederland is 19%, in België 21%. Dat zou dus een verschil van 2% moeten uitmaken op het totaalbedrag. Verwaarloosbaar dus. Toch zijn de meeste camera's, al dan niet met kitlenzen, 100 tot 200 euro en zelfs meer, goedkoper in Nederland en in Duitsland dan in België. Ik snap dus hoegenaamd niet dat het dan in België zoveel duurder moet zijn.
                http://www.claudineroelens.com
                Canon Eos 500D kitlens 18-55 IS

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fairydancer Bekijk bericht
                  De btw in Nederland is 19%, in België 21%. Dat zou dus een verschil van 2% moeten uitmaken op het totaalbedrag. Verwaarloosbaar dus. Toch zijn de meeste camera's, al dan niet met kitlenzen, 100 tot 200 euro en zelfs meer, goedkoper in Nederland en in Duitsland dan in België. Ik snap dus hoegenaamd niet dat het dan in België zoveel duurder moet zijn.
                  In belgie heb je 2 jaar garantie, en in nederland maar 1 jaar. Hiermee zal het prijsverschil ook wel te maken hebben.
                  Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
                  Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PVA Bekijk bericht
                    In belgie heb je 2 jaar garantie, en in nederland maar 1 jaar. Hiermee zal het prijsverschil ook wel te maken hebben.
                    Bij cameranu krijg je ook twee jaar garantie, toch heb je daar ook datzelfde prijsverschil. Overigens verkoop ik zelf in mijn winkel een paar elektrische aparaten met twee jaar garantie ( ik woon in België), hetzelfde wordt voor dezelfde prijs verkocht in Nederland met slechts 1 jaar garantie.
                    http://www.claudineroelens.com
                    Canon Eos 500D kitlens 18-55 IS

Comment

Ook in Nederland geldt twee jaar garantie op je toestel... Laat je niks wijsmaken

Comment

Heb onlangs een Olympus E520 gekocht bij Konijnenberg in Turnhout.
                        Was een pak goedkoper dan Studio 73 te Geel.
                        Olympus E520 / Olympus E620 / Olympus PEN E-P1
                        Zuiko 9-18mm. / Zuiko 14-42mm. / Zuiko 14-54mm. II / Zuiko 40-150mm. / Zuiko 70-300mm. / 25 mm. pancake / Flits FL-36 / Flits FL-50

Comment

Working...
                        X