Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 40D of 50D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon 40D of 50D

Collega's, ik volg zowat de discussuis rond de fototoestellen omdat ik op punt sta een Canon50D + EF S 17.85 IS USM te kopen. Blijkbaar zijn de meningen verdeelt over de Canon 50D.
    ik wil geen nieuwe discussie te weeg brengen over wat is goed of slecht aan dit toestel. Enkel de vraag of er mensen zijn die de beide toestellen 40 en 50 geprbeerd hebben en een conclusie konden trekken. Of die de upgrade maakten van 40D naar 50D.
    ik ben een huis, tuin en keukenfotograaf dus een gewoon iemand die een goede foto wil hebben. Ik fotografeer wel nog veel voertuigen van de hulpdiensten (brandweer, politie, ambulance......
    Nu heb ik een 350D. Mijn vroegere toestellen waren Canon EOS 100, Canon EOS 1000 en Canon G5.
    Alle hulp is welkom. Het aantal pixels is voor mij niet een beslissende factor omdat mjn grootste foto toch een 30x40 is.

Re: Canon 40D of 50D

Oorspronkelijk geplaatst door parik Bekijk bericht
    Collega's, ik volg zowat de discussuis rond de fototoestellen omdat ik op punt sta een Canon50D + EF S 17.85 IS USM te kopen. Blijkbaar zijn de meningen verdeelt over de Canon 50D.
    ik wil geen nieuwe discussie te weeg brengen over wat is goed of slecht aan dit toestel. Enkel de vraag of er mensen zijn die de beide toestellen 40 en 50 geprbeerd hebben en een conclusie konden trekken. Of die de upgrade maakten van 40D naar 50D.
    ik ben een huis, tuin en keukenfotograaf dus een gewoon iemand die een goede foto wil hebben. Ik fotografeer wel nog veel voertuigen van de hulpdiensten (brandweer, politie, ambulance......
    Nu heb ik een 350D. Mijn vroegere toestellen waren Canon EOS 100, Canon EOS 1000 en Canon G5.
    Alle hulp is welkom. Het aantal pixels is voor mij niet een beslissende factor omdat mjn grootste foto toch een 30x40 is.
    Beste Parik,

Als je van de buurt ben , en dan bedoel ik St - Truiden dan zou ik zeggen , spring eens binnen want ik heb ze alle twee .
    Dan kun je het onmiddelijk uitproberen
    Groeten , VDSDigit@l

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rohnnyeos400D Bekijk bericht
      Beste Parik,

Als je van de buurt ben , en dan bedoel ik St - Truiden dan zou ik zeggen , spring eens binnen want ik heb ze alle twee .
      Aangezien jij ze beide hebt: is de 50D de meerprijs waard op het gebied van fotokwaliteit of niet?

mvg,
      Peter
      Last edited by Schanske; 18 juli 2009, 15:20. Reden: typvaut ;-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rohnnyeos400D Bekijk bericht
        Beste Parik,

Ik zou graag maar ik ben van Sint Niklaas.
        Wat is u persoonlijk idee?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door parik Bekijk bericht
          Ik zou graag maar ik ben van Sint Niklaas.
          Wat is u persoonlijk idee?
          De discussie die ik hier al gelezen heb , over de 50D , en namelijk dat die beter presteert met goede lensen , moet ik toch gaan beginnen te geloven.
          Ik gebruik dus mijn 70-200 2.8 IS USM daarom altijd op mijn 50D .
          Zelfs e 17-85 is zeer goed op de 50D , en ben daar zeer tevreden van.
          Maar om de zaak kort te houden , het is en blijft nog altijd een persoonlijke keuze.
          En van die meerprijs , tja , ik moest een tweede toestel hebben , en heb voor de 50D gekozen.
          Ik zou geen van beide willen missen.
          Ik heb een vb staan in de fotobeoordeling van de dieren '' bezoekje aan Olmense zoo''
          Daar staan 2 foto's met de 50D en één van de 40D.
          Groeten ,

VDS Digit@l
          Rohnny
          Groeten , VDSDigit@l

Comment

Beide toestellen zijn natuurlijk goed. De 40D is iets ouder dan de 50D wat maakt dat je er (positief) minder voor zult betalen en zelfs op de tweedehandsmarkt gemakkelijker zult vinden. Ook de nieuwprijs is behoorlijk minder dan de 50D.
            Natuurlijk is de technologie achter de 50D recenter dan bij de 40D. bvb. 15 megapixels, performantere automatische witbalans, snellere reeksopnamen... Maar of dit voor u belangrijk is?
            De 40D heeft in ieder geval reeds lang bewezen dat hij een oerdegelijk toestel is en heeft bijgevolg een heel goede reputatie bij amateurfotografen...

Voor huis- tuin- en keukenfotografie wegen die voordelen m.i. minder door dan het verschil in aankoopprijs (bij www.cameraexpress.nl +/-230 euro verschil).
            Iedereen zal ervan overtuigd zijn dat de aankoop van een 40D en een objectief van een betere kwaliteit interessanter zal zijn dan een 50D met een minder goed objectief.

Zelf ben ik 14 dagen geleden overgegaan van een 400D naar een 50D en heb ik er nog geen seconde spijt van (ondanks heel tevreden van de 400D). Voor extremer gebruik (nachtfotografie, macro) ben ik echter nog steeds geen problemen tegengekomen. (ben nog maar 14 dagen de gelukkige bezitter ervan)

Het schijnt dat een 50D om een beter objectief vraagt en zelfs met sommige EF (L) objectieven minder overweg kan. Ik mag niet klagen: heb met geen enkel van mijn objectieven problemen.
            Canon EOS R6 systeemcamera met RF 50 1.8 STM + RF 25-105 F/4 IS 'L' USM, + EF-RF-adapters en een paar heel goede EF 'L' objectieven

Comment

Huis-, tuin-, of keukenfotograaf is niet zo belangrijk. Het feit dat je achter zo'n toestel op
              zoek bent, wil toch zeggen dat je behoorlijk goed materiaal wilt. Wel, ik ben ook van een
              350D op de 50D overgeschakeld, -nadat ik een weekje de 40D heb kunnen gebruiken. Eerst
              dit: de lenzen zijn zeer belangrijk.
              Moest ik moeten kiezen tussen een 40D + 17 55 IS USM lens of de 50D + 17 85 IS USM lens,
              dan zou ik zeker voor de 40D combinatie gaan.
              Voordelen van een 50D zijn dan weer dat je veel meer kunt croppen. Sommigen vinden dit
              helemaal niet belangrijk. Ik toevallig wel. Verder is de AF iets trefzekerder, 't scherm van
              de 50D een heel stuk beter, en de 50D beschikt over een behoorlijke life view. Niet altijd
              nodig of nuttig, maar op statief toch heel leuk om mee te werken.
              Kortom, ik heb voor de 50D + 17 55 is USM gekozen en daar tot nog toe nog geen seconde
              spijt over gehad, al zou ik ook wel hebben kunnen leven met een D40 + 17 55 IS USM...

Comment

Working...
              X