Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon eos 500D of Olympus E-620?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon eos 500D of Olympus E-620?

Kan iemand mij helpen?

Of is dit appelen met peren vergelijken?

Ik zoek een degelijke camera om op allerlei events mooie foto's te kunnen schieten.
    Events zowel binnen als buiten. Liefst van al zou ik in de automatische modus foto's maken.

Avlvast bedankt.

Re: Canon eos 500D of Olympus E-620?

Als je in de automatische modus foto's wil maken kan je best een compactje of een bridge kopen, daar dient een DSLR zich niet voor.
    Met een DSLR dien je te leren werken en ontdekken wat je toestel allemaal kan, en zo kan je dan je foto's verbeteren.
    In automatische modus heb je zelfs kans dat de foto's minder goed gaan zijn dan gemaakt met een compactje.
    Meer foto's te zien op http://www.kermisreportages.be

Comment

Appelen en peren zijn er om op te eten, de camera's smaken niet zo best

Elke DSLR heeft een autostand en er zijn er bij denk beide modellen die je hier noemt ook een scene menu hebben
      Dat wil zeggen voor alle onderwerpen is er een autostand die meer specefiek gericht is op wat je wil fotograferen.
      vb= vuurwerk, nacht, macro, portret, sport, enz...
      Dus de auto stand is goed genoeg en zeker niet slechter dan bij een compactje hoor
      Enkel het voordeel van een DSLR is dat je van lenzen kan wisselen naargelang het onderwerp dat je wil fotograferen
      En net daar zal je schoentje wringen, wil je een superzoom of meerdere lenzen ?
      Denk dat je met een 18-200 (liefst met beeldstabelisatie) hier het verst komt voor startende dslr gebruiker
      Maar dan boet je in aan kwaliteit want zo een super zoom is beduidend minder in donkere omstandigheden.
      Dus de beide camera's hebben hun gebruikers die er tevreden van zijn
      Zelf een olympus fan daar ik de e-510 gebruik, met en ik zeg het nog eens MET verschillende lenzen naarmate mijn doel dat ik wil fotograferen.
      Dus de meeste zullen je aanraden een DSLR te nemen met een paar lenzen omdat de meesten ook niet in de autostand schieten maar na een leerperiode meer bewust gaan kiezen voor geavanceerde menu van de camera en daarmee geweldige plaatjes maken.
      Dus beste wat je doet is ge naar een winkel waar je beide camera's eens mag vastnemen en daar dan uit besluiten welke best in de hand ligt
      Want er zijn ook daar verschillen op, de een ligt beter in de hand dan de andere

Comment

okee.
        Alvast bedankt voor de reacties.

En wat als ik na verloop van tijd idd zelf meer begin te spelen met de instellingen?
        Is er dan een verschil in de toestellen of zijn deze evenwaardig?

Comment

Met allebei de toestellen kun je het diafragma instellen, de sluitertijd en manueel werken. Daarnaast kun je op allebei de toestellen ook met de lichtgevoeligheid spelen. Dus met allebei de toestellen kun je ook in een later stadium blijven experimenteren. Naast deze basisinstellingen zijn er ook nog andere instellingen waarmee je kunt spelen en die je het leven gemakkelijker kunnen maken. Van de Canon weet ik het niet, want daar fotografeer ik niet mee, maar de E620 telt zoveel mogelijk verschillende instellingsmogelijkheden om de camera naar je hand te zetten, dat ik me afvraag of je ooit alle mogelijkheden hebt uitgeprobeerd voor je weer een volgende aanschaft. ;-)

Ik ben een Olympus gebruiker, maar houd me ook op de hoogte van de nieuwe camera's van Olympus. De E620 zou ik graag wel eens willen vasthouden omdat deze tov mijn E510 een nieuwe autofocusmodule heeft wat enorm schijnt uit te maken.

Ik fotografeer met de kitlenzen en ben daar erg tevreden over. Met de kitlenzen van Olympus kun je een hele tijd vooruit en ze zijn zeker goed te betalen. Met de amateurlenzen van Olympus haal je prachtige objectieven in huis, die goed betaalbaar zijn. Dat is ook belangrijk hè, naast de body ook de objectieven.

Canon zal ongetwijfeld ook goede objectieven hebben die betaalbaar zijn. Voor Canon zijn meer lenzen beschikbaar, op de tweedehandsmarkt en bij de andere merken. Aan de andere kant, hoeveel lenzen moet je hebben om goed te kunnen fotograferen. Voor mij is het zo dat het amateurgamma van Olympus aansluiten bij mijn manier van fotograferen. Later, als ik het geld ervoor over heb schaf ik me misschien nog de 14-54 aan en de 35 mm macro. Deze laatste staat hoog op mijn lijstje.

Succes met je keuzen en veel plezier met je nieuwe camera.

Groeten,
          Bart

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Johnny K
            Elke DSLR heeft een autostand
            Ik vraag mij serieus af welk type camera ik de laatste drie ik dan gehad heb, want die hadden/heeft geen autostand, dus het kunnen/kan geen DSLR zijn, lees ik nu hier......
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
              Ik vraag mij serieus af welk type camera ik de laatste drie ik dan gehad heb, want die hadden/heeft geen autostand, dus het kunnen/kan geen DSLR zijn, lees ik nu hier......
              Tiens : heeft je Nikon D700 geen P-stand ??? Dat is toch ook quasi "auto"...

Ik vind je opmerking t.o.v. een beginner wel een beetje denigrerend...
              Persoonlijk zou ik TS ook een 5D of een D700 aanraden : t'is misschien iets boven z'n budget (ne factor of 3-4, ...), maar zo erg is dat nu ook weer niet...

Euch : die 500D of E-620 zijn beide goeie toestellen in hun klasse. Ze situeren zich beide iets boven de instappers, en hebben zeker voldoende mogelijkheden om je in te leiden in de wereld van de fotografie. Persoonlijk zou ik die auto-stand wel vergeten (het zit er wel op) en de P-stand gebruiken. Het gebruik is identiek, maar die P-stand heeft het voordeel dat je je instellingen WEL kan aanpassen, wat in Auto niet kan.
              De basisinstellingen bij fotografie zijn trouwens ook niet zo moeilijk, en het maakt wel deel uit van de "leute" die je hebt bijhet maken van foto's...

PS : kijk eens op www.dpreview.com voor wat reviews van camera's : je zal zien dat er geen slechte DSLR's zijn, wat de keuze niet makkelijk maakt. Canon en Nikon hebben het grootste marktaandeel, maar dat maakt de rest er niet slechter om...
              Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                Tiens : heeft je Nikon D700 geen P-stand ??? Dat is toch ook quasi "auto"...

Ik vind je opmerking t.o.v. een beginner wel een beetje denigrerend...
                Persoonlijk zou ik TS ook een 5D of een D700 aanraden : t'is misschien iets boven z'n budget (ne factor of 3-4, ...), maar zo erg is dat nu ook weer niet...

Euch : die 500D of E-620 zijn beide goeie toestellen in hun klasse. Ze situeren zich beide iets boven de instappers, en hebben zeker voldoende mogelijkheden om je in te leiden in de wereld van de fotografie. Persoonlijk zou ik die auto-stand wel vergeten (het zit er wel op) en de P-stand gebruiken. Het gebruik is identiek, maar die P-stand heeft het voordeel dat je je instellingen WEL kan aanpassen, wat in Auto niet kan.
                De basisinstellingen bij fotografie zijn trouwens ook niet zo moeilijk, en het maakt wel deel uit van de "leute" die je hebt bijhet maken van foto's...

PS : kijk eens op www.dpreview.com voor wat reviews van camera's : je zal zien dat er geen slechte DSLR's zijn, wat de keuze niet makkelijk maakt. Canon en Nikon hebben het grootste marktaandeel, maar dat maakt de rest er niet slechter om...
                Inderdaad, alle Nikon DSLR's hebben misschien geen scenery's en AUTO stand maar wel minstens PASM. De semi pro toestellen hebben enkel PASM. Maar zoals aangehaald is de P stand minstens evengoed als de AUTO stand.
                Nog een belangrijk voordeel van de P stand:
                - De flits springt er niet ten ongepaste tijden uit.
                Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                  Sorry he maar de toestelen die hij in titel opnoemt hebben allen een auto stand.
                  Wij praten hier niet over een D700 ofzo maar een Canon 500D en olympus E-620 instap DSLR
                  Eerst verder lezen dan neus lang is

Comment

Working...
                  X