Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Raynox macro-lenzen - iemand ervaring?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Raynox macro-lenzen - iemand ervaring?

Tijdens het zoeken op het net kwam ik de macrolenzen DCR-150 en DCR-250 van Raynox tegen.

Heeft iemand daar ervaring mee?
    En weet iemand waar ik ze zou kunnen bestellen in België?

En weet iemand of de cm-2000-set van Raynox die bv. op nomatica.fr wordt aangeboden, op een Powershot G3 bruikbaar is?
    EOS 80D

http://raynox.co.jp/english/digital/egcanong3.htm
    Ga eens naar de site van Raynox zelf, daar zie je de converters die je met de G3 kunt gebruiken. Ik denk echter dat enkel de PRO-reeks voldoet.
    http://www.koopdigitaal.nl/index.phtml - Daar hebben ze de ganse reeks.
    fredje.

Comment

Bedankt voor de snelle info, Fredje (er slaapt hier werkelijk niemand hé ); ik heb uiteraard de site van Raynox uitgekamd, maar over de set cm-2000 is er niks te vinden i.v.m. de G3 terwijl op sommige sites deze mogelijkheid wel wordt vermeld.

Ik vroeg me eigenlijk af of de kwaliteit van die Raynox-lenzen wel voldoet (ik ben een amateur hé, geen pro )?

EOS 80D

Comment

Ik ben ook maar "nen amateur" hoor maar toch zou ik kiezen voor canonconverters, deze zijn echt niet veel duurder dan de pro's van Raynox.
        Macrolensjes kun je mijns inziens wel voor andere merken kiezen. Meestal bestaan deze maar uit één lensje, zoiets als een vergrootglas.
        fredje

Comment

Ga eens naar de site van Raynox, gans onderaan klik je op MACROLENS FOR 35mm CAMERA. Daar ga je de CM2000 set vinden en ook de CM3500.
          Als dit echter werkt op de G3 weet ik niet.
          fredje

Comment

Ik heb ooit raynox lenzen gehad.
            Als ik je een tip mag geven, zou ik je aanraden om direct een betere lens te kopen. Anders ga je erna toch een beter kopen.
            En dan geef je zoals ik 2 keer geld uit.

Het probleem is dat deze lenzen niet echt de qualiteit leverden die ik verwachte. Kan ook aan mij liggen natturlijk

Originally posted by bisebaer
            Tijdens het zoeken op het net kwam ik de macrolenzen DCR-150 en DCR-250 van Raynox tegen.

Heeft iemand daar ervaring mee?
            En weet iemand waar ik ze zou kunnen bestellen in België?

En weet iemand of de cm-2000-set van Raynox die bv. op nomatica.fr wordt aangeboden, op een Powershot G3 bruikbaar is?
            Greetz,

Comment

Tja, ik vermoed dat je wel gelijk hebt, want het prijsverschil moet toch ergens een oorzaak hebben; anderzijds - na het bekijken van een aantal foto's van anderen met de DCR-250 - heb ik de indruk dat die macro-lens wel meevalt.

Bedankt voor het advies!
              EOS 80D

Comment

Ik heb zelf een sony F717 camera. Hierbij heb ik een Raynox DCR-250 macrolens. Ben zelf tevreden over de opnamen die je kunt maken met deze lens. Ik heb een aantal foto's op onderstaande site gezet die ik heb gemaakt met deze lens. Ga een kijken zou ik zeggen en oordeel zelf of het voldoet aan je verwachtingen. ben zelf ook een amateurke.

http://www.pbase.com/peerke
                Groeten,
                Peerke

Comment

Alles hangt af van de reeks denk ik. Zoals ik reeds eerder heb gezegd
                  Is er een Pro-reeks bij Raynox. Als je dan vergelijkt dan ga je bvb. bij Foto Konijnenberg voor een CanonG3-televoorzet met vergrotingsfactor1.75 kopen voor de prijs van 119Euro. Zet je daar een vergelijkbare RaynoxPro naast vergrotingsfactor1.85 dan betaal je 162Euro. Een pak meer dus dan de originele Canon. Hier dus geen twijfels !
                  Voor de Close-up ligt het anders, deze kost in dezelfde winkel als hij van Canon is 119Euro en van Raynox 69Euro. Daar kun je inderdaad al eens serieus gaan twijfelen. Ikzelf heb de hoya close-ups (dus ook geen originele) waarvan de resultaten volgens mij ook heel goed zijn.
                  fredje
                  Hoya +10

Comment

Die Hoya's lijken mij heel interessant: de prijs lijkt mij niet zo hoog en voor zover ik kan oordelen is de kwaliteit idd erg goed.

Ik denk dat ik maar voor de Hoya's ga; nu nog een winkel vinden in België waar ze ze hebben of willen bestellen tegen een redelijke prijs ...
                    EOS 80D

Comment

Wil wel even zeggen dat de Raynox DCR-250 macrolens in nederland 42,50 euro kost excl verzendkosten van 12,50 euro bij http://www.budgetfoto.nl
                      Dus dit is goedkoper dan de Hoya lens.
                      Groeten,
                      Peerke

Comment

Waarom geen B+W +10 ?
                        Ik ben daar zeer tevreden van en op BD zitten daar ook tevreden gebruikers van.
                        Cypho
                        Panasonic DMC-FZ1000, Sony RX100 M3

Comment

Budgetfoto.nl levert helaas niet in België ...

Tja, ik ga ze misschien toch eens moeten proberen hé, maar ik zal dan wel een winkel moeten vinden waar ze in stock zijn. Iemand enig idee waar er in O-Vl ergens één is?
                          EOS 80D

Comment

Working...
                          X