Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

lens voor op de G3

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• lens voor op de G3

Tja.... het zal vast al wel eens ergens op het forum besproken zijn. Maar ja, de zoekfunktie doet ut nog steeds niet.
    Waar kan ik info vinden voor een lens voor op de G3; wat is een goede lens (merk) en wat zijn de prijzen die ik daarvoor kan verwachten ?

Hier worden alle converters besproken die op een G3 passen.
    Ik had vroeger een Teleconverter x1.75 en een wide converter x0.7 van Canon.
    Heb daarvoor 109 en 159 euro betaald (of zoiets)
    Kijk eens op de site van www.topfoto-online.de voor de exacte prijzen.

Als je deze converters wil gebruiken heb je ook een adaptor nodig. Canon maakt deze maar zijn van plastic. De stevigste die ik tot nu toe heb ontvangen zijn van lensmate (www.lensmateonline.com), ze leveren ook aan belgie maar kan tot meer dan 1 maand duren eer ze hier zijn. Ik heb 2 maanden moeten wachten, en reken er ook nog maar douane kosten bij. Op deze site verkopen ze ook converters maar dan wel alleen van kenko en rainox (denk ik)
    http://www.vannecke.be
    Canon 10D /Canon 350D /Canon Powershot G5
    Sigma 12-24 / Tamron 28-75/Canon 28-135 / Sigma 180 macro / Canon EF 50 1.8II / Sigma 50-500 / Speedlite 420EX/ Speedlite 580EX/ X-drive II / Manfrotto 055BWB + 329RC4

Comment

Originally posted by Billyboy
      Tja.... het zal vast al wel eens ergens op het forum besproken zijn. Maar ja, de zoekfunktie doet ut nog steeds niet.
      Waar kan ik info vinden voor een lens voor op de G3; wat is een goede lens (merk) en wat zijn de prijzen die ik daarvoor kan verwachten ?

dit is de adapter die u nodig heeft de Canon - LA-DC58B 58mm Lens Adapter f/ G3 + G5

dit is de teleconverter de Canon - TC-DC58N Tele Converter Lens f/ G3 + G5

dit is de groothoekconverter de Canon - WC-DC58N Wide Converter Lens f/ G3 + G5
      Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

Comment

Dus als ik het goed begrijp heb ik een adapter én een lens nodig ??

Ik wil eigenlijk foto's met mijn G3 gaan maken bij voetbalwedstrijden. Welke lens (en adapter) zou je me aanbevelen om de spelers en acties mooi scherp dichterbij te halen?

Comment

Ik zou opteren voor de adapters van lensmate (heb ik ook gedaan). Doe eens een search op het forum van www.dpreview.com .
          Op de site van lensmate staan de grootste verschillen met de adapter van canon, maar soms werkt de site van lensmate niet direct. Na een paar maal proberen komt hij er wel door.
          Dit is een foto van een G3 met een lensmate van 58mm

Het voordeel ook van lensmate is dat je een adapter kan krijgen van 52mm waar je dan eventueel een uv filter kan voor kopen om altijd mee rond te lopen. Zie het als bescherming van je lens, want als je camera op je lens valt is het een heeeel duur grapje, en ik kan het weten.

Qua teleconverter heb je een uitgebreidere keuze, zie de site die ik in de vorige posting heb gegeven.
          Het gemakkelijkst is om een converter te kopen die past op 52mm of 58mm (daarvoor kan je die adapters kopen), de anderen zullen ook gaan maar dan moet je nog stepup of stepdown ringen kopen.

Hoe hoger het getal hoe dichter dat je iets kan halen. Stel je hebt een 4x zoom, met een 1,75 converter heb je ongeveer een 7x zoom.

Sigma 12-24 / Tamron 28-75/Canon 28-135 / Sigma 180 macro / Canon EF 50 1.8II / Sigma 50-500 / Speedlite 420EX/ Speedlite 580EX/ X-drive II / Manfrotto 055BWB + 329RC4

Comment

Heb je geen zwarte adapters voor de G5 ?
            Ik zie altijd alleen maar zilverkleurige.
            Bij lensmate heb je wel een zwarte maar kan geen 1 à 2 maanden wachten.
            Canon Powershot G5 !

Comment

Waarom zou je 1 a 2 maanden moeten wachten ?
              Ik heb daar 10 dagen geleden iets besteld en na ongeveer een week was het al geleverd en dit aan goedkoopste leverprijs, nl international USPS of zoiets, dus niet eens expres of DHL of UPS of zo.

Comment

Tja, ik heb 2 maal 2 maanden moeten wachten op mijn pakketje. De eerste maal besteld in juni, en die heb ik in augustus ontvangen. In juli (na een maand) heb ik gemailed naar hen en ze hebben de bestelling opnieuw doorgestuurd. Die heb ik eind september mogen ontvangen en dadelijk weer geretourneerd naar hen.
                Ook ik heb voor de goedkoopste leverprijs gekozen. Tschijnt volgens lensmate dat belgie soms een ramp is om iets te leveren (douane???)

Comment

Working...
                X