Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nadelen E-3, 40D en D300

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nadelen E-3, 40D en D300

Oorspronkelijk geplaatst door hub2805 Bekijk bericht
    En in de gauwte vergeet je dan ook nog de D1, D1X, D1H, D2H, D2Hs, D2X en D2Xs
    Inderdaad Hubert, ook allemaal magnesium boddy's D2H en D2X heb ik zelfs zelf gehad, en ook mijn analoge F4 en F5 hadden magnesium boddy's

Comment

Ik heb een tijdje magnesium genomen tegen de krampen.
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
        Proficat Les, met je magnesiumbody .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
          Om je plastiekerige 'body' wat op te kalefateren ???

Comment

Geen krampen meer gehad, al had ik -achteraf gezien- misschien beter ijzer genomen. Had ik nu kunnen deelnemen aan The Iron Man.
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
              4 megapixels compact ?
              Ik zou dan zelf toch voor de D300 gaan waarschijnlijk, omdat ik al eens graag een concertje mee doorpak, of in de sporthal fotografeer (weliswaar met lichtsterk glas).
              Nja, dit is natuurlijk jou persoonlijke mening, niets op tegen. Maar om eens wat foto's te tonen van die "ruisbak" op concerten, kijk een op deze site. Dit is een professionele freelance fotografe (Lieve Boussauw) met een E-3, olyglas en een voorliefde voor muziek. Als je veel geld hebt, heeft oly zoomglas in de range 24-200 (35mm beeldhoek equivalent) dat een stop lichtsterker is dan nikon. (f/2 zoom van 14-100mm). Dat compenseert mss voor de kleinere scherptediepte of de mindere ruiseigenschappen in donkere omstandigheden.
              Je mag rekenen dat je zo'n €250 meer betaald voor een oly-lensje (op cameranu.nl) dan voor een vergelijkbare nikkor (dan de VR-objectieven, oly heeft de beeldstabilisatie in de body, al zijn er al veel bits gevloeid over wel of geen in-body stabilisatie).

mvg
              Twee Olympus bakjes; Enkele Olympus en Sigma bokalen variërend van 14 tot 200mm; Wat lichtjes en een zakje bijhorend speelgoed.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JvanKnal Bekijk bericht
                Je mag rekenen dat je zo'n €250 meer betaald voor een oly-lensje (op cameranu.nl) dan voor een vergelijkbare nikkor (dan de VR-objectieven, oly heeft de beeldstabilisatie in de body, al zijn er al veel bits gevloeid over wel of geen in-body stabilisatie).

mvg
                Tja... ik weet ook dat de body niet de oplossing biedt, maar het glas, en F2 glas betaal je nu éénmaal heel veel geld bij Olympus.
                Met de betaalbaardere lenzen die ik nu heb en de D90 lukt het me ook, dus...
                Btw... thx voor de link, genietbare foto's. Crossprocessing en Orthon werken dus ook voor concertfotografie .
                Last edited by FestinaLente; 20 juli 2009, 18:18.

Comment

Working...
                X