Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nadelen E-3, 40D en D300

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nadelen E-3, 40D en D300

Het mag dan een 'ruisbak' zijn, maar hij is redelijk waterdicht!
    Die van mij is zelfs al helemaal kopje onder gegaan .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gaiphia Bekijk bericht
      Het leek me interessant om wat meer over de eventuele nadelen te weten aangezien deze zo goed als nooit vermeld worden in de brochures . Enkel bij reviews vind je wat minpunten, maar daar worden de toestellen slechts kort getest...

Nee, niet direct posters afdrukken, maar ik heb nu een 4 megapixelcamera en dat is toch wat aan de lage kant.
      4 megapixels compact ?

Op ons fotosalon hingen foto's van 75-75, zelfs 1m op 1m gemaakt met een D70 met 6 miljoen pixels. Die foto's hebben nog een heel goede kwaliteit.
      Als je 1/4 van je foto gaat gebruiken dan kan 't een nadeel zijn, maar volledig formaat is 6 miljoen pixels al heel wat. Er is ook nog een verschil tussen pixels van een sensor van een spiegelreflex, die groter is, dan pixels van een sensor van een compact die veel kleiner is.

Je moet niet zozeer naar de nadelen kijken. Nadelen zijn er eigenlijk niet, maar 't zijn "beperkingen".
      40D en D300 hebben een cmos-sensor, die toelaat om vrij hoog in de iso-waardes te gaan, zonder ruis.
      E3 heeft een live-mos sensor, die kleiner is dan de CMOS, wat maakt dat je niet de beperkte scherptediepte kan halen bij eenzelfde diafragma als de andere twee. Voor macrofotografie kan det zelfs interessant zijn om meer scherptediepte te hebben, dus hoeft dit niet altijd een nadeel te zijn. Deze laat niet dezelfde ISO-waardes ruisloos toe zoals de twee andere.
      De D300 en de E3 zijn de robuustere camera's van de deze drie. De 40D is en oogt plastiekerig. De D300 heeft 51 scherpstelpunten, en een aantal pluspunten, zoals mexicano al aanhaalde. De E3 heeft 11 scherpstelpunten en heeft dan weer een ingebouwde beeldstabilisator die fantastisch goed werkt. Tot 4 stops winst doe je ermee. Dit maakt dat je om sommige beelden te maken, in donkere omstandigheden, helemaal niet zo hoog in de ISO's moet, en dan blijft het ruis ook beperkt. Om beweging te bevriezen bij slechte lichtomstandigheden helpt dit dan weer niet.

Nikon en Olympus hebben beide een heel goed flitssysteem, en als ik me niet vergis kan je ook met de E3 een flitser van op afstand aansturen. Het flitssysteem van Canon is ook goed, maar beperkter in mogelijkheden.

Als je dan naar de prijs gaat kijken, en vooral naar de prijs van lenzen, dan zal je merken dat je bij Canon veelal iets goedkoper terechtkan. Prijs is ook belangrijk, en kan ook doorslaggevend zijn.

't Zijn alle drie goeie camera's en als je een aankoop overweegt, kijk dan niet alleen naar het toestel, maar ook naar lenzen en toebehoren. Je koopt niet alleen een camera, maar een systeem. Ga naar de winkel en pak die camera's een keer vast. Het kan zijn dat je meteen aan een camera verkocht bent... Ik had bijna mijn Nikon ingeruild voor Olympus, toen ik de E3 vast had . Ik had hem tevoren nooit overwogen.

Als je al weet wat je gaat fotograferen, dan zou ik zeggen...
      koop geen Olympus als je veel sport gaat doen en in slechte lichtomstandigheden gaat werken om daar beweging te bevriezen. Voor eender welke andere soort fotografie maakt het heel weinig uit.
      't Zijn alle drie goeie camera's, waar je toch mee zal moeten leren werken om er goeie resultaten uit te halen.

Persoonlijk...
      Ik plaats de 40D nog onder mijn D90. De 40D zal dingetjes hebben die beter zijn, maar mijn D90 heeft er ook die beter zijn, en die ik kan gebruiken, zoals de dingetjes die mexicano aanhaalt, maar dan met 11 scherpstelpunten en zonder de AF-finetuning.
      Tussen de E3 en de D300 zou ik nog twijfelen... Ik zou dan zelf toch voor de D300 gaan waarschijnlijk, omdat ik al eens graag een concertje mee doorpak, of in de sporthal fotografeer (weliswaar met lichtsterk glas).
      Last edited by FestinaLente; 16 juli 2009, 13:58.

Comment

goede duidelijke commentaar festina, goed verwoord
        http://www.jvs-photography.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ViewFinder Bekijk bericht
          Wat bewijst dit? Ik kan elke camera op strand zetten en een flesje spa overheen gieten....
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Voor ik een 40D kocht, had ik een 30D en daarvoor een 10D. Zowel de 10D als de 30D maakte scherper foto's (focus) dan de 40D.
            https://www.flickr.com/photos/decultuurconsument/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
              De 40D is en oogt plastiekerig.
              Dit is wel lichtjes overdreven, hij ziet er misschien plastiekerig uit (nu ja, ik had tot vorige week een Nikon D300 en die 'zag' er net hetzelfde uit voor mij), de 40D IS helemaal niet 'plastiekerig', het is een magnesiumlegering.

Ik heb al verschillende 'Canon ' en 'Nikon' toestellen gehad en ik stel vast dat de lenzen veel doorslaggevender zijn dan de 'body'.
              Je leest hier veel 'mijn kind, braaf kind' verhalen, wel, ga eens naar een winkel en pak de toestellen eens vast en oordeel zelf !
              Ik heb persoonlijk liever de bediening van de Canon toestellen, maar dat is natuurlijk persoonlijk. IS

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wimpy Bekijk bericht
                de 40D IS helemaal niet 'plastiekerig', het is een magnesiumlegering.
                Wie heeft je dat wijsgemaakt, alleen D100, D200, D300, D700, D3 en D3X hebben een magnesiumboddy.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                  Wie heeft je dat wijsgemaakt, alleen D100, D200, D300, D700, D3 en D3X hebben een magnesiumboddy.
                  Jij kan zeker niet lezen, waarom kom je zulke 'nonsens' verkopen ? Ik heb de toestellen zelf gehad, dus niemand heeft het me wijsgemaakt ...

Citaat beschrijving Canon 40D body : 'De behuizing van magnesiumlegering ...
                  Last edited by Wimpy; 17 juli 2009, 11:46.

Comment

Dit is wel lichtjes overdreven, hij ziet er misschien plastiekerig uit (nu ja, ik had tot vorige week een Nikon D300 en die 'zag' er net hetzelfde uit voor mij), de 40D IS helemaal niet 'plastiekerig', het is een magnesiumlegering.
                    Hij ziet er plastiekerig uit en hij voelt plastiekerig aan, helemaal anders dan een D300. Ik heb geen van beide toestellen, maar heb ze beide al verschillende keren in mijn pollen gehad, en de 40D oogt gewoon van plastiek en voelt zo aan. Zelfs enkele gebruikers die ik ken, zeggen dit zelf. Hij kan wel van een magnesiumlegering zijn, maar hij ziet er niet zo uit en hij voelt niet zo aan. Ik heb dus niet gezegd dat hij van plastiek was.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
                      maar hij ziet er niet zo uit en hij voelt niet zo aan.
                      Maar hij IS het niet ...

Comment

Maar hij IS het niet ...
                        Inderdaad. Geert heeft het ditmaal niet bij het rechte eind.

Comment

Jij kan zeker niet lezen, en ik heb de toestellen zelf gehad, dus niemand heeft het me wijsgemaakt ...

Citaat beschrijving Canon 40D body : 'De behuizing van magnesiumlegering ... body
                          Sorry, ik had het inderdaad verkeerd voor, en dacht dat het hier om de Nikon D40 ging. D40 - 40D

Comment

Sorry, ik had het inderdaad verkeerd voor, en dacht dat het hier om de Nikon D40 ging. D40 - 40D
                            Excuses voor mijn wat felle reactie dan ...

Comment

Excuses voor mijn wat felle reactie dan ...
                              T'is nieks jong, ik had de titel niet meer in het oog, en ben dus misdacht, kan gebeuren hé.

Comment

En in de gauwte vergeet je dan ook nog de D1, D1X, D1H, D2H, D2Hs, D2X en D2Xs
                                Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Working...
                                X