Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nadelen E-3, 40D en D300

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nadelen E-3, 40D en D300

Kan er mij iemand helpen met het vinden van nadelen of minpunten aan deze toestellen:

Olympus E-3
    - Ruisbak
    - 'slechts' 10 megapixel

Canon 40D
    - 'slechts' 10 megapixel

Nikon D300
    - Autofocus niet altijd even effectief
    Panasonic Lumix DMC-FZ10, Chajka-II, Nikon D300s

Re: Nadelen E-3, 40D en D300

Oorspronkelijk geplaatst door Gaiphia Bekijk bericht
    Nikon D300
    - Autofocus niet altijd even effectief
    ik zou niet weten...wel een beetje dieper op ingaan alvorens af te breken
    Canikon 40D - D200, D300

Comment

Als megapixel zo'n rol speelt, waarom kijk je niet naar de 50D ipv de 40D?
      Probeer ook zeker de modellen die je noemt te vinden in deze thread.
      Bij DPREVIEW kun je de toestellen zij aan zij met elkaar vergelijken. Kijk maar eens HIER
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mexicano Bekijk bericht
        ik zou niet weten...wel een beetje dieper op ingaan alvorens af te breken
        Ik heb dat niet uit eigen ervaring, maar ik het dat al een aantal keer gelezen en ik heb foto's gezien die niet volledig scherp waren op het onderwerp waarop scherp gesteld werd (maar dat kan uiteraard ook het gevolg zijn van andere factoren...).

Je mag me altijd verbeteren of tegenspreken

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
          Als megapixel zo'n rol speelt, waarom kijk je niet naar de 50D ipv de 40D?
          Probeer ook zeker de modellen die je noemt te vinden in deze thread.
          Bij DPREVIEW kun je de toestellen zij aan zij met elkaar vergelijken. Kijk maar eens HIER
          Megapixels spelen niet meteen een grote rol, maar het was het enige 'minpunt' dat ik kon verzinnen voor de 40D. Ik heb dan ook de 'slechts' tussen aanhalingstekens gezet.

Comment

Keuze gemaakt dus. Ga voor de 40D

Comment

Ik heb dat niet uit eigen ervaring, maar ik het dat al een aantal keer gelezen en ik heb foto's gezien die niet volledig scherp waren op het onderwerp waarop scherp gesteld werd (maar dat kan uiteraard ook het gevolg zijn van andere factoren...).

Je mag me altijd verbeteren of tegenspreken

Ja want dat slaat echt nergens op ,ik heb ook al eens foto's gezien die niet scherp waren . D300 staat bekend als een erg goede camera wat betreft focusmogelijkheden hoor.Er is altijd baas boven baas natuurlijk,D700/D3 is naar ik hoor net weer dat tikje beter speciaal in slechte lichtomstandigheden ,en bij de concurrentie zullen er ook wel een aantal modellen zijn die op zijn minst even goed of beter doen,maar zwakke focus is echt niet typisch voor D300.
              Wat wel nadelen zijn:
              Geen aanduiding in de zoeker dat je linker instelwiel bv. nog op "timer" staat ingesteld,zodat wanneer je afdrukt ipv KERTCHOEM tuuut...tuuuut...tuut weerklinkt.Eer je die terug op "C" of "Ch" hebt gezet is het vogeltje wel gaan vliegen,heb ik al tig shots door gemist.
              Geen mogelijkheid om via die dikke handige Nikon knoppen snelsnel van geheugenbank te wisselen,je moet in het menu duiken.
              De "live view" modus is maar een pover iets als je't vergelijkt met bridge of compactcamera's:de liveview geeft de beïnvloeding van je instellingen als sluitertijd,diafragma niet weer,stelt tergend traag scherp of lukt er helemaal niet in,bovendien is het LCD scherm niet draaibaar maar vast.
              Bovenstaande nadelen zijn niet typisch D300,andere modellen/merken doen vaak niet beter op deze vlakken.

Walter
              D850

Comment

maar het was het enige 'minpunt' dat ik kon verzinnen voor de 40D
                Als je persé minpunten zoekt (40D tov de D300) :

-beperkt aantal AF velden
                -geen spotmeting gekoppeld aan gekozen AF-veld (tenzij het middelste)
                -geen 3D-tracking AF
                -geen AF finetuning

Canon gebruikt flash als AF-assistant ipv lamp bij Nikon (niet dat ik daar boodschap aan heb) - werken trouwens beide op de zenuwen, flash nog iets meer
                Canon 'voelt' minder stevig aan

-aantal bps beduidend lager
                Canikon 40D - D200, D300

Comment

40D heeft anders maar ne sucky focus.
                  http://aljocha.tumblr

Comment

Ben ook van zin een 40D te kopen. En ik dacht, mh, even deze thread checken.

Eigenlijk vind ik het logisch dat de 40D nadelen heeft t.o.v. de D300, aangezien deze Nikon Body bijna het dubbele kost van de Canon.

Just my 2 cents

Grtz
                    Canon eos 450d + kitlens 18-55 IS

Comment

Waarom wil je de nadelen weten en wat wil je gaan fotograferen ?
                      Elk toestel heeft ook zijn voordelen...
                      De E3 is niet echt een ruisbak. Mijn D80 wordt ook een ruisbak genoemd, maar als 't licht goed gebruikt wordt, valt dat allemaal wel mee.
                      Is 10 miljoen pixels een nadeel ? Wat wil je gaan doen ? Posters afdrukken ?

Comment

Pertinente opmerkingen, FL, blij dat je je gedacht zegt!
                        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Als je alle nadelen gaat zoeken dan koop je nooit een camera

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ViewFinder Bekijk bericht
                            Als je alle nadelen gaat zoeken dan koop je nooit een camera
                            Das tot nu toe de meest zinnige opmerking die ik gehoord heb..Amen..

Ik ben overgstapt van een 300 D naar 40 D en ik moet zeggen dat het al bij al wel meevalt
                            Maar de fotos op zich moeten toch nog geschoten worden eerst en of je dan over nadelen kan spreken? Je moet gewoon met elk toestel eender wat kunnen en dan speelt het technische of mecahnische geen rol. Allez voor mij toch niet..
                            Nu zal die van mij ook wel denken..zeveraar..
                            Mvg, Pascal,Schoonspikke
                            Als je schiet..schiet dan raak!
                            500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
                              Waarom wil je de nadelen weten en wat wil je gaan fotograferen ?
                              Elk toestel heeft ook zijn voordelen...
                              De E3 is niet echt een ruisbak. Mijn D80 wordt ook een ruisbak genoemd, maar als 't licht goed gebruikt wordt, valt dat allemaal wel mee.
                              Is 10 miljoen pixels een nadeel ? Wat wil je gaan doen ? Posters afdrukken ?
                              Het leek me interessant om wat meer over de eventuele nadelen te weten aangezien deze zo goed als nooit vermeld worden in de brochures . Enkel bij reviews vind je wat minpunten, maar daar worden de toestellen slechts kort getest...

Nee, niet direct posters afdrukken, maar ik heb nu een 4 megapixelcamera en dat is toch wat aan de lage kant.

Comment

Working...
                              X