Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

upgrade D50 naar D80 : de moeite waard ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: upgrade D50 naar D80 : de moeite waard ?

Hey Festinalente en mipstoo,
    Bedankt voor jullie reacties. Het heeft zeker geholpen.

Ik ben een amateur en zie het verschil momenteel toch niet. Maar ik wil geen spijt hebben over een jaar of meer wanneer ik misschien wel mooie foto's kan trekken. Ik investeer liever meteen in een betere lens en dan ben ik zeker dat ik iets goed heb.
    De 18-200mm leek mij de meeste ideale keuze voor mij omdat ik niet graag van lens wissel en zeker zo weining mogelijk meenneem op reis. Ik trek echt vanalles. Van concerten tot grand canyon.
    Ik ben ook wel snob in de zin dat ik liever bij nikon of canon blijf voor de lenzen.
    Ik ga die 16-85 eens bekijken maar wssl zal het dus een D90 worden met de 18-200mm
    bedankt
    Mijn toestel: Een zwarte schoendoos uiteraard L kwaliteit
    website: http://www.hung.be
    facebook - Instagram

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hung Bekijk bericht
      Ik trek echt vanalles. Van concerten tot grand canyon.
      Ik ben ook wel snob in de zin dat ik liever bij nikon of canon blijf voor de lenzen.
      Als je concerten wil gaan doen... beter lichtsterk glas, en dan zijn de Tamron 17-50 F2,8 en de Sigma 50-150 F2,8 in het betaalbare gamma, zeker niet slecht.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
        Als je concerten wil gaan doen... beter lichtsterk glas, en dan zijn de Tamron 17-50 F2,8 en de Sigma 50-150 F2,8 in het betaalbare gamma, zeker niet slecht.
        Weet ik zo niet - weinig inzetbaar, tenzij je kleine zaaltjes doet
        Die 50-150 is véél geschikter (niet dat ik er favoriet van ben)
        Canikon 40D - D200, D300

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mexicano Bekijk bericht
          Weet ik zo niet - weinig inzetbaar, tenzij je kleine zaaltjes doet
          Die 50-150 is véél geschikter (niet dat ik er favoriet van ben)
          Eeuuhh... of dichtbij mag komen (Bijna allemaal met de 17-55 op twee foto's na).

Comment

Dan praten we niet over één concertje per jaar hé... anders is dat ook niet nodig.

Dit wil niet altijd "beter" zeggen als je kijkt naar prijs/kwaliteit verhouding.
            Ik geef het voorbeeld van de Tokina 11-16 die ik getest heb tegen de 12-24 van Nikon. De Tokina was scherper in de hoeken en gaf beter de kleuren weer. De enige groothoekzoom voor Nikon die kan tippen aan de Tokina is de Nikon 14-24 maar dan betaal je ook 1.000 Euro meer.

Als ik even de vergelijking mag maken:
            Tokina 11-16 (540€) vergelijkbaar met Nikon 12-24 (860€) >> Tokina geeft betere resultaten
            Tamron 17-50 (350€) vergelijkbaar met Nikon 17-55 (1100€) >> Nikon wint, maar verschil is niet heel groot
            Sigma 50-150 (580€) vergelijkbaar met Nikon 70-200 (1800€) >> Nikon wint ruim

Zoals met zoveel moet je keuzes maken of een goede sponsor hebben.

De 18-200 lijkt voor mij de ideale reislens maar niet geschikt voor low-light situaties, actie fotografie en afdrukken op posterformaat. Just my 2cents

Comment

Eeuuhh... of dichtbij mag komen (Bijna allemaal met de 17-55 op twee foto's na).
              Ik neem zo goed als altijd foto's vanuit frontstage en heb nog maar weinig gebruik gemaakt van mijn 17-55
              Dit zal wel aan mijn stijl liggen, ik heb het zo niet voor overzichtfoto's
              85 en 105mm daarentegen en hopelijk ook de nieuwe 70-200, waar ik nog geen concertervaring mee heb (uittesten tijdens Gentse Feesten)
              Grootste nadeel van die 17-55 is de te grote DOF (kan je natuurlijk ook een voordeel noemen in sommige gevallen)
              Last edited by mexicano; 14 juli 2009, 16:38.
              Canikon 40D - D200, D300

Comment

Working...
              X