Wie de fora al een tijdje volgt weet dat ik een regen- (of mist) bescherming zoek voor mijn camera (wegens nakend bezoek Victoria falls).
In eigen land (België) vond ik geen enkele fotowinkel die me kon helpen. Zelfs Grobet raadde me aa om via het web te bestellen.
Nu, ieder zijn mening maar... via het web bestel ik NOOIT. Ik wil iets in mijn pollen krijgen als ik mijn geld afgeef. Call me old-fashioned, ik trek het me niet aan!
Iemand toonde me de site van EWA Marine. Daar vond ik wat ik zocht.
Heb even met hen gemailed, en wat blijkt?
-Ze staan op de IBC beurs in Amsterdam op 13 en 14 september
-Ze hebben alle produkten bij, maar het is toch beter van te bestellen
-Ze geven 10% korting op de beurs.
Ikzelf koop de "C-AF" raincape (de Duitste page bevat meer info over dit model dan de Engelse page). Deze komt met adapter ringen voor 49-, 55-, 58- en 62mm lens-adapters en kost 90€. Je kan blijkbaar ook aparte adapters kopen voor 67 en 72mm. Deze kosten 28€. Ga me dus direct een 72mm aanschaffen (voor de 28-135 IS die ik in het voorjaar ga kopen). Dan ben ik er ineens vanaf.
Van bovenstaande prijzen moet nog 10% af ("beurskorting").
Er is ook nog een C-AF 100 voor 77- en 82mm lensthreads, maar die moet "speciaal worden gemaakt" en zal dus waarschijnlijk stukken duurder zijn.
Nu, da's alle info dat ik heb (genoeg om zelf te bestellen). Maar ik dacht zo: misschien zijn er andere mensen die ook zoiets willen aanschaffen?
Als de IBC beurs ver uit je buurt is, en IK daarentegen veel dichter bij je in de buurt woon (Ninove, BE) ...dan wil ik best het nodige voor je meebrengen.
Hoe ga je tewerk?
-Surf naar hun website (zie boven)
-Bepaal wat je nodig hebt
. - raincapes voor SLR's bestaan in 4 types: C-AF, C-AF 100, C500 en C-AFX (onderaan de raincape-pagina)
. - raincapes bestaan ook voor camcorders (bovenaan de raincape-pagina)
. - via de "photo" button bovenaan krijg je ook onderwater-housings te zien. Kan je natuurlijk ook bestellen.
-Indien bijkomende vragen; ik stuur ze graag door naar EWA.
-Ik vraag prijzen aan bij EWA.
-JIJ bepaalt of je dan bestelt of niet
-Bestellen doe je door het nodige bedrag aan mij over te maken (zal je de details wel geven)
-Bedrag moet in mijn bezit zijn vóór 12/9.
-Ik bestel en breng je item mee terug van de beurs
-Je komt het afhalen bij me thuis of ergens op mijn woon-werk route (Ninove-Antwerpen), vóór 26/9 want vanaf dan ben ik in verlof.
Ik zou zo zeggen: GO!
Geen dank!
In eigen land (België) vond ik geen enkele fotowinkel die me kon helpen. Zelfs Grobet raadde me aa om via het web te bestellen.
Nu, ieder zijn mening maar... via het web bestel ik NOOIT. Ik wil iets in mijn pollen krijgen als ik mijn geld afgeef. Call me old-fashioned, ik trek het me niet aan!
Iemand toonde me de site van EWA Marine. Daar vond ik wat ik zocht.
Heb even met hen gemailed, en wat blijkt?
-Ze staan op de IBC beurs in Amsterdam op 13 en 14 september
-Ze hebben alle produkten bij, maar het is toch beter van te bestellen
-Ze geven 10% korting op de beurs.
Ikzelf koop de "C-AF" raincape (de Duitste page bevat meer info over dit model dan de Engelse page). Deze komt met adapter ringen voor 49-, 55-, 58- en 62mm lens-adapters en kost 90€. Je kan blijkbaar ook aparte adapters kopen voor 67 en 72mm. Deze kosten 28€. Ga me dus direct een 72mm aanschaffen (voor de 28-135 IS die ik in het voorjaar ga kopen). Dan ben ik er ineens vanaf.
Van bovenstaande prijzen moet nog 10% af ("beurskorting").
Er is ook nog een C-AF 100 voor 77- en 82mm lensthreads, maar die moet "speciaal worden gemaakt" en zal dus waarschijnlijk stukken duurder zijn.
Nu, da's alle info dat ik heb (genoeg om zelf te bestellen). Maar ik dacht zo: misschien zijn er andere mensen die ook zoiets willen aanschaffen?
Als de IBC beurs ver uit je buurt is, en IK daarentegen veel dichter bij je in de buurt woon (Ninove, BE) ...dan wil ik best het nodige voor je meebrengen.
Hoe ga je tewerk?
-Surf naar hun website (zie boven)
-Bepaal wat je nodig hebt
. - raincapes voor SLR's bestaan in 4 types: C-AF, C-AF 100, C500 en C-AFX (onderaan de raincape-pagina)
. - raincapes bestaan ook voor camcorders (bovenaan de raincape-pagina)
. - via de "photo" button bovenaan krijg je ook onderwater-housings te zien. Kan je natuurlijk ook bestellen.
-Indien bijkomende vragen; ik stuur ze graag door naar EWA.
-Ik vraag prijzen aan bij EWA.
-JIJ bepaalt of je dan bestelt of niet
-Bestellen doe je door het nodige bedrag aan mij over te maken (zal je de details wel geven)
-Bedrag moet in mijn bezit zijn vóór 12/9.
-Ik bestel en breng je item mee terug van de beurs
-Je komt het afhalen bij me thuis of ergens op mijn woon-werk route (Ninove-Antwerpen), vóór 26/9 want vanaf dan ben ik in verlof.
Ik zou zo zeggen: GO!
Geen dank!

Comment