Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

SNEL ZIJN! Raincape of underwater-housing nodig?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• SNEL ZIJN! Raincape of underwater-housing nodig?

Wie de fora al een tijdje volgt weet dat ik een regen- (of mist) bescherming zoek voor mijn camera (wegens nakend bezoek Victoria falls).

In eigen land (België) vond ik geen enkele fotowinkel die me kon helpen. Zelfs Grobet raadde me aa om via het web te bestellen.

Nu, ieder zijn mening maar... via het web bestel ik NOOIT. Ik wil iets in mijn pollen krijgen als ik mijn geld afgeef. Call me old-fashioned, ik trek het me niet aan!

Iemand toonde me de site van EWA Marine. Daar vond ik wat ik zocht.

Heb even met hen gemailed, en wat blijkt?

-Ze staan op de IBC beurs in Amsterdam op 13 en 14 september
    -Ze hebben alle produkten bij, maar het is toch beter van te bestellen
    -Ze geven 10% korting op de beurs.

Ikzelf koop de "C-AF" raincape (de Duitste page bevat meer info over dit model dan de Engelse page). Deze komt met adapter ringen voor 49-, 55-, 58- en 62mm lens-adapters en kost 90€. Je kan blijkbaar ook aparte adapters kopen voor 67 en 72mm. Deze kosten 28€. Ga me dus direct een 72mm aanschaffen (voor de 28-135 IS die ik in het voorjaar ga kopen). Dan ben ik er ineens vanaf.

Van bovenstaande prijzen moet nog 10% af ("beurskorting").

Er is ook nog een C-AF 100 voor 77- en 82mm lensthreads, maar die moet "speciaal worden gemaakt" en zal dus waarschijnlijk stukken duurder zijn.

Nu, da's alle info dat ik heb (genoeg om zelf te bestellen). Maar ik dacht zo: misschien zijn er andere mensen die ook zoiets willen aanschaffen?

Als de IBC beurs ver uit je buurt is, en IK daarentegen veel dichter bij je in de buurt woon (Ninove, BE) ...dan wil ik best het nodige voor je meebrengen.

Hoe ga je tewerk?

-Surf naar hun website (zie boven)
    -Bepaal wat je nodig hebt
    . - raincapes voor SLR's bestaan in 4 types: C-AF, C-AF 100, C500 en C-AFX (onderaan de raincape-pagina)
    . - raincapes bestaan ook voor camcorders (bovenaan de raincape-pagina)
    . - via de "photo" button bovenaan krijg je ook onderwater-housings te zien. Kan je natuurlijk ook bestellen.
    -Indien bijkomende vragen; ik stuur ze graag door naar EWA.
    -Ik vraag prijzen aan bij EWA.
    -JIJ bepaalt of je dan bestelt of niet
    -Bestellen doe je door het nodige bedrag aan mij over te maken (zal je de details wel geven)
    -Bedrag moet in mijn bezit zijn vóór 12/9.
    -Ik bestel en breng je item mee terug van de beurs
    -Je komt het afhalen bij me thuis of ergens op mijn woon-werk route (Ninove-Antwerpen), vóór 26/9 want vanaf dan ben ik in verlof.

Ik zou zo zeggen: GO!

Geen dank!
    http://www.theafricabug.com

Originally posted by Jochen
    Wie de fora al een tijdje volgt weet dat ik een regen- (of mist) bescherming zoek voor mijn camera (wegens nakend bezoek Victoria falls).
    Zeer interessant, volgens hun site kan je er ook mee duiken, ik vraag me wel af in hoeverre dat betrouwbaar is.
    Gallery: http://www.fotogallerij.be

Comment

Originally posted by rept

Zeer interessant, volgens hun site kan je er ook mee duiken, ik vraag me wel af in hoeverre dat betrouwbaar is.
      Ik denk dat hun materiaal zéér betrouwbaar is. T'is puur toeval, maar ik zat net op de site van Michael "Nick" Nichols, een van de meest gerenomeerde natuurfotografen, en toen las ik DIT (zoek naar "EWA")...

Comment

Alsk een camera heb zou zo een onderwaterding wel ens fijn kunnen zijn als er dan na een tijdje weer geld voor is.
        Zou je zo lief willen zijn om er de nodige fototjes en info over te posten als je er zelf eentje hebt...
        Mischien een goed idee dat ze dit bij de links van bd vermelden?

Comment

Weet niet wat de status van de Vic falls momenteel is, maar toen wij er begin juni waren stond de Zambezi recordhoog. Dit had als gevolg dat de falls werkelijk... ENORM waren. Fotograferen niet mogelijk. Om 2 redenen:
          - De spray van de falls zorgde voor constante regen/mist van tropische regenbui niveau (dus schadelijk voor camera)
          - Door de mist zag je de falls niet meer...
          Raften toen ook niet mogelijk gezien de toestand van de rivier benedenstrooms (draaikolken!)

De toestand kan nu dus wel beter zijn.
          Tip, neem een *goede* regenjas mee en doe daar je camera onder. Door de mist heb je toch grote kans dat je het spectakel niet goed ziet en zeker niet op de foto... Zowiezo zijn de falls in het echt mooier dan op foto. Het geluid valt namelijk ook niet te fotograferen
          /\/\
          Canon Powershot G3, LA-DC58B, TC-DC58N, WC-DC58N
          Canon Digital Ixus
          ImageTank 20GB
          Canon EOS 50e + batterypack, 20D + batterypack, EF20, EF28-105, EF50, EF70-200 f4, RC1, Speedlight 550EX, Omnibounce, div. filters

Comment

Regenjas: got that covered.

Wij gaan in het "droge seizoen" naar de Vic falls. Dan staat de Zambezi op zijn laagst. De falls zijn "minder spectaculair", maar nog steeds "WOW" vergeleken met wat je in Europa kan vinden, en we zullen de falls zeker en vast te zien krijgen. Enkel in het kleine stukje "regenwoud" aan de voet zal het "mistig" zijn.

Mijn EWA raincape en een aantal pakjes silica gel zouden voldoende moeten zijn om geen shot te missen...

Comment

Beste Jochen,

Kan jij eens horen wat de D-Ax housing for een Sony 717 zou
              kosten.Volgens dat ik begrijp kan ik daar het water mee in.
              Sinds enkele maanden ben ik namelijk een beetje de clubfotograaf
              op de Newfounlanderclub geworden.
              Nu shoot ik fotos vanaf het land terwijl de honden in het water hun oefeningen doen.Wegens de prijs van de combinatie van de 717 en de teleconverter die erop staat durf ik het toestel niet mee in de boot nemen en met deze housing moet dat wel kunnen.
              Laat jij mij iets weten over de prijs.
              Sony f717,vcl-hgd1758,vcl-hgd0758-hvl F32X and Beloved Nikon F4 (cause Weight DOES matter )

Comment

Als die € 90 geen € 900 moet zijn (en dus geen typfout is) wil ik ook
                wel de prijs weten van die D-AX (maar dan voor de S602z)!?
                En eventueel ook de D-A, heb namelijk geen idee of er een groot prijsverschil tussen de 2 is?

En alvast bedankt voor de moeite!

Comment

OK guys.

Prijsaanvraag is onderweg...

Comment

Je kortingen worden waarschijnlijk volledig tenietgedaan door de prijs van het retourtje Amsterdam (trein of auto, maakt niet uit).

Een auto kost je gemakkelijk 0,25 € per km, alle kosten inbegrepen. Veel mensen houden daar geen rekening mee.

Frank

Comment

Originally posted by frankonl

Je kortingen worden waarschijnlijk volledig tenietgedaan door de prijs van het retourtje Amsterdam (trein of auto, maakt niet uit).

Een auto kost je gemakkelijk 0,25 € per km, alle kosten inbegrepen. Veel mensen houden daar geen rekening mee.

Frank
                      Ik rij gratis Frank.

Comment

Prijzen terug van EWA:

"The D-A is Euro 199,00 and the D-AX is Euro 225,00.
                        Both minus 10%"

Laat maar weten als ik moet bestellen...

Comment

Ik heb voor te duiken een nikonos V en daar ben ik zeer tevreden van omdat ik enkele malen per jaar op reis ga speciaal om te duiken heb me zo een spul gekocht en heb er geen spijt van
                          Kijk da is allemaal gemaakt met nen Canon 50D - En wat glas er bij - Cactus trigger en Lowepro Flipside 400 Groetjes,John

Comment

Originally posted by Loodgieterke
                            Ik heb voor te duiken een nikonos V en daar ben ik zeer tevreden van omdat ik enkele malen per jaar op reis ga speciaal om te duiken heb me zo een spul gekocht en heb er geen spijt van
                            Goed om weten voor diegenen die onderwater housings willen kopen!

Ook hun raincapes krijgen goede commentaren, nb. van gerenomeerde fotografen (zie mijn post ergens hierboven).

Comment

Jochen,

Die Da-X voor 717 is goede hoor bestel maar.
                              Spreken wel iets af heb zaak in Antwerpen.
                              Daar jij in A,Pen werkt lukt dat wel.
                              Sony f717,vcl-hgd1758,vcl-hgd0758-hvl F32X and Beloved Nikon F4 (cause Weight DOES matter )

Comment

Working...
                              X