Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon 50d foto`s kopieren

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• canon 50d foto`s kopieren

Sinds deze week iets gek ondervonden. Er zijn een hoop foto`s die ik kan bekijken op mijn codac maar als ik hem aansluit op pc krijg ik niet alle foto`s te zien. de laatste 50 ongeveer laat hij gewoon weg. ook al alles gekopieerd op een mobile hard disk en het kaartje in een kaartlezer gestoken. Iemand enig idee wat dit kan zijn?

Re: canon 50d foto`s kopieren

RAW+JPG als formaat gekozen ?

Comment

nee enkel jpeg hoogste kwaliteit. CF staat ook niet vol nog niet half

Comment

De uitleg is een beetje summier. Dus zowel via een USB-kabeltje tussen camera en PC (welke software?) als via kaartlezer (waarbij de geheugenkaart toch als een externe schijf verschijnt) krijg je niet alles te zien? Zie je ze dan op je 50D wel?
        Als je ze kunt "oversassen" naar harde schijf, raad ik je wel een low-level format van je kaart (in de 50D, niet op de PC) aan.
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3.1) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
          De uitleg is een beetje summier. Dus zowel via een USB-kabeltje tussen camera en PC (welke software?) als via kaartlezer (waarbij de geheugenkaart toch als een externe schijf verschijnt) krijg je niet alles te zien? Zie je ze dan op je 50D wel?
          Als je ze kunt "oversassen" naar harde schijf, raad ik je wel een low-level format van je kaart (in de 50D, niet op de PC) aan.
          Ik gebruik geen software van canon. Gewoon usb kabel naar pc en dan herkent windows de camera en kunt u zo naar het cf kaartje gaan. Maar er zijn zelf nummer die er gewoon tussen uitvallen zo gaat die van 1592 naar 1602 en al die foto`s ertussen zijn weg en ernaa ook veel die gewoon niet meer zichtbaar zijn en op de camera wel. En heb nooit foto`s gewist op de camera.

Dan heb ik geprobeer om het kaartje te kopieren naar zo een image-tank. Ook bij deze kopieerd dezelfde fotos zoals ik ze zie bij de bovenstaande actie.

En als ik het cf kaartje in een pc steek juist hetzelfde. Heel raar. Ik zou hier toch graag snel een verklaring voor willen hebben aangezien ik binnenkort op vakantie vertrek\

edit: cf kaartje is een sandisk extrem IV 45MB/s 8GB dus niet de goedkoopste

Comment

juist alle foto`s van de codac gehaalt met de software en hier pakt hij dus wel alle beelden. Zal dan nog eens lang fotokonijnenberg moeten want dat die die niet op mijn image tank zet mag volgens mij toch niet of is toch nie de bedoeling om zo foto`s kwij te raken.

Comment

Goed te horen dat je de foto's wel hebt kunnen recupereren. Nu nog die "low level format" die ik boven reeds heb aangeraden?
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3.1) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Goed te horen dat je de foto's wel hebt kunnen recupereren. Nu nog die "low level format" die ik boven reeds heb aangeraden?
                misschien dan de domste vraag die hier gesteld wordt: "Wat bedoel je met low-level format?" De resolutie van u foto`s?

Comment

Verkeerde bewoording, gewoon formatteren bedoelt LesC, maar wel formatteren in je camera (via het menu).
                  Lowlevelformat wordt uitzonderlijk en op eigen risico gedaan op harde schijven, dan worden die volledig met 1-tjes of 0-lletjes gevuld om alles zeker te overschrijven (dus niet gewoon de FAT afvegen zoals meestal bij een simpele format).
                  Ooit al moeten toepassen om een Pc toch in een andere taal te kunnen installeren bij een merk-pc.
                  Ik kan me niet voorstellen dat Canon telkens lowlevelformat doet, hoewel CF minder foutgevoelig is dan harddisks.

Comment

Ik bedoelde wel degelijk low level formatting van de kaart in de camera, maar het ziet ernaar uit dat de 50D (die ik zelf ook heb) dit niet kan. In tegenstelling tot mijn G9, waar ik dit af en toe wel eens uitvoer. Sorry als ik je door mijn suggestie op een verkeerd been gezet heb.

Comment

en formateren via pc is geen goed idee?

Comment

Nee, wordt in principe in elke handleiding afgeraden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door knuckles Bekijk bericht
                          en formateren via pc is geen goed idee?
                          Je camera maakt de correcte indeling van de kaart aan bij het formateren, je PC niet.

@LesC na een lowlevelformat in je G9 zal je nog een gewone format moeten uitvoeren ook, nee ? En ik blijf er bij, lowlevel alleen bij noodgevallen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
                            @LesC na een lowlevelformat in je G9 zal je nog een gewone format moeten uitvoeren ook, nee ? En ik blijf er bij, lowlevel alleen bij noodgevallen.
                            Nee... volgens de manual:
                            Low Level Format
                            U wordt aangeraden [Low Level Format] te selecteren als u merkt dat het
                            vastleggen of lezen van gegevens op de geheugenkaart langer duurt dan
                            normaal. Het uitvoeren van een low level format kan op sommige
                            geheugenkaarten 2 tot 3 minuten duren.
                            Maar ik heb het ook nog maar één of twee keer gebruikt, hoor. 't Is zeker geen standaardhandeling. Het zorgt er echter wel voor dat ALLES van de kaart is, niet?

Comment

Maar ik heb het ook nog maar één of twee keer gebruikt, hoor. 't Is zeker geen standaardhandeling. Het zorgt er echter wel voor dat ALLES van de kaart is, niet?
                              Yep, ook verborgen, beschadigd, etc. en zoals ik al schreef, soms is de schijf van de kaart. Hoewel dat 10 jaar geleden is, de laatste jaren hebben de fabrikanten van harddisks uitstekende tools ter beschikking gesteld, en CF is daar veel minder gevoeling aan want het is memory.

Comment

Working...
                              X