Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

moeilijke keuze en morgen wil ik er achter

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: moeilijke keuze en morgen wil ik er achter

Ik ken het gevoel : je wil dat nieuwe "speeltje" en je wil het snel. Iedereen maakt dat wel eens mee geloof ik. Probeer die neiging nog een beetje te onderdrukken. Het belangrijkste is hier volgens mij al gezegd : denk eerste eens goed na wat je wil fotograferen. En neus dan wat rond op fora zoals dit hier om te weten wat je daar dan precies voor nodig hebt. Er staat hier over al die zaken veel bruikbare info hoor. Tweedehands is een optie, je kan er veel geld mee besparen, zéker wanneer je nog niet 100% weet wat je wil. Maar vergelijk steeds met de nieuwprijzen, en als je wil weten wat die dingen tweedehands mogen kosten, kan je het toestel of de lens die je wil opzoeken op ebay. Als je die prijzen een tijdje volgt weet je wat een redelijke prijs is en kan je bijvoorbeeld een bod doen op tweedehands.be of op marktplaats enz. Of je kan op ebay kopen natuurlijk. groetjes
    Flickr http://www.flickr.com/photos/44847726@N08/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fluup Bekijk bericht
      Opgelet
      Hier op het forum heerst de Canon/Nikon God
      All hail Canonikon ! -- 't Is nog een passende naam voor een mythische godheid ook --
      Everything in the world slowly fades with time. It is very difficult to remain still, and keep things exactly as they are in just one particular moment.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pack94 Bekijk bericht
        Ik heb mijn keuze gemaakt weet alleen niet welke kit ik moet nemen
        Olympus E-520 + 14-42mm + 40-150mm of de Olympus E-520 + 14-42mm + 70-300mm

hebben jullie een idee en is er een groot verschil tussen beide ?
        mvg
        Ik heb de E-510 kit en de 70-300 ook en sinds ik die heb gebruik ik de 40-150 niet meer.
        Het verschil tussen de 42 en de 70 is klein en ga je niet merken.
        De 70 - 300 is een prima lens voor camera's met beeldstabelisatie

edit; als je later merkt toch een verschil te merken is er nog altijd de 12-60.

Comment

toch nog niet gekocht. zoek eigenlijk nog winkel in de omgegeving van zelzate waar de prijzen zoiets zijn als bij konijn? Dit spaart mij 200 km. Ik heb ook een aanbod om 520 tekopen 2dehands . voor 450 euro maar geen faktuur zou dit intersant zijn ??
          Ik denk niet dat je goedkoper ga vinden in een andere Fotowinkel . Ik heb 2 jaar geleden de E510 gekocht bij Konijn ik had eerst in verschillende Fotozaken rondgekeken en de Laagste prijs was nog ongeveer 200 Euro duurder dan bij Konijn.Ik denk wel dat het de moeite is om daarvoor 200 km te rijden vanwaar ik woon is het ook 170 km ik heb overal gezocht maar nergens goedkoper dan bij Konijn. De prijs van 450Euro 2de hands is te veel .Aangezien hij nieuw bijna niet meer kost en je hebt 2 JAAR garantie

Groetjes
          Albert
          Last edited by Berten; 9 juli 2009, 14:28.

Comment

bij deze dan toch gekocht maar 2de hands. met nog een jaar garantie . Het is dan toch de olympus geworden e520 met 2 kit lenzen; super spel maar moet nog veel leren. nie gewoon. bedankt voor al de reacties.
            mvg dj

Comment

bij deze dan toch gekocht maar 2de hands. met nog een jaar garantie . Het is dan toch de olympus geworden e520 met 2 kit lenzen; super spel maar moet nog veel leren. nie gewoon. bedankt voor al de reacties.
              mvg dj
              als er ooit een band plat staat, er iets op de barbeceu verbrandt, kinderen met een slecht rapport thuiskomen... Canonikon zit nog in zijn oude testamentfase, waarin hij wrokkig is.
              The Knight That Says Ni...kon

Comment

Working...
              X