Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Advies bij aankoop

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Advies bij aankoop

Hallo allemaal ,

Ik ben van plan om een nieuwe fotocamera aan te schaffen.
    Toestel moet tamelijk makkelijk te bedienen zijn, maar ik wil wel graag 'iets' meer instellingen dan met de standaard huis-tuin-keuken camera. Een grote zoom is ook handig.
    Ik las dat je met spiegelreflexcamera's geen filmpjes kan maken. Dit vind ik een minpunt aangezien de camera bij mij zal dienen voor vakanties en uitstappen en niet voor professionele foto's, natuurlijk wil ik mijn foto's van zo goed mogelijke kwaliteit Mijn budget ligt rond de 300 euro.

Ik heb al heel wat info opgezocht op het internet en ben voorlopig op deze camera gestoten: Panasonic Lumix DMC-FZ28. Voor 320 euro heb ik deze camera met tas en 4GB-geheugenkaart. Bij de test van maart 2009 van de Duitse consumentenbond heeft deze camera een 'beste koop'-label gekregen.

Ik kan ook een tweede accu erbij kopen. In principe heb ik die niet nodig waarvoor ik de camera ga gebruiken maar denken jullie dat binnen pakweg 5 jaar Panasonic deze accu's nog verkoopt? Want wellicht dat tegen dan het beste van de eerste accu er wel af is.
    Kan je met deze camera ook bij duister/donker nog goede foto's maken?

Re: Advies bij aankoop

Oorspronkelijk geplaatst door Pruis Bekijk bericht
    Dat is eerder het terrein van een DSLR, maar de FZ28 is een prima camera als je geen spiegelreflex wilt .
    about.me/stijnv

Comment

Of je koopt een FZ8 2e hands... de mijne komt over 1.5 weken in de verkoop.. ben je voor 120 euro klaar(inclusief tasje)..

Super zoom(tot 432MM), en toch de MASP standen en voor de minder ervaren zijn er goede scene standen of Hartjes stand.. Uiteraard ook filmpjes van redelijke kwaliteit
      Camera: nikon D90, SB600, sb-24 , Sigma 17-70 F2.8/4.0 OS , Nikkor 70-300VR 4.5-5.6, 3 statieven, parapluutjes en een paar filtertjes en nog wat strobist materiaal
      My flickr My site

Comment

Ik kan ook een tweede accu erbij kopen. In principe heb ik die niet nodig waarvoor ik de camera ga gebruiken maar denken jullie dat binnen pakweg 5 jaar Panasonic deze accu's nog verkoopt? Want wellicht dat tegen dan het beste van de eerste accu er wel af is.
        en ook van de camera zal dan het beste af zijn.....
        Eigenlijk kan iedere camera dat goed: op statief en dan lange belichtingstijd gebruiken bij de laagste iso.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
          en ook van de camera zal dan het beste af zijn.....
          Voor een liefhebber die graag mooie foto's maakt?

Ik heb hier momenteel een Compact Canon met 4 MP van bijna 5 jaar, en daar heb ik me tot nu toe altijd goed mee kunnen redden. Me dunkt dat dat met een camera als de FZ28 zeker moet lukken.

Comment

Nog een vraagje: zou een TZ7 beter of slechter zijn voor mij als een TZ28?

Zijn er spiegelreflexcamera's die ook binnen mijn budget vallen en die aan te raden zijn voor een liefhebber als ik?

Comment

Nog een vraagje: zou een TZ7 beter of slechter zijn voor mij als een TZ28?

Zijn er spiegelreflexcamera's die ook binnen mijn budget vallen en die aan te raden zijn voor een liefhebber als ik?
              Ik geloof dat de TZ7 compacter is, dus makkelijker in de zak te steken is. Mijn vrouw heeft zelf de FZ18 (voorloper van de FZ28): schitterende bridge met (naar ik meen) een groter bereik dan de TZ7. Geen idee wat de filmkwaliteit betreft, daar wij dat niet gebruiken. Bridges zijn niet zo goed als de lichtomstandigheden wat minder worden.

Een dSLR body kun je misschien al hebben voor je budget, maar eentje dat filmt (er d'er zijn er, hoor, bv de EOS 500D) en nog een geschikte lens heeft... daar vrees ik een beetje voor.
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                Ik geloof dat de TZ7 compacter is, dus makkelijker in de zak te steken is. Mijn vrouw heeft zelf de FZ18 (voorloper van de FZ28): schitterende bridge met (naar ik meen) een groter bereik dan de TZ7. Geen idee wat de filmkwaliteit betreft, daar wij dat niet gebruiken. Bridges zijn niet zo goed als de lichtomstandigheden wat minder worden.

Een dSLR body kun je misschien al hebben voor je budget, maar eentje dat filmt (er d'er zijn er, hoor, bv de EOS 500D) en nog een geschikte lens heeft... daar vrees ik een beetje voor.
                Ok, dan denk ik dat het zowat beslist is: de TZ28.
                Op redcoon bestellen met tas en geheugenkaart voor 330 euro.

Enkel ben ik nog aan het twijfelen over de accu. Daarom herhaal ik nog eens mijn vraag:
                '...denken jullie dat binnen pakweg 5 jaar Panasonic deze accu's nog verkoopt? Want wellicht dat tegen dan het beste van de eerste accu er wel af is.'

Comment

Ik zou sowieso een tweede accu kopen, omdat je toch veel het schermpje zult gebruiken. Altijd een volle accu in je tas hebben om, bij platte batterij, snel te kunnen wisselen. Dat hoeft geen Pana accu te zijn, bij ons is de tweede batterij gewoon een Lenmar, geloof ik.
                  Ik vraag me af of je binnen vijf jaar nog met dezelfde camera zult bezig zijn: de wereld draait alsmaar sneller...
                  BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Iemand een goede/goedkope winkel voor dit toestel? Op redcoon bedraagt de levertijd namelijk 4 weken, en dat vind ik toch wat te lang.

Comment

Bij digicamshop kost hij €339 incl. verzending en heb je'm de volgende dag al in huis (leveren ook op zaterdag).
                      about.me/stijnv

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stijn.V Bekijk bericht
                        Bij digicamshop kost hij €339 incl. verzending en heb je'm de volgende dag al in huis (leveren ook op zaterdag).
                        Tnx, is een mogelijkheid.

Weet je toevallig of de camera in dit tasje past? Of zijn dat allemaal standaardmaten? http://www.pixmania.be/be/nl/91410/a...asje-tbc4.html

Comment

Tnx, is een mogelijkheid.

Weet je toevallig of de camera in dit tasje past? Of zijn dat allemaal standaardmaten?
                          Euhm welk tasje?
                          about.me/stijnv

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stijn.V Bekijk bericht
                            Euhm welk tasje?
                            Check link hierboven

EDIT: camera is besteld bij pixmania met tasje en 8 GB geheugenkaart. Alles voor 326 euro incl. spoedverzending (binnen 48u geleverd).
                            Last edited by Pruis; 6 juli 2009, 20:37.

Comment

Working...
                            X