Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D60 of Sony A200

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nikon D60 of Sony A200

Hallo,

Ik ben al een hele tijd aan het denken om een spiegelreflex camera aan te schaffen.
    Echter twijfel ik tussen een Nikon D60 en Sony A200.
    Een vriendin van mij heeft de Sony A200 met een Tamron lens. De camera maakt mooie foto's en ze is ook erg tevreden over de accu.
    Eerder wilde ik graag een Nikon D60 maar nu begin ik te twijfelen.
    Ik vind macro fotografie leuk, modellen, natuur / landschappen en sport. Mijn fotografie smaak is eigenlijk behoorlijk breed want ik heb overal interesse in.
    Verder vind ik het echt belangrijk dat de accu lang meegaat.

WIe kan mij adviseren?

Met vriendelijke groet,

SJPL

Re: Nikon D60 of Sony A200

Als de accu lang mee moet gaan dan zal de D60 je bevallen.
    D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Comment

Getest volgens de CIPA standaard haalt de Nikon D60 500 foto's, de Sony A200 750 foto's.
      Grote verschillen zijn er niet tussen deze toestellen (weetje: de sensor van de Nikon D60 is dezelfde als die van de A200).
      about.me/stijnv

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sjpl Bekijk bericht

Een vriendin van mij heeft de Sony A200 met een Tamron lens. De camera maakt mooie foto's en ze is ook erg tevreden over de accu.
        Eerder wilde ik graag een Nikon D60 maar nu begin ik te twijfelen.

Verder vind ik het echt belangrijk dat de accu lang meegaat.

De accu's van DSLR's gaan doorgaans veel langer mee als die van een compact. De accu's zijn groter en sterker en doorgaans fotografeer je met behulp van een optische zoeker waardoor je veel stroom bespaart.

Ik vind dit eigenlijk geen afweging waard om voor een bepaalde DSLR te kiezen. Tenminste ik ga ervan uit dat je de accu van je compact gewend bent.

Qua optische kwaliteit zal de D60 niet onder gaan doen voor de Sony. Het belangrijkste argument om voor de Sony te kiezen is beeldstabilisatie in de camera. Maar Nikon heeft andere voordelen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Krasser Bekijk bericht
          Qua optische kwaliteit zal de D60 niet onder gaan doen voor de Sony. Het belangrijkste argument om voor de Sony te kiezen is beeldstabilisatie in de camera. Maar Nikon heeft andere voordelen.
          Inderdaad. Misschien enkel nog aanvullen dat de a200 overal zowat aan eindereeks-prijzen verkocht wordt (wegens vervanging door a230), wat mogelijk van belang kan zijn bij de keuze, tenzij prijs net echt zo'n rol speelt.
          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Krasser Bekijk bericht
            Qua optische kwaliteit zal de D60 niet onder gaan doen voor de Sony.
            De enige optische kwaliteit van camera zit in de zoeker.........
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Wat hij bedoelt denk ik, is dat de lenzen van Nikon en sony ook gewoon gelijkwaardig zijn. Vroeger, in the old days, werd soms voor een merk gekozen omdat er betere lenzen beschikbaar voor waren.

Comment

Ben niet zo bekend met Nikon, maar voor de Sony's is een heel arsenaal aan 'oude' Minolta lenzen beschikbaar...met de fraaie minolta kleuren, bv. Beercan 70210 F4, 50mmF1.4 of de 50mmF1.7... en nog veel meer... de voorbeeldlenzen krijg je voor een mooie prijs, en qua prestatie bovengemiddeld...let wel ! alleen de Minolta lenzen met AF aanduiding (a-mount) passen.
                Gr. Francois
                BD1769NL, Sony A850, glas 16 - 400mm, Canon G9, statieven, studioflitsset etc. en mijn MacBook Pro I5
                Flickr of Mijn Website

Comment

Wel als je elk een Sony a200 hebt dan kan je al eens van objectief (lens) wisselen, leuk toch!
                  Grt,
                  Don Leon

Comment

Beste Krasser,

Je zegt dat Nikon D60 andere voordelen heeft. Welke zijn deze zoal?
                    Iedereen mag trouwens voor- en nadelen van beide camera's opsommen, want ik vind het echt lastig om een goede keuze te maken.
                    Zo'n camera koop je tenslotte niet voor een paar maanden.

Groet,
                    SJPL

Comment

zowel de d60 als de a200 zijn in uitverkoop
                      beiden zijn goede toestellen

als je er nog lang over zal nadenken zullen ze niet meer te verkrijgen zijn

d60 : betere kit lens
                      meer mogelijkheden voor latere lenzen : 18/105
                      kompakt en ergnomische topper d-lighting
                      gebruiksvriendelijke werking
                      beter imago (nikon : kwaliteit = bmw, mercedes ...)

alfa 200 : stabilisatie in body
                      zwaarder, groter,
                      meer ruis op hogere iso
                      minder imago ( opel ..)

Comment

Met dat imago van mercedes, bmw en opel moest ik wel lachen.
                        Hierdoor is het wel wat duidelijker geworden.
                        Het wordt dus een D60.
                        Zeker gezien dat er meerdere objectieven op kunnen en er minder ruis is met hogere iso.

Bedankt!

SJPL

Comment

Serieus

Alsof dat lijstje hierboven compleet is... Handig dat de D60 geen nadelen heeft! Waarom heeft niet iedereen Nikon dan?

hido zegt het zelf, het zijn beide goede toestellen. Maar die mercedes-vergelijking slaat nergens op. Zowel de D60 als de A200 zijn instapcamera's, beide met hun voor- en nadelen.

Om wat tegengewicht te bieden:

- de Sony heeft (zoals gezegd) beeldstabilisatie in de body. De D60 niet; dus als je beeldstabilisatie wil moet je (duurdere) lenzen kopen die dat ingebouwd hebben.

- De D60 heeft geen autofocusmotor. Tenzij je manueel focussen geen bezwaar vindt, kun je dus niet alle oude Nikonlenzen gebruiken (die goedkoop te vinden zijn), alleen nieuwere (en dus duurdere). Voor Sony kun je veel oude én hele goeie Minoltalenzen vinden, vaak voor een prikje. Deze werken even goed als de nieuwe Sonylenzen.

- De D60 heeft 3 focuspunten, de A200 heeft er 9.

- De kitlens van de sony heeft meer bereik en de batterij krijgt betere kritieken.

http://www.cameralabs.com/reviews/So.../verdict.shtml
                          Sony SLT α57 / Sony 16-50 2.8 / Minolta 50 1.4 / Sony 85 2.8 / ...

Comment

vergelijking met oto trekt op niks!

neem ze bijden es goe vast test eens alles een goeie fotowinkel geeft daar geen probleem mee.
                            beiden zijn goed hoor
                            nikon stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hido Bekijk bericht
                              beter imago (nikon : kwaliteit = bmw, mercedes ...)

Fantastisch, mocht dat echt zo zijn...
                              Alweer een plus voor Sony wat mij betreft
                              Last edited by K-2; 11 juli 2009, 18:39.
                              "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Working...
                              X