Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D60

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nikon D60

Ik zou graag een Nikon D60 kopen, nu vraag ik mij af als dit een goede camera is om als beginner te kopen.
    Ook heb ik gelezen dat er in de body geen motor zit.
    Is dit een groot probleem of moet ik daar als beginner niet te veel op letten?

Re: Nikon D60

je hebt gelezen dat er geen moter in zit
    Heb je de rest ook gelezen ?
    het antwoord op je vraag is hier op deze site al meermaals gegeven
    tik eens d60 in op de zoekfunktie ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pentium Bekijk bericht
      Ik zou graag een Nikon D60 kopen, nu vraag ik mij af als dit een goede camera is om als beginner te kopen.
      Ook heb ik gelezen dat er in de body geen motor zit.
      Is dit een groot probleem of moet ik daar als beginner niet te veel op letten?
      Nee dat is geen enkel probleem. Indien je AF-S lenzen koopt zit de motor in de lens ingebouwd (en de lenzen die meestal in het pakket aangeboden worden met de D60 hebben zeker zo'n ingebouwde motor). Ook de "oudere" lenzen zonder motor kun je gebruiken op een D60 doch dan wel met enkel handmatige scherpstelling.

Comment

Het hangt dus van je voorkeur voor lenzen af. Wil je met enkele zooms werken en misschien een prime 35 of 50mm dan is het geen probleem. Wil je veel met primes werken dan is de keuze al gauw te beperkt omdat Nikon in het bereik tot 200mm maar 2 primes met afs verkoopt: de 35 en de 50mm.
        Sony en Olympus
        Fotoseries

Comment

de D60 is mijn eerste en enige reflex fototoestel.
          En ik ben er zeer tevreden van maar zou nu toch een D90 gekocht hebben met wat ik nu weet.

De grootste nadelen van een D60 zijn voor mij.

- slechts 3 scherpstelpunten ( is echt te weinig)
          - voor veel instellingen moet je in de menu's gaan
          - te klein (zeker bij gebruik telelens)
          - geen motortje (maar er zijn genoeg lenzen met een ingebouwd motortje verkrijgbaar)
          - iso 800 is het maximum bruikbare iso waarde (soms maar 400).

Als beginner is het zeker geen slecht toestel hoor maar na een tijdje gaan die nadelen toch parten spelen.
          D90 is natuurlijk wal wat duurder hé.

Hoop dat je er iets aan hebt
          Mvg
          Ik ben gek op werken. Kan er urenlang gefascineerd naar kijken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Saihtam Bekijk bericht
            En ik ben er zeer tevreden van maar zou nu toch een D90 gekocht hebben met wat ik nu weet.

- geen motortje (maar er zijn genoeg lenzen met een ingebouwd motortje verkrijgbaar)

Als beginner is het zeker geen slecht toestel hoor maar na een tijdje gaan die nadelen toch parten spelen.

Mvg
            Daarvoor hebben we nu een D5000, het goede van de D90 met de positionering en -ongeveer- 'prijsplaatsing' van de D60. Ook iets groter, nog steeds geen AFmotor. Maar voor wie in dit segment koopt, meestal niet nodig.

Comment

Mvg
              Kan enkel akkoord gaan met de scherpstelpunten, had iets meer mogen zijn, maar ik vind niet dat de meerprijs van een D5000 of D90 dit waard zijn (met de videomodus van D5000 en D90 ben je niets want geen autofocus tijdens het filmen). Van de rest van de minpunten zal een beginner (zoals ik) echt niet wakker liggen. Al die prime lenzen zonder focus motor zijn sowieso toch overkill (vind ik) voor een consumertoestel als de D60. Ik heb een 18-200 lens en ga misschien op termijn de heel betaalbare 35mm AF-S prime kopen. Meer heb ik niet nodig. ALS ik verder ga in fotografie en "veeleisender" wordt zal de aankoop van duurdere, al dan niet prime lenzen sowieso gepaard gaan met de aankoop van een duurdere body.
              Oh ja, de D60 is inderdaad wat klein (vooral als je grote handen hebt) maar dat ik makkelijk opgelost met een battery grip. Heb er één gekocht van Hähnel en ik kan je die alleen maar van harte aanbevelen.
              Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
                Kan enkel akkoord gaan met de scherpstelpunten, had iets meer mogen zijn, maar ik vind niet dat de meerprijs van een D5000 of D90 dit waard zijn (met de videomodus van D5000 en D90 ben je niets want geen autofocus tijdens het filmen). Van de rest van de minpunten zal een beginner (zoals ik) echt niet wakker liggen. Al die prime lenzen zonder focus motor zijn sowieso toch overkill (vind ik) voor een consumertoestel als de D60. Ik heb een 18-200 lens en ga misschien op termijn de heel betaalbare 35mm AF-S prime kopen. Meer heb ik niet nodig. ALS ik verder ga in fotografie en "veeleisender" wordt zal de aankoop van duurdere, al dan niet prime lenzen sowieso gepaard gaan met de aankoop van een duurdere body.
                Oh ja, de D60 is inderdaad wat klein (vooral als je grote handen hebt) maar dat ik makkelijk opgelost met een battery grip. Heb er één gekocht van Hähnel en ik kan je die alleen maar van harte aanbevelen.
                Je reactie heeft me heel goed geholpen. Aangezien ik 15jaar ben is het feit dat hij zo klein is totaal geen probleem. Denk dat ik nu defenitief heb beslist om een D60 te kopen. Andere reageerders ook bedankt voor jullie reactie behalve de eerste dan.

Comment

Mvg
                  Dankje voor je reactie.
                  De nadelen vallen best wel nog mee en ik denk niet dat ik een D90 ga kopen aangezien hij duurder is en niet zo veel verschilt met de D60 en wanneer ik last krijg van de nadelen (over een paar jaar) kan ik een nieuwe (duurdere en betere) kopen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pentium Bekijk bericht
                    Je reactie heeft me heel goed geholpen. Aangezien ik 15jaar ben is het feit dat hij zo klein is totaal geen probleem. Denk dat ik nu defenitief heb beslist om een D60 te kopen. Andere reageerders ook bedankt voor jullie reactie behalve de eerste dan.
                    Je zal er geen spijt van hebben, het is een heel goed toestel, zeker voor de prijs die je er nu voor betaalt. Als je een all-in-one 18-200 lens wil kopen, een zware lens dus, kan de standaard grip van de D60 wel wat onhandig zijn. Als je voor de kitlenzen gaat (18-55 en 55-200) die trouwens ook van goede kwaliteit zijn) zal dit probleem heel wat minder uitgesproken zijn. Oh en controleer dat je kitlenzen VR hebben (enkele winkels zouden ze nog durven verkopen zonder VR).
                    Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
                      Je zal er geen spijt van hebben, het is een heel goed toestel, zeker voor de prijs die je er nu voor betaalt. Als je een all-in-one 18-200 lens wil kopen, een zware lens dus, kan de standaard grip van de D60 wel wat onhandig zijn. Als je voor de kitlenzen gaat (18-55 en 55-200) die trouwens ook van goede kwaliteit zijn) zal dit probleem heel wat minder uitgesproken zijn. Oh en controleer dat je kitlenzen VR hebben (enkele winkels zouden ze nog durven verkopen zonder VR).
                      Dankje voor de tip zal er zeker op letten.

Comment

In de folder van Eldi staat de D60 + 18-55 aan 399,99 euro.
                        Fuji FinePix S100fs

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RuZ Bekijk bericht
                          In de folder van Eldi staat de D60 + 18-55 aan 399,99 euro.
                          http://www.eldi.be/cat3.php?art=394950060
                          Dáár zou ik zéker opletten dat ze je geen non-VR lenzen aansmeren, evenals de Carrefour. Btw, de link verwijst naar de Franse site van Eldi...
                          Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Working...
                          X