Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nikon D5000

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• nikon D5000

fotograaf in de buurt doet me een suprraanbieding van Nikon d5000, maar ik had canon 450D in mijn hoofd. toch lijkt me dit toestel 'cooler' (kantelbaar scherm, scherpstelling in scherm, etc...heeft er iemand ervaring met dit toestel?
    Last edited by blackgirl; 1 juli 2009, 11:58.
    iedereen heeft creatief talent, je moet het alleen weten te vinden.

Re: nikon D5000

je moet beslissen op basis van wat ie kan (en of je dat allemaal wel nodig hebt), niet of ie cooler is. Zelf vind ik de 1D nóg cooler
    1DII | 5D | 15 FE | 17-40 | 100 2.8 | 70-200 | 120-300 | 055XDB | NDG 4,8 | ND1000.

Comment

je kan dus scherpstllen in het live viewschem, je kan het scherm kantelen en vanuit moeilijker posities fotos trekken.er zijn allerlei interessante instellingen (vb high key,)waarvan ik niet weet of 450D ze ook heeft, verder reikt mijn kennis niet..
      Last edited by blackgirl; 1 juli 2009, 22:46.
      iedereen heeft creatief talent, je moet het alleen weten te vinden.

Comment

De Nikon D5000 staat wel een trapje hoger dan de 450D, techniek is ook recenter ( laatste toestel dat Nikon uitgebracht heeft ). Ik zou niet twijfelen . . . tenzij . . . tenzij je een grotere lenskeuze wil hebben . . . daar heeft Canon een streepje voor op Nikon, Canon heeft namelijk een aantal F/4 lenzen in voorraad die Nikon niet heeft, meestal zijn die bij Nikon f/2.8 . . . lichtsterker, dat wel, maar ook een flink pak duurder.
        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

de nikon is toch merkelijk duurder
          dus vergelijken met de canon 500 d lijkt mij correcter

het gadget gehalte van de 5000 d is zeker groter
          en je kan er ook gemakkelijker foto's mee nemen van tussen je benen

- alle verschillen overal op internet zomaar voor het grijpen ...
          - kleinere zoeker
          - mindere kwaliteit lcd
          - ...

Comment

Working...
          X