Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon F90x

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nikon F90x

ik heb een F90x gekocht op ebay body+MB10 voor 60 euro met , is voor mijn verzameling , maar wat ik raar vind als ik mijn tamron 28-75 /2.8 erop doe werkt de AF niet met de andere objectieven wel, ook andere tamrons doen het goed, weet iemand hoe dat komt , ik zag dat er meer contactpunten opzitten op de 28-75 dan bv de 17-35 en de nikon 35-75 , heeft dat daar iest mee te maken

als er nog liefhebbers zijn die mevr had er nog zo één te koop ook zelfde prijs met baterijhouden MB 10 60euro

Re: Nikon F90x

Ik kan je helaas niet helpen. Ik heb er zelf ook één. Ik weet niet anders dat alle F-vatting AF-objectieven er het op zouden moeten doen.

Ik heb hem net zelfs even getest met mijn 35mm AF-S DX objectief. En die stelt zelfs scherp.

Had Tamron niet een exemplaar met en één zonder interne focus motor? Wellicht heb je een exemplaar met interne focus motor en werkt die iets anders dan Nikons eigen AF-S.
    Last edited by Krasser; 30 juni 2009, 20:29.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Krasser Bekijk bericht
      Ik kan je helaas niet helpen. Ik heb er zelf ook één. Ik weet niet anders dat alle F-vatting AF-objectieven er het op zouden moeten doen.

Ik heb hem net zelfs even getest met mijn 35mm AF-S DX objectief. En die stelt zelfs scherp.

Had Tamron niet een exemplaar met en één zonder interne focus motor? Wellicht heb je een exemplaar met interne focus motor en werkt die iets anders dan Nikons eigen AF-S.
      die lens heeft nu juist wel een interne motor want hij werkt prima op de D40 van mijn zoon
      Last edited by koen1950; 1 juli 2009, 13:09.

Comment

Voorlopige conclusie blijft dat de interne focusmotor van Tamron objectieven, niet compatibel is met oudere Nikon SLR's (die het wel doen met AF-S)

Maar goed eigenlijk hoort bij de F90X een vrij luidruchtige motor Is trouwens al een stuk sneller dan de F801(s) wat echt een drama was

De camera van Hans Braakhuis als ik me niet vergis.

Comment

Voorlopige conclusie blijft dat de interne focusmotor van Tamron objectieven, niet compatibel is met oudere Nikon SLR's (die het wel doen met AF-S)

Maar goed eigenlijk hoort bij de F90X een vrij luidruchtige motor Is trouwens al een stuk sneller dan de F801(s) wat echt een drama was

De camera van Hans Braakhuis als ik me niet vergis.
          a dat wist ik niet die 801 en de 401 wil ik nog in mijn colectie, ik vind de 401 ook een aparte camera

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door koen1950 Bekijk bericht
            a dat wist ik niet die 801 en de 401 wil ik nog in mijn colectie, ik vind de 401 ook een aparte camera
            De F401 heb ik nooit in mijn verzameling heb gehad.
            Is inderdaad heel apart met die diafragma draairing. De camera staat niet als zo best bekend. De F801 wel. Ik heb er één gebruikt tot de AF motor helaas stuk ging.

Comment

De F401 heb ik nooit in mijn verzameling heb gehad.
              Is inderdaad heel apart met die diafragma draairing. De camera staat niet als zo best bekend. De F801 wel. Ik heb er één gebruikt tot de AF motor helaas stuk ging.
              ik heb ook nog een nikkormat in mijn colectie eigenlijk twee éen waar de letters r onbreken nikomat staat en één met nikkormat die nikomat zou voor de japanse markt bestemt geweest zijn

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door koen1950 Bekijk bericht
                ik heb ook nog een nikkormat in mijn colectie eigenlijk twee éen waar de letters r onbreken nikomat staat en één met nikkormat die nikomat zou voor de japanse markt bestemt geweest zijn
                Klopt, elk type kent ook weer een nikomat uitvoering. Dan zijn er dus 14 verschillende nikkormats. Zelf heb ik er zes verschillende typen, allemaal nikkormat.

De naamvoering heeft volgens mij ook iets te maken met de rechtzaak die Zeiss tegen Nipon Kogaku aanspande. Nikon leek te veel op Zeiss Ikon. Volgens mij zijn er daarom ook speciale West-Duitse uitvoeringen waarbij op de achterkant geen Nikon staat.

Comment

Klopt, elk type kent ook weer een nikomat uitvoering. Dan zijn er dus 14 verschillende nikkormats. Zelf heb ik er zes verschillende typen, allemaal nikkormat.

De naamvoering heeft volgens mij ook iets te maken met de rechtzaak die Zeiss tegen Nipon Kogaku aanspande. Nikon leek te veel op Zeiss Ikon. Volgens mij zijn er daarom ook speciale West-Duitse uitvoeringen waarbij op de achterkant geen Nikon staat.
                  ik heb gehoord van een verzamelaar dat die nikomat komt omdat dat een uitvoering was voor japan en ze daar de R niet kunnen uitspleken en dat heb ik dan ook al terug gevonden op het internet in nikonsite

Comment

Nikon heeft 8 contactpunten in de camera body zitten.
                    Af en toe wisselen ze de functie er van, hun objectieven hebben dan nergens last van. Vreemd merk objectieven zijn daar niet altijd op aangepast.

Welke Tamron heb je:

Tamron SP AF28-75/2.8 XR Di LD Aspherical (IF) Macro ??
                    Er zijn geen antwoorden, alleen keuzes: http://www.hansbraakhuis.nl/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hans Braakhuis Bekijk bericht
                      Nikon heeft 8 contactpunten in de camera body zitten.
                      Af en toe wisselen ze de functie er van, hun objectieven hebben dan nergens last van. Vreemd merk objectieven zijn daar niet altijd op aangepast.

Welke Tamron heb je:

Tamron SP AF28-75/2.8 XR Di LD Aspherical (IF) Macro ??
                      de 28mm-75mm 2.8 met ingebouwde motor

Comment

Working...
                      X