Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Onderwaterwegwerpcamera

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Onderwaterwegwerpcamera

Hallo,
    Binnen enkele dagen vertrek ik naar Indonesië en daar zou ik enkele onderwateropnamen moeten maken (die later op een website komen) van reuzeonderwaterschildpadden, zwarte haaien, clownsvisjes (Nemo's).... Ik vroeg me af of die wegwerptoestelletjes voldoende kwaliteit hiervoor bieden. Ik kan gewoon geen extra investering meer doen voor iets 'serieuzer'. Ik heb eens gegoogled en vond bvb geen digitale onderwatercamera'tje voor minder dan 250 euro, wat dan ook teveel is.

Re: Onderwaterwegwerpcamera

Als ja al een digitale (analoge)camera bezit heb je hier meer uitleg over waterdichte hoezen. Ze zouden waterdicht zijn tot 5M diep.

Heeft er iemand zoiets al geprobeert???
    Last edited by fluup; 28 juni 2009, 11:39.
    Dig , e520 met 2 kitlenzen en een Metz 48 erbij
    Analoog , om1 , om2 , om10, F3 , een 10tal lenzen erbij
    Middenformaat Kiev +75mm+120mm

Comment

Da's een goed idee. Dan zou ik mijn ixus daarin kunnen steken. Alleen gaat het niet op tijd hier zijn. Ik ben er natuurlijk ook weer laat mee. Zouden ze zoiets in het Leuvense verkopen? Misschien moet ik eens in een duikshop gaan horen. By the way, bedankt.

Comment

Voor de ixus bestaan er verschillende cases voor onderwater , kijk eens bij konijnenberg

En hier hebben ze er verschillende op voorraad

Last edited by fluup; 28 juni 2009, 11:55.
        Dig , e520 met 2 kitlenzen en een Metz 48 erbij
        Analoog , om1 , om2 , om10, F3 , een 10tal lenzen erbij
        Middenformaat Kiev +75mm+120mm

Comment

Je zou gewoon natuurlijk een Nikon D3 kunnen kopen en als je onder water opnames hebt gemaakt kun je hem weg gooien

Comment

Je zou gewoon natuurlijk een Nikon D3 kunnen kopen en als je onder water opnames hebt gemaakt kun je hem weg gooien
            Weggooien in jou richting?

Comment

Ik heb mijn oude compact (Minolta Dimage Xt) ooit in een Ortlieb kaartentasje gestoken (stevig, waterdicht en -belangrijk- transparant) met leuke resultaten.

Recept: camera in zakje, lucht uit zakje duwen, mooi dichtrollen, velcro dichtplakken en snorkelen maar :-)

Ik ben toen zeker 4 à 5m diep geweest met de camera, zonder infiltratie van water.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door superduc Bekijk bericht
                Daar zal niet veel van in huis komen. Hij is wel spatwaterdicht maar niet waterdicht.
                Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Working...
                X