Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Herstellingen Canon

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Herstellingen Canon

Ik heb op 27-04-2009 mijn EOS 5D via mijn lokale dealer in herstelling gegeven. Het toestel was nog onder garantie. Nu op 26-06-2009 toestel nog steeds niet terug ondanks de belofte van canon. Het blijkt dat canon op externe firma's beroep doet om hun toestellen te herstellen. Dit heeft als nadeel dat je van het kastje naar de muur word gestuurd als je vraagt waar je toestel blijft.
    Bedankt Canon voor de service, had ik het geweten dan had ik Nikon gekocht. Deze mensen hebben misschien wel graag klanten die op 2 jaar tijd voor +/-8000€ aan materiaal kopen. Of zijn er hier ook ontevreden klanten?

Re: Herstellingen Canon

Een Canon reparateur in Roosendaal is failliet gegaan, was hij soms daar in reparatie?

Comment

Bel anders es naar canon.nl (nr op etbass.nl), dan kunnen zij je vertellen adhv de serial nr waar het toestel zich bevindt.

Comment

De reden waarom, zie http://forum.belgiumdigital.com/f9/n...ml#post2305169

Comment

De Fout .... Nooit iets via een dealer terugzenden voor herstelling, maar zelf een acount aanmaken en je toestel of aanverwante zelf opsturen .
          Nu is Etbass in faling maar ik heb daar steeds zeer goed meer samengewerkt voor die enkele keren dat ik het nodig had in jaren.

Probleem ligt niet bij de hersteller maar bij de dealer, die nikst opstuurt , maar wacht op de komst van de vertegenwoordiger, en daar zijn herstellingen aan meegeeft. En op dezelfde werkwijze moet alles ook terugkomen bij de eigenaar.

Ik heb nooit langer dan drie weken moeten wachten op een herstelling, en dat was dan nog de laatste van een 580EX die ik zelf uit mijn pollen had laten vallen.
          En ze hebben der een volledig nieuwe printplaat ingestopt, en die moest worden besteld. Maar drie weken later bracht men de flits gratis aan huis en een betaling op factuur binnen 14 dagen gevraagd. De flits was zelfs eerder thuis dan dat het factuur aankwam met de post.

MVG, Jeff C.
          Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
            De Fout .... Nooit iets via een dealer terugzenden voor herstelling, maar zelf een acount aanmaken en je toestel of aanverwante zelf opsturen .
            Nu is Etbass in faling maar ik heb daar steeds zeer goed meer samengewerkt voor die enkele keren dat ik het nodig had in jaren.
            Bedoel je hiermee een acount aanmaken bij bv Canon zelf?
            Lijkt me handig om te weten mocht er iets fouts lopen.

Comment

Inderdaad, de hersteller is fait. Maar ik vind dat Canon Belgie hierin zijn verantwoordelijkheid moet opnemen. Zij zijn immers de fabrikant van deze toestellen en het zijn zij die garantie geven. De lokale dealer is ook maar een tussenpersoon. Ik heb zelfs met Canon Belgie contakt opgenomen. Zij schuiven ook de schuld van hun af op anderen. Als ze zelf niet instaan voor hun herstellingen dan zijn ze fout bezig.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Blue Point Bekijk bericht
                Bedoel je hiermee een acount aanmaken bij bv Canon zelf?
                Lijkt me handig om te weten mocht er iets fouts lopen.

Nee , niet bij Canon maar bij de hersteller in het verleden was dat Etbass maar der komt der heus wel een nieuwe die de herstelling gaat doen.
                De bedoeling van een account is het uitschakelen van tussenpersonen, die alles vertragen, en nu handel je zelf met de hersteller.

MVG, Jeff
                Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Working...
                X