Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke Camera moet ik kiezen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke Camera moet ik kiezen?

    Beste lezers,

    Ik ben hier nieuw en ik moet eigenlijk nog een fototoestel kopen
    welke zou ik het besten kopen.

    Ik had gedacht aan Olympus E-420

    is dit of

    mvg,

    Michaël

  • #2
    Re: Welke Camera moet ik kiezen?

    Hey,

    Zoals je misschien al gezien hebt zijn er wekelijks zo meerdere topics. Kan je wat meer info geven over wat je zou willen fotograferen en of je bereid bent minstens de basis van de fotografie te leren? Indien je niet van manuele instellingen houdt, dan is een bridge of compact vaak een betere keuze bijvoorbeeld (ik zeg niet dat dit bij jou het geval is eh, maar zonder informatie weten we dat gewoon niet ).

    Vriendelijke groeten,
    Stijn
    about.me/stijnv

    Comment


    • #3
      Re: Welke Camera moet ik kiezen?

      Oorspronkelijk geplaatst door RAFC1880 Bekijk bericht
      Beste lezers,

      Ik ben hier nieuw en ik moet eigenlijk nog een fototoestel kopen
      welke zou ik het besten kopen.

      Ik had gedacht aan Olympus E-420

      is dit of

      mvg,

      Michaël
      Ik zou graag een auto kopen. Welke zou ik best kopen?

      - Hoeveel wil je spenderen.
      - Wat wil je fotograferen?
      - Heb je reeds material uit een "vorig fotografie leven"?

      Met een antwoord hier zullen er meer mensen zijn die je een advies kunnen geven.
      Hubert

      Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

      Comment


      • #4
        Re: Welke Camera moet ik kiezen?

        Oorspronkelijk geplaatst door hub2805 Bekijk bericht
        Ik zou graag een auto kopen. Welke zou ik best kopen?

        - Hoeveel wil je spenderen.
        - Wat wil je fotograferen?
        - Heb je reeds material uit een "vorig fotografie leven"?

        Met een antwoord hier zullen er meer mensen zijn die je een advies kunnen geven.
        -tot 500€ want ik heb nog een andere dure hobby (wielrennen)
        -Vliegtuigen maar vooral landschappen
        -geen materiaal

        Comment


        • #5
          Re: Welke Camera moet ik kiezen?

          Voor vliegtuigen in volle vlucht heb je een lange telelens nodig en zal je niet toekomen met het budget. Landschappen zal echter met de kitlens al behoorlijk lukken. De raad die ik vaak meegeef is om ook eens naar het volledige aanbod te kijken: ieder merk verschilt daarin namelijk, maar Canon en Nikon hebben wel het grootste aanbod (ook tweedehands).
          about.me/stijnv

          Comment


          • #6
            Re: Welke Camera moet ik kiezen?

            Oorspronkelijk geplaatst door Stijn.V Bekijk bericht
            Voor vliegtuigen in volle vlucht heb je een lange telelens nodig en zal je niet toekomen met het budget. Landschappen zal echter met de kitlens al behoorlijk lukken. De raad die ik vaak meegeef is om ook eens naar het volledige aanbod te kijken: ieder merk verschilt daarin namelijk, maar Canon en Nikon hebben wel het grootste aanbod (ook tweedehands).
            Bedankt,

            en vliegtuigen die stilstaan gaat dan wel geloof ik??

            Comment


            • #7
              Re: Welke Camera moet ik kiezen?

              Het gaat niet zozeer over de beweging, maar over de afstand. Misschien dat de vliegtuigspotters hier wat concreet advies over kunnen geven?
              about.me/stijnv

              Comment


              • #8
                Re: Welke Camera moet ik kiezen?

                De olympus is een ideale instapkamera die wel wat mogelijkheden biedt, met de standaard lens, voor landschappen.
                Voor vliegtuigen : voor static shows ben je met de standaardlens wel goed uit, maar wil je ze tijdens een flying display in de lucht fotograferen dan is een tele-zoom, genre 200 à 400 mm (in KB) wel aangewezen. En dan moet je dieper in je buidel tasten.
                Toch maar even kijken of het merk dat je op het oog hebt ook zulke lenzen in zijn gamma heeft.
                Anderzijds zijn Canon en Nikon merken die de digitale beeldverwerking zéér goed onder de knie hebben.

                aanvulling na opslaan :
                # oeps, de laatste topics hebben mekaar gekruisd; sorry dat je 2x hetzelfde moet lezen
                Last edited by Cigaloun; 22 juni 2009, 14:00. Reden: heb hetzelfde gezegd dan mijn voorganger

                Comment

                Working...
                X