Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D60 naar D90 ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• D60 naar D90 ?

Een tweetal weken geleden kocht ik mij een D60 kit 18-55 55-200 VR.

Echter, gisteren tijdens het schoolfeest van mijn kinderen dacht ik opeens aan een videofunctie die op dat moment wel handig zou geweest zijn. Ik ben in het bezit van een videocamera (wel 4 jaar oud) maar ik heb echt geen zin om van het één apparaat naar het ander te springen (2 rugzakjes meezeulen).

Dus zou ik misschien overwegen om een D90 body aan te schaffen. Volgens de reviews die ik reeds gelezen heb is hij echt wel superieur aan de D60 en denk ik dan voor een paar jaar zoet te zijn.

1. Is dit te verantwoorden ?

2. Denken jullie dat de kitlenzen volstaan voor dit apparaat of dien ik nieuwe lenzen bij te rekenen ?

Alvast bedankt voor jullie deskundige mening.

Re: D60 naar D90 ?

Objectieven zullen zeker werken op een D90.

Verantwoord? Moet je voor jezelf uitmaken.
    Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door paly Bekijk bericht
      Objectieven zullen zeker werken op een D90.
      Dank voor uw antwoord.
      Dat ze zeker zullen werken weet ik, maar zullen ze voldoen aan de kwaliteit van de 90 ?

Grts

Comment

Lenzen zijn dik ok hoor voor een D90.

Ben geen video gebruiker. Maar ik vermoed dat uw huidige video camera autofocus heeft, dit heeft de D90 video functie niet.

Comment

Pardon, maar had je die reviews dan niet een paar weken geleden al gelezen? En zodoende
          geweten dat de D90 in alle opzichten superieur is aan de D60, daarbij bovendien over een
          videofunctie beschikt?
          Misschien dat je je moet afvragen of die aankoop van een D60 verantwoord was...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
            Pardon, maar had je die reviews dan niet een paar weken geleden al gelezen? En zodoende
            geweten dat de D90 in alle opzichten superieur is aan de D60, daarbij bovendien over een
            videofunctie beschikt?
            Misschien dat je je moet afvragen of die aankoop van een D60 verantwoord was...

Geen pardon, ik heb inderdaad die reviews (wordt wel aangeduid als mid-range, dus geen echte instapper) gelezen. Maar als complete leek ivm spiegelreflex kun je de meerwaarde van het materiaal nog niet correct inschatten (ik toch niet). Ik had ook in gedachten om de videocamera te blijven gebruiken (tot gisteren dus).

Ook, starten met minimum 1000 euro voor de D90 is ook niet alles, stel dat ik er geen barst van begrepen had ! Nu ja, we zien wel. Er zijn grotere problemen als dit.

Comment

Je kan met een D90 wel filmpjes maken maar of die bedoeld is om een filmcamera te vervangen daar twijfel ik wel aan.
              D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sus Bekijk bericht
                Je kan met een D90 wel filmpjes maken maar of die bedoeld is om een filmcamera te vervangen daar twijfel ik wel aan.
                Is zeker geen vervanging. De meeste compactjes hebben een betere filmmodus dan de D90/5000.
                Panasonic Lumix FZ2000

Comment

en vooral nu de videocamera's zo klein en licht worden ben je beter af met een nieuwe videocamera dan je D60 met verlies te verkopen en een D90 te kopen die je nauwelijks voor video gaat gebruiken.
                  erik, Nikon materiaal

'aforismen zijn aan mij niet besteed' (ikzelf)

Comment

Ik heb een D90 maar heb er een Panasonic TZ7 bijgekocht om te filmen

Comment

Working...
                    X