Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Help! 9 af-punten lichten niet op Canon 50D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Help! 9 af-punten lichten niet op Canon 50D

Een poosje niet kunnen fotograferen, helaas.Paar dagen mogelijk niet goed opgelet met fotograferen.Heb een Canon 50D
    Want vandaag zie ik dat een de geselecteerde 9 af-punten niet rood wordt/rood oplicht.Ook bij selecteren van alle 9 punten worden ze niet rood. Wel zie ik bij scherpstelling een soort "lampje" even aan gaat wat je ziet bovenin je vieuwer, maar het geselecteerde af-punt (vierkantje) wordt niet rood!
    Ik kan wel scherpstellen, maar de 9 afpunten of wanneer ik er een selecteer lichten ze niet rood op!
    Mijn man heeft een Canon 40D en hij zegt dat hij dit ook eens gehad te hebben. Ik heb de instellingen met beide camera's vergeleken en staan bijna indentiek ingesteld behalve bij beeldstijl b.v..
    Er is wel een paar maanden een ander focusing screen ingezet door een fotobedrijf, een EF-D (met raster).
    Nu mijn vraag zie ik iets over het hoofd, wat is dit, is er iets stuk?
    Of ben ik "gek"geworden, nou niet zeggen het laatste:-))) Maar ik ben er wel gestresst van! Wie kan mij hierop antwoorden s.v.p. Vriendelijke groet, Marijke
    Last edited by marijke8; 21 juni 2009, 18:42.

Re: Help! 9 af-punten lichten niet op Canon 50D

Staat je lens niet in manual focus mode?

Sta je te dicht bij je onderwerp, zodat je niet kunt focussen?
    Canon 400D/50D - EF-S 18-55 - EF 50 f1.8 - EF 70-300 IS USM - Sigma 24-70 f2.8 EX - Tamron 27-70 f2.8 VC - Canon 70-200 f2.8 L - Metz 58

Comment

Ja hoor, de lens staat niet op manual focus en ik kan wel focussen /scherpstellen, maar de 9 af-punten lichten niet in het rood op, zo ook niet wanneer ik één af-punt selecteer.
      Last edited by marijke8; 21 juni 2009, 18:43.

Comment

Afhankelijk van je onderwerp worden er toch altijd maar een paar rood, tenzij je een voorwerp perfect lateraal voor de lens hebt.
        Of is het één welbepaald AF-punt, dan is er een probleem met contact van het matglas (tenminste als dat op dezelfde manier als de 400d functioneert) ooit gehad en door terug juist te positioneren was dat verholpen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
          Afhankelijk van je onderwerp worden er toch altijd maar een paar rood, tenzij je een voorwerp perfect lateraal voor de lens hebt.
          Of is het één welbepaald AF-punt, dan is er een probleem met contact van het matglas (tenminste als dat op dezelfde manier als de 400d functioneert) ooit gehad en door terug juist te positioneren was dat verholpen.
          Alvast bedankt voor je antwoord!

Ik weet niet of het matglas van de 50D hetzelfde functioneert als bij de 400D. Eigenlijk hoop ik dat het is zoals je zegt, want dan kan ik het probleem laten oplossen morgen door Konijnenberg in Den Ham.

Is dit probleem ook bij anderen bekend dat dit kan door het matglas?
          Iemand ook dit probleem gehad dat 1 of bij 9 punts selectie de af-punten niet rood oplichten???

Comment

Ik heb het onlangs ook een voorgehad op mijn 5D en na lang zoeken bleek dat het aan de instelling 'ingespiegeld display' in de C.Fn. ligt. Dat moet op 'Aan' staan om de puntjes te doen oplichten. Is het hiermee opgelost?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vanquisher Bekijk bericht
              Ik heb het onlangs ook een voorgehad op mijn 5D en na lang zoeken bleek dat het aan de instelling 'ingespiegeld display' in de C.Fn. ligt. Dat moet op 'Aan' staan om de puntjes te doen oplichten. Is het hiermee opgelost?
              Dank voor je antwoord!
              Bij mij staat deze instelling onder C.Fn III "Ingespiegeld Display", gelijk gekeken en deze staat Aan. Helaas lichten de puntjes niet op.
              Groet, Marijke

Comment

Even terugkomend op het probleem dat de 9 af-punten niet oplichten.
                Ik denk zelf dat het komt omdat er een nieuw "glaasje" is ingezet,genaamd Plate Si Indicate, dit is de plate waar de 9 af-punten "op staan". Bij Chip Clean hebben ze dat erin gezet en ook hebben ze er een raster matglas ingezet en bij dit laatste dan lichten de 9 punten of je keuze punt niet op. Maar nu ben ik bij Konijnenberg geweest en zij hebben het gewone matglas er weer ingezet, maar het oplichten van de punten werken niet. Wel kan ik scherpstellen opgewenst punt. Dus baal ik.
                Overigens hadden bij Konijnenberg nog nooit van dit "glaasje"Plate Si Indicate gehoord....
                Dus toch maar naar een repair bedrijf Rofa of Kunee. Het is nog wel in de garantie tijd, maar doe ik dit via Canon ben ik de camera minimaal 6 tot 8 weken kwijt.
                Dit laatste ter informatie:-)
                Groet, Marijke

Comment

Working...
                X