Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ik ben benieuwd over pixum

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ik ben benieuwd over pixum

    Ik heb vandaag voor de eerste maal foto's binnen gegeven bij pixum je en via het forum nu ben ik echt wel benieuwd of ze echt zo goed zijn als ze zeggen
    Kijk da is allemaal gemaakt met nen Canon 50D - En wat glas er bij - Cactus trigger en Lowepro Flipside 400 Groetjes,John

  • #2
    Ik heb hun uploadprogramma nog niet goed bekeken, maar ik dacht dat je bij de grote formaten (30*40) niet de uitsnede kon aangeven. Dat vind ik toch wel jammer, of een preview hoe ze hem werkelijk afdrukken. Bij de software van Colormailer kon dat wel, maar daar liep telkens wel wat mis met de orders, dus daar bestel ik niks meer.
    Ik weet niet met welke centrale Pixum werkt, maar als ze met een Fuji Frontierlab werken dan kan je prima afdrukken verwachten hoor!
    BD0055BE of te wel Krisv5
    http://users.pandora.be/kris.verhaegen/ E-mail: kris.verhaegen@pandora.be

    Comment


    • #3
      Ik bestel altijd bij Pixum en ik kan alleen maar zeggen tot nu toe altijd top.
      Pixum heeft ook zijn gratis software programma geupdate, dus gauw even binnenhalen, is zowieso een handig hulp programma, je kunt de foto's ook omzetten in 2:3 heel simpel en duidelijk te zien wat je wegsnijdt.
      Tot nu toe nog geen foto verlies gehad bij de grotere maten.

      Omega
      Groeten Omega.

      www.digiwaart.nl

      Comment


      • #4
        ja er is een nieuwe versie van Pixum-Up
        en daar zit ook een 3:2 cropper in
        't is echt gebruiksvriendelijk
        maar je kan evengoed in 4:3 opsturen hoor
        ze drukken af zoals je ze levert
        goeie kwaliteit voor weinig geld

        laat ons iets weten of je tevreden bent of niet hé
        Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
        Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

        Comment


        • #5
          bij pixum gebruiken ze als referentie de 'korte' kant van je foto, de lengte verandert naargelang het ingestuurde formaat. Ze waarschuwen evenwel voor tekst die minimum 5 mm van de rand moet blijven uit voorzorg voor het 'bijsnijden'.

          Eerst altijd tevreden geweest, dan twee keer een slechte levering ( beelden mankeerden, te weinig foto's) en ook een keer banding op de foto's met egale lucht. Doorgaans zijn ze vrij flexibel als je kan aantonen dat ze een fout maakten, de laatste keer toen mijn 10x15's er vrij slecht doorkwamen heb ik even discutie gevoerd, nooit een compensatie gezien.

          Maar al bij al een der betere centrales ... Men werkt er op AGFA prestige glanspapier en in sRGB dien je de bestanden aan te leveren.

          Comment


          • #6
            Ik zal het zeker niet nalaten om er mijn mening over te geven en als ik er goede resultaten bij heb zullen ze een zeer goede nieuwe klant hebben in mijn familie zijn ze met vele die reeds een digitaal toestel hebben en allemaal wippen ze bij mij binnen om te vragen laat ze eens af drukken dus ben echt benieuwd en ik ben er natuurlijk een beetje naar toe geleid door BD hier hé omdat ik er veel goeds van hoor en het laatste wat ik er van las was dat je zo ook nog een steentje bij draagt aan DB en dat is ook al een reden tot aanzet hé
            Kijk da is allemaal gemaakt met nen Canon 50D - En wat glas er bij - Cactus trigger en Lowepro Flipside 400 Groetjes,John

            Comment


            • #7
              Loodgieterke,
              niet dat ik je wil ontmoedigen, maar ik was ook heel enthousiast (mede door de positieve ervaringen op dit forum) toen ik de eerste foto's naar Pixum verstuurde.
              Ik heb een 6-tal labo's vergeleken, en zij kwamen er (voor mij dan) als slechtste uit, samen met Fuji (en dus ook Hema).
              Pixum is opvallend rood getint, vond de foto's niet scherp, en nogal lage contrasten.
              Of je houdt er van of niet.
              Moet zeggen dat ze wel snel leveren.
              Voor mij is Kruidvat nog steeds de beste prijs/kwaliteit (wel lange leveringstermijn !).
              Agfanet (via Selexion winkels) is iets (te verwaarlozen) betere kwaliteit, maar heeeeel wat duurder.
              Tenzij ik bij pixum door omstandigheden slecht gevaren heb. Heb het ook maar 1 maal geprobeerd.
              Ben alvast benieuwd naar jouw reactie !
              Heb je al andere labo's uitgeprobeerd ?
              Zou ik zeker proberen (met telkens dezelfde opnames). De verschillen zijn enorm groot !!

              Groeten.
              www.damafoto.be
              Facebook Damafoto

              Comment


              • #8
                dama, Igofrit en ikzelf vonden dit ook al, we weten echter niet of het zo blijft, Igofrit had steeds zeer goede kleuren, ik ook wel, maar idd de laatste batch was wat rood-warm getint. Ik noem het het 'kodak-chrome' effect (raar op AGFA prestige )

                Ben benieuwd, moet binnenkort ook gaan beslissen, hoor dat photoways heel goed moet zijn ...

                Comment


                • #9
                  Ja phille ik zal het moeten vergelijken met kruidvat andere ervaring heb ik niet en ik ben een vaste lezer van netwerk en daar stond in verleden maand dat kruidvat een uitmuntende keuze is ook wat de prijs betreft maar in die test was pixum niet bij dus dacht ik op BD zijn er aardig wat mensen die er tevreden over zijn en je geeft DB er een klein steuntje mee waarom dan niet hé en als de kwaliteit het zelfde is hebben ze een nieuwe klant en anders zal ik rap terug om 9 uur s'morgends aan de deur staan bij het kruidvat om mijn fotokes gaan af te halen
                  Kijk da is allemaal gemaakt met nen Canon 50D - En wat glas er bij - Cactus trigger en Lowepro Flipside 400 Groetjes,John

                  Comment


                  • #10
                    ik weet niet of je er de "Deutsche Bundesbahn" mee steunt, maar BD misschien wel (just joking)

                    Comment


                    • #11
                      Ik heb vandaag mail gekregen dat ze gepost zijn ppppffff en nu nog dat weekend amai zelle
                      Kijk da is allemaal gemaakt met nen Canon 50D - En wat glas er bij - Cactus trigger en Lowepro Flipside 400 Groetjes,John

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Dama

                        Pixum is opvallend rood getint, vond de foto's niet scherp, en nogal lage contrasten.
                        Moet zeggen dat ze wel snel leveren.
                        Voor mij is Kruidvat nog steeds de beste prijs/kwaliteit (wel lange leveringstermijn !).
                        Agfanet (via Selexion winkels) is iets (te verwaarlozen) betere kwaliteit, maar heeeeel wat duurder.
                        Tenzij ik bij pixum door omstandigheden slecht gevaren heb. Heb het ook maar 1 maal geprobeerd.
                        Ben alvast benieuwd naar jouw reactie !
                        Heb je al andere labo's uitgeprobeerd ?
                        Zou ik zeker proberen (met telkens dezelfde opnames). De verschillen zijn enorm groot !!

                        Groeten.
                        Ik heb ondertussen ook diverse labo's uitgeprobeerd met dezelfde opname en ben weer terug bij de fotograaf om de hoek. Snel klaar, niet goed ff opnieuw. Kom er ondertussen zo vaak dat ik al ff meekijk of er evt. wel of niet wordt bijgesteld....dus die andere zijn dan misschien goedkoper, ik heb nu de foto's zoals ik ze wil en niet goed zo geregeld.
                        Bij Pixum de eerste keren heel tevreden, snel geleverd, niet duur. De laatste paar bestellingen was er elke keer wel iets....foto's te weinig, verkeerd formaat,.... . Elke keer meer tegoedbon wel weer opgelost maar ja, moet je weer achteraan bellen, weer wachten dus dat schoot niet meer op.
                        Dus ik ben weer bij m'n eigenste fotograaf.
                        ***Canon 300D * kitlens * ...

                        Comment


                        • #13
                          Haha vandaag mijn foto's in de bus en ik moet zeggen ze zijn goed beter dan die van Hema en gelijk met het Kruidvat al vind ik het kruidvat is minder fel van kleur maar ik ben toch zeer tevreden maar ik lees dat phille iets heeft voorgehad wat niet door den beugel kan ja ik denk dat je dat bij Kruidvat ook kunt voor hebben hoor in ieder geval zolang ik deze kwaliteit krijg hebben ze een klant bij
                          Kijk da is allemaal gemaakt met nen Canon 50D - En wat glas er bij - Cactus trigger en Lowepro Flipside 400 Groetjes,John

                          Comment

                          Working...
                          X