Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Winkelbedrijven zullen niet geneigd zijn de 5D1 op voorraad te nemen.
Stuur eens een e-meeltje aan diverse internet fotoboeren met de vraag of je een 5D kunt bestellen.
Ze zullen vast en zeker nog niet op zijn
Ik denk dat je wellicht het beste een occasion kunt zoeken bij een winkel. Dan betaal je niet de hoofdprijs (voor zover je de 5D mk I überhaupt nog nieuw zou kunnen vinden) maar krijg je meestal wel een paar maanden garantie, zodat je toch goed kunt testen of je een goed exemplaar te pakken hebt.
Ik heb bijvoorbeeld mijn 5D tweedehands gekocht bij Digimaxx.nl. 't Was een exemplaar van een klant van hun die deze heeft ingeruild op een mk II. Mijn exemplaar is werkelijk in nieuwstaat en het enige wat er aan mist is de doos. Ik heb er 850,- voor betaald en heb hierbij 3 maanden garantie gekregen.
Op het moment dat ik deze camera kocht kon ik bij kamera-express.nl ook nog een nieuwe 5D kopen voor 1500,- Toch heb ik bewust gekozen voor deze occasion, in verband met het grote prijsverschil. Want stel dat bijvoorbeeld de sluiter van mijn tweedehands toestel het toch zou begeven binnen 2 jaar (wat ik niet verwacht van zo te zien is mijn toestel zéér weinig gebruikt) , dan is dit nog altijd een stuk goedkoper om te herstellen dan dat het prijsverschil tussen mijn tweedehands 5D en een nieuw exemplaar à 1500,- was.
Vind ze wel schandalig duur Ik weet dat Fotokonijnenberg al een aantal keer occasions aanbood voor 950,-. Dat waren dan exemplaren waarbij alles aanwezig was en met 6 maanden garantie.
De winkel waar ik mijn 5D kocht voor 850,- had op datzelfde moment ook een exemplaar te koop in doos. Deze zag er zelfs nog minder goed uit en mocht weg voor 950,- (die doos kostte dus eigenlijk 100,- )
das idd schandalig duur
jammer, ik zat er niks mee in om een eindje te rijden er voor
zijn er nog mensen die adressen weten van winkels met okkazie toestellen?
Comment