Om verschillende redenen heb ik besloten de gewenste nieuwe lenzen voor mijn Sony Alpha 350 (nog) niet aan te schaffen. Wat ik ermee wou doen blijk ik nu eigenlijk even goed te kunnen met een goede bridge, als aanvulling of in sommige gevallen zelfs vervanging. Dichtbij fotograferen, of echte kleine details, of simpelweg familefotos van kleuters die te snel zijn voor mijn alpha :-) Plus is dat omvangrijke toestel niet in alle situaties even handig te hanteren of mee te nemen. Vandaar mijn zoektocht naar iets kleiners.
Ik heb nu gekeken naar die nieuwe Sony DSC-HX1, maar lees op verschillende sites toch wat afwijkende opinies. Nu vraag ik me dus af of ik met dat toestel een goede koop doe (heb een adres waar ze 460 euro vragen). HDfilms en een zoom van 20 is prima, maar die 9 megapixels, is dat niet wat weinig voor een nieuw toestel? En welke alternatieven zijn er van andere merken?
Ik heb nu gekeken naar die nieuwe Sony DSC-HX1, maar lees op verschillende sites toch wat afwijkende opinies. Nu vraag ik me dus af of ik met dat toestel een goede koop doe (heb een adres waar ze 460 euro vragen). HDfilms en een zoom van 20 is prima, maar die 9 megapixels, is dat niet wat weinig voor een nieuw toestel? En welke alternatieven zijn er van andere merken?
Comment