Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Voorflitsen Sony Alpha

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Voorflitsen Sony Alpha

Hey iedereen !

Gisterenavond wou ik wat foto's nemen in een lokale danstent

Ik had hem op een lekker leuke sluitertijd ingesteld 1/3.

Nu telkens ik een foto wou nemen van mensen begon deze 3 maal de flitsen op voorhand en ging dan pas over tot de foto ... Dit is vrij vervelend , aangezien sommige mensen al denken dat de foto alreeds genomen is ....
    Dit kan te maken hebben met de rode ogen functie .. maar die staat helaas uit !

Hoe kan ik in zo'n ruimte met veel blacklights en lazers ... ervoor zorgen dat hij scherpstelt en dan pas flitst ?

groeten !

Re: Voorflitsen Sony Alpha

Da's je 'AF-hulplicht'. Vond ik in het begin ook een beetje een nadeel aan de sony's, een nikon d60 heeft dat bijvoorbeeld als een apart lichtje. Dat flitsen kan je wel afzetten, maar dan zal de camera enorm traag scherpstellen. De oplossing is een externe flitser kopen, die hebben dat 'typische rode hulplicht', en dan is de ellende voorbij
    "The day we stop looking, Charlie, is the day we die" - Al Pacino, Scent of a Woman
    website fotoblog

Comment

Re: Voorflitsen Sony Alpha

idd, gewoon een externe flitser kopen..dat kleine popup flitsertje is eigenlijk alleen maar geschikt als invulflitsje, mits je onderwerp niet al te ver staat.. er zijn meerdere sony-flitsers te koop, alsmede diverse minolta-flitsers (gebruikt), maar bij de laatste dien je wel op te letten of hij alle functies ondersteunt.. de 3600 en 5600 HSD minolta flitsers zijn volledig compatibel, en zijn voor niet al te duur 2e hands te koop.en een nieuwe sony hvl 42 AM is ook niet al te duur..

Comment

Working...
      X