Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

eerste SLR voor 'sportfotografie' ^- sony A300 ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• eerste SLR voor 'sportfotografie' ^- sony A300 ?

Hoi,

nu de vakantie (voor mij althans) al is begonnen heb ik eindelijk de tijd om me te gaan bezig houden met fotografie. Ik wil binnenkort mijn eerst DSLR aanschaffen.

Ik zou deze vooral gebruiken voor sportfoto's. Oa jumpings (broer zit in de paardensport) en capoeira (martial art, http://www.youtube.com/watch?v=EoyrOwkN98w)

Dit zijn dus vooral snelle beelden. Nu vraag ik me af op wat ik zeker moet letten bij de aanschaf van een camera (en objectief) om goede foto's te kunnen maken van deze snelle sporten?

Ik heb me hier en daar al geďnformeerd, en men raadde mij aan:
    - een redelijk lichtsterke lens voor capoeira (is vaak binnen in een sportzaal) met een brandpunt afstand <50mm
    -een zoomlens van 50-300mm voor de jumpings.
    - als body de canon 450D of sony A300

Ik heb de canon met de sony vergeleken en mijn voorkeur gaat uit naar sony (lijkt met beter voor een lagere prijs). Qua lenzen dacht ik te beginnen met de kit 18-55mm en 70-200mm.

Dit zou nog mooi binnen mijn budget vallen. Een kennis vertelde dat ik voor deze onderwerpen zou moeten starten met objectieven van om en bijde €1000 voor degelijke beelden te bekomen, maar dat zie ik niet direct zitten.

Wat is jullie advies aan deze beginner ?

Re: eerste SLR voor 'sportfotografie' ^- sony A300 ?

Ik heb me hier en daar al geďnformeerd, en men raadde mij aan:
    - een redelijk lichtsterke lens voor capoeira (is vaak binnen in een sportzaal) met een brandpunt afstand <50mm
    -een zoomlens van 50-300mm voor de jumpings.
    - als body de canon 450D of sony A300
    lichtsterke lens? probeer het eerst zo maar vast te leggen want beginnen met een duur lens heeft geen nut als ge toch niet weet hoe et allemaal werkt. en brandpunt afstand ligt eraan hoever je er van staat want als je van uit publiek ofzo moet fotograferen.
    zoomlens 50-300mm weer lekker duur, bij jumping is de plaats ongeveer zo groot als voetbalterrein zeker? dus 200mm kom je mee toe (denk ik)
    Body: ik weet niet uit wat sony zen bodies maakt maar de nieuwe canons zijn wel steviger geworden dus wilt ge iets stevig: canon.

Comment

ja in dat lichsterk gedoe geef ik je gelijk, ik wil ook niet in enorm duur materiaal inversteren als ik het niet optimaal kan gebruiken, maar dat wordt blijkbaar wel aangeraden voor snelle beelden.

Over de 300mm, daarom dat ik ook de kit wil nemen met een 70-200mm.
      Ik weet niet echt hoe fel je een object dichterbij kan brengen met een 200mm tegenover een 300mm?
      Hoe kan je dat eigenlijk vergelijken met de ratio optische zoom bij een compact?

Ik wil vooral wat zekerheid dat de body en kit die ik eerst vernoemde goed zijn voor wat ik wil fotograferen...

Comment

Neem ze beide in de handen en ... je zal voelen dat de A300 groter en beter in de hand ligt!
        Canon 5D2 en wat glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door unlimitedme Bekijk bericht
          Qua lenzen dacht ik te beginnen met de kit 18-55mm en 70-200mm.

Dit zou nog mooi binnen mijn budget vallen. Een kennis vertelde dat ik voor deze onderwerpen zou moeten starten met objectieven van om en bijde €1000 voor degelijke beelden te bekomen, maar dat zie ik niet direct zitten.
          Bedoel je de 55-200 als telezoom, of een 70-200/2.8 ? Als het die laatste is, dan zit je alvast goed voor binnensport.

Als het a300 met dubbele kit is (dus met 55-200) die binnen je budget valt, dan zou ik inderdaad gewoon daarmee starten en naderhand, indien nodig, een lichtsterke lens bijkopen.

Je zou ook naast de dubbele kit er meteen een tweedehands 50/1.7 bij kunnen zoeken voor de indoor gevechtssport (- of nog even wachten op de nieuwe 50/1.8DT die eraan komt -) en dan ervoor zorgen op de eerste rijen te zitten zodat je met 50mm voldoende bereik hebt. Misschien merk je dan wel meteen dat je ook zin hebt in portretjes schieten, naast sport .

Het voornaamste is in elk geval eerst de nieuwe spullen goed te leren kennen en wat basiservaring op te doen. Welke lenzen je mist, merk je daarna wel. Misschien ga je wel helemaal niets missen .

Succes
          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

met een sony a200 en een lichtsterke telezoom kun je hetzelfde..(hou je nog geld over ook tov de a300)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
              Bedoel je de 55-200 als telezoom, of een 70-200/2.8 ? Als het die laatste is, dan zit je alvast goed voor binnensport.

Als het a300 met dubbele kit is (dus met 55-200) die binnen je budget valt, dan zou ik inderdaad gewoon daarmee starten en naderhand, indien nodig, een lichtsterke lens bijkopen.
              Ja het is die dubbele kit die ik bedoelde =)

Ik ga deze nemen, daarmee leren werken en als het nodig is koop ik een lichtsterke erbij. NU het zomer is zal ik dat toch nog niet onmiddellijk nodig hebben denkik. (In onze sportzaal is er een groot raam naar buiten)

Bedankt voor julllie advies allen !!

Comment

Veel succes ermee !

(En don't worry als alles niet meteen naar wens verloopt. Van een compactje naar een dslr is zoals van de fiets naar de auto overstappen . Gewoon regelmatig met de camera op stap en leren van je fouten .)
                "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Working...
                X