Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

geluid zelfsontpanner Nikon D40x uitschakelen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• geluid zelfsontpanner Nikon D40x uitschakelen

Hej,

Ik zou graag willen weten of het mogelijk is om het geluid (dat "getuut") bij het gebruiken van de zelfontspanner uit te schakelen. Ik heb een Nikon D40x maar vind hier op internet niet direct info over. Ik gebruik zelfontspanner nl. voor gebruik op statief etc bij lange sluitertijden, dus als ik wil vermijden dat het natrillen na drukken op de knop mn foto zou beïnvloeden. Dus eigenlijk ter vervanging van een afstandsbediening enzo. Maar soms is dat geluid storen voor anderen (bv binnenin een publiek gebouw, kerk, ...) en eigenlijk ook wel voor mezelf.

Kan je dit gemakkelijk uitschakelen????

Alvast bedankt voor de hulp!!
    Yanne

Re: geluid zelfsontpanner Nikon D40x uitschakelen

zit er geen optie in het menu waarbij je de audiosignalen ´uit´ kan zetten?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jane73 Bekijk bericht
      Hej,

Ik zou graag willen weten of het mogelijk is om het geluid (dat "getuut") bij het gebruiken van de zelfontspanner uit te schakelen. Ik heb een Nikon D40x maar vind hier op internet niet direct info over. Ik gebruik zelfontspanner nl. voor gebruik op statief etc bij lange sluitertijden, dus als ik wil vermijden dat het natrillen na drukken op de knop mn foto zou beïnvloeden. Dus eigenlijk ter vervanging van een afstandsbediening enzo. Maar soms is dat geluid storen voor anderen (bv binnenin een publiek gebouw, kerk, ...) en eigenlijk ook wel voor mezelf.

Kan je dit gemakkelijk uitschakelen????

Alvast bedankt voor de hulp!!
      Yanne
      Ik weet niet of je dat geluid kan uitschakelen maar trillingen komen imo evenzeer door de klap van de spiegel als van je afdrukken. Je afdrukken veroorzaakt nl. geen trillingen maar bewegingsonscherpte en dat kan opgelost worden door een snellere sluitertijd(< 1/brandpuntafstand*1.5) of VR in de lens.
      Trillingen(veroorzaakt door de spiegelklap) hebben een veel hogere frequentie en kun je niet met VR of kortere sluitertijd(tenzij misschien met een extreem korte sluitertijd) oplossen.
      Nu weet ik niet of de D40x deze functie heeft.
      Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Makkelijk uit te schakelen.
        Menu, in de linkse kolom het potloodje (persoonlijke instellingen menu), daar 01 Signaal op uit zetten.
        Groeten
        Flickr

Comment

voila! probleem opgelost!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door saintlambert Bekijk bericht
            Makkelijk uit te schakelen.
            Menu, in de linkse kolom het potloodje (persoonlijke instellingen menu), daar 01 Signaal op uit zetten.
            Groeten
            Ja maar zet je dan niet alle signalen uit?(Ook de nuttigere)
            Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Dan gaan inderdaad alle geluidjes uit.
              Maar dat is de enigste optie.

Comment

Hallo allemaal
                Ik ben hier nieuw. Ik kan nog helemaal niks. Omdat ik hier een thread zie over de zelfontspanner bij de Nikon D40x, pik ik hier met mijn vraag op in.

Ik heb een tweedehands Nikon D40x gekocht. In de handleiding ben ik alles gaan opzoeken over de zelfontspanner, maar er lukt iets niet.
                Ik kies in het menu de optie zelfontspanner, en dan kies ik 10 seconden. Er staat dan ik de ontspanknop eerst een klein stukje moet indrukken om scherp te stellen. Daarna moet ik volgens de handleiding de ontspanknop volledig indrukken, en dan zou er een lichtje moeten gaan branden vooraan op het fototoestel. Dat gebeurt niet; er wordt gewoon onmiddellijk een foto genomen.

Ik hoop dat jullie het niet erg vinden dat ik nog van bijna niks weet.
                Kunnen jullie me helpen?

Alvast dank je wel!
                Eef

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door -Eef- Bekijk bericht
                  Hallo allemaal
                  Ik ben hier nieuw. Ik kan nog helemaal niks. Omdat ik hier een thread zie over de zelfontspanner bij de Nikon D40x, pik ik hier met mijn vraag op in.

Ik heb een tweedehands Nikon D40x gekocht. In de handleiding ben ik alles gaan opzoeken over de zelfontspanner, maar er lukt iets niet.
                  Ik kies in het menu de optie zelfontspanner, en dan kies ik 10 seconden. Er staat dan ik de ontspanknop eerst een klein stukje moet indrukken om scherp te stellen. Daarna moet ik volgens de handleiding de ontspanknop volledig indrukken, en dan zou er een lichtje moeten gaan branden vooraan op het fototoestel. Dat gebeurt niet; er wordt gewoon onmiddellijk een foto genomen.

Ik hoop dat jullie het niet erg vinden dat ik nog van bijna niks weet.
                  Kunnen jullie me helpen?

Alvast dank je wel!
                  Eef
                  Wat je nu gedaan hebt is het aantal seonden instellen hoelang het duurt voor de foto genomen wordt, nu moet je ook nog de opnamestand instellen op zelfontspanner. Dit kan je instellen in het menu persoonlijke instellingen, opnamestand, daar kies je zelfontspanner.
                  I love my D500

Comment

O, dank je wel! En zo snel! Nu gaat het inderdaad wel!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door -Eef- Bekijk bericht
                      O, dank je wel! En zo snel! Nu gaat het inderdaad wel!
                      graag gedaan
                      I love my D500

Comment

Working...
                      X