Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

externe flitsoplossing voor Olympus C3000

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • externe flitsoplossing voor Olympus C3000

    Ik zoek een externe flitsoplossing voor mijn Olympus C3000. De Olympus FL-40 flits is out of tha question wegens: te duur .

    Er zijn enkele alternatieven:

    Olympus FL-CB04 kabeltje kopen (camera -> pc-contact). Mijn (ook niet zo dure) externe flits heeft geen pc-contact, maar dat kan opgelost worden met een pc->hotshoe convertor. Geen slechte oplossing, maar de FL-CB04 kost 95 EUR, toch niet goedkoop te noemen voor zo'n stom kabeltje.

    Tweede oplossing: een optische slave flits sturing. Ik bedoel zo'n "oog" met pc-contact of hotshoe dat draaidloos werkt. Nadeel: de C-3000 geeft *altijd* een voor-flits (ook als anri red-eye uit staat). De externe flits gaat af op de voor-flits en is niet bijgeladen wanneer dat de hoofd-flits komt. Tweede nadeel: de interne flits moet aan staan om de externe aan te sturen.

    Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Is de FL-CB04 kabel ergens goedkoper te vinden (on-line shopping?).

    Bestaat er een draadloze optische trigger die "slim" is, en kan synchroniseren op de *tweede* flits?

    Hoe zou ik de belichting moeten instellen op m'n camera als ik ene externe flits gebruik? Er is immers geen TTL.

    Alvast bedankt voor jullie input,
    LeBeNo

    Hopelijk niet te veel vragen ineens


  • #2
    Ik heb een Digislave 3000 flits van SRElectronics, je kan achteraan met een schakelaar kiezen tussen flitsen op de eerste of tweede flits...
    http://www.srelectronics.com/
    Ik had eigenlijk de DSF1 gewonnen ( via www.digitalphotocontest.com ) maar heb bijgelegd voor de 3000...

    Ben er zeer tevreden over, zeer krachtige flits, ik gebruik hem toch meestal als bounce dus kracht is belangrijk... Heb deze flits op de Oly C2100uz gebruikt en ook op de Canon G1 en G2 in de flitsschoen zonder problemen (wel manueel instellen dan).

    Ik heb wel nog geen flitsstatiefje ofzo... ben aan het denken een klein driepootje te kopen met een flitsschoen ofwel een dummy flitsschoen op de 2100 te lijmen (heeft iemand op het dpreview.com forum reeds gedaan met succes)...
    Normaal moet je een bracket gebruiken met een handvat maar kzie dat niet zitten (ziet er idioot en lomp uit)

    groeten,
    Wim

    Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

    Comment


    • #3

      Ik heb een Digislave 3000 flits van SRElectronics, je kan achteraan met een schakelaar kiezen tussen flitsen op de eerste of tweede flits...
      Die website had ik ook gevonden. Is dit ook geen dure oplossing, met verzendingskosten, BTW en invoerrechten?

      Groeten,
      LeBeNo

      Comment


      • #4

        Ik heb een Digislave 3000 flits van SRElectronics, je kan achteraan met een schakelaar kiezen tussen flitsen op de eerste of tweede flits...
        http://www.srelectronics.com/
        Ook Metz heeft een flits voor digitale camera's met mogelijkheid voor synchronisatie met 1ste of 2de flits, of synchroniseren via hotshoe of kabeltje.

        De "Mecablitz 34-CS 2 digital" kost 155 EUR in Fnac. Is dat niet goedkoper dan de Digi_Slave?



        Zijn de richtgetallen niet wat laag (richtgetal van de C-3000 ingebouwde flash is 10 meter)?

        Guide number by ISO 100/21° and 35 mm: 28
        Guide number by ISO 100/21° and max. Zoom: 34
        Zijn dit guide numbers in foot of meter?

        Guide Numbers (in meter) voor de Digi-Slave flitsen:

        DSF-1s: 24
        Deluxe 2000: 30
        Deluxe 3000: 33
        Digi-Slave PRO: 36
        (Ik heb deze omgerekend, want ze stonden in foot)

        Groeten,
        LeBeNo

        Comment


        • #5
          Ziet er niet slecht uit als die omrekening van richtgetallen klopt maar je hebt geen draaibare kop en zoombaar is hij ook niet (wel door een stuk voor te plaatsen maar das nogal onhandig). Dus zo goedkoop is die niet, de digislave 3000 lijkt me een betere koop maarja, je moet de import taxen erbij rekenen en dat is nadelig...

          groeten,
          Wim

          Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

          Comment

          Working...
          X