Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 50D scherpte

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon 50D scherpte

Hallo,

Heeft iemand hier op het forum met een Canon 50D al (haar)scherpe foto's kunnen maken ?

Rare vraag misschien voor zo een toestel, maar ik ben enkele weken geleden van een 350D naar een 50D overgestapt en naar mijn mening is de kwaliteit van mijn foto's er niet op vooruit gegaan.
    Qua bedieningsgemak en scherm is het wel een grote verbetering geworden, maar haarscherp zijn de foto's echter niet (op 100% bekeken op pc)

Misschien ligt het aan mij of aan mijn toestel, kweet het niet goed. Heb ook al foto's genomen vanop een statief en met remote.
    Heb hier ooit een thread gestart "50D of 5D Mark II", iedereen raadde mij de 5D mk II aan maar door onvoorziene omstandigheden heb ik voor een 50D moeten gaan en heb er infeite nu al spijt van als ik mijn foto's bekijk.

mvg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

Re: Canon 50D scherpte

Welken lenzen gebruik je? Als je de kitlens van de 350D gebruikt zal je waarschijnlijk niet veel verschil zien.
    about.me/stijnv

Comment

heb je je lens al afgesteld met de micro adjust? Dit kan een enorm verschil geven.

Jakke
      Canon en glas
      www.jakke16.be

Comment

post eens wat voorbeelden met exif er bij
        I will harness all available light with super-fast aperture lenses

Comment

Ik heb hetzelfde probleem met mijn 50D.
          Ik heb de 17-85 IS USM en de 70-300 IS USM.

Ik heb echter al wel ZEER scherpe foto's getrokken, als de camera was aangesloten op een flitsset met twee softboxen en een spot. Waarom het dan wel beter gaat, ik weet het ook niet, maar ik moet al mijn foto's opscherpen.

Kan raar klinken, maar ik heb al gemerkt dat ik met mijn lenzen scherpere foto's maak in SRAW1 dan in SRAW.

Greetz,
          Peeke
          ~ Never be afraid to try something new. Remember that a lone amateur built the Ark. A large group of professionals built the Titanic ~

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Peeke Bekijk bericht

Kan raar klinken, maar ik heb al gemerkt dat ik met mijn lenzen scherpere foto's maak in SRAW1 dan in SRAW.
            Ga dit volgen, want heb ook dat gevoel.
            ::: Flickr :::

Comment

Ik ken niet veel van Canon maar kan dat niet komen doordat er dan ergens toch al iets bewerkt is.
              En welk objectief word er bij TS gebruikt want als het is zoals Stijn ook al opmerkt zal je inderdaad niet veel verschil zien.
              Last edited by Sus; 13 juni 2009, 22:40.
              D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Comment

Ik heb met de Canon EOS 350D getrokken, dan de EOS 400D en dan nu overgeschakeld naar de EOS 50D want iedereen zei (zowel in fotoclub als BD) dat een semi-prof toestel beter zou zijn. Wel ik moet zeggen dat ik af en toe met de 17-85mm kitlens haarscherpe foto's kan trekken, maar in het grote geval (laat ons zeggen 75%) zijn de foto's gewoontjes, zeker niet te kritisch zijn.

Ook fotografeer ik met de Bigma en ik moet zeggen dat dat niet te fameus is. Ik vrees dat ik op termijn zal moeten overschakelen naar de 100-400mm van Canon. Bij mijn 350D en 400D waren de resultaten prima, liefst 80% van de foto's waren van goede kwaliteit.
                Bij mijn 50D is dit slechts 20% (een ruime schatting). Dit is dus een teleurstelling.

En dan wetende dat een body voor mij boven de 1.000 EUR heeft gekost
                Maar ja de lenzen moeten navenant zijn, dus eigenlijk heb ik maar half recht van spreken en moet ik pas oordelen als er L-glas opstaat

Comment

Mijn 50D met 70-200 f2.8 L geeft haarscherpe beelden. Van de 70-300 IS ook geen klagen. De sensor vereist wel goed glas, wordt overal gezegd.
                  Canon 400D/50D - EF-S 18-55 - EF 50 f1.8 - EF 70-300 IS USM - Sigma 24-70 f2.8 EX - Tamron 27-70 f2.8 VC - Canon 70-200 f2.8 L - Metz 58

Comment

Ik gebruik ook de 50D en zou niet weten waarom je met deze geen scherpe foto's zou kunnen maken er staan hier op het forum tal van foto's gemaakt met de 50D die echt wel scherp zijn
                    Al eens terug naar de zaak geweest waar je hem kocht?
                    Groetjes Hendrika

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stijn.V Bekijk bericht
                      Welken lenzen gebruik je? Als je de kitlens van de 350D gebruikt zal je waarschijnlijk niet veel verschil zien.
                      Denk niet dat het aan mijn lenzen zal liggen, ik gebruik namelijk devolgende ;

- Canon EF 100 mm macro f 2,8
                      - Canon EF 180 mm macro f 3,5 L
                      - Canon EF 200 mm f 2,8 L
                      - Canon EF 16-35 f 2,8 L
                      - Canon EF 24-70 f 2,8 L
                      - Canon EF 70-200 f 2,8 L is
                      - Canon EF 50 mm f 1,4
                      - Canon extender 2x type II
                      - Canon extender 1,4x type II

Foto's posten kan ik jammer genoeg nog niet doen, heb nog nergens geen foto's online staan om een link te leggen. ( kweet 't, moet mij daar dringend eens mee bezig houden )

Maar blijkt hier toch uit de reacties dat ik niet de enige ben die dit ondervind, ik zeg niet dat de foto's niet goed zijn maar echter op de volle 100% bekeken toch niet echt haarscherp.
                      Deze thread is ondertussen toch al een 180 keer bekeken maar er komt toch weinig reactie op, zowel positief als negatief ??
                      Zijn er überhaupt personen die zeggen dat hun 50D wel scherpe foto's maakt, deze ook eens willen laten zien ?

mvg
                      Siegfried
                      Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                        Zijn er überhaupt personen die zeggen dat hun 50D wel scherpe foto's maakt, deze ook eens willen laten zien ?

mvg
                        Siegfried
                        Weeral verloren moeite dus
                        En foto's posten kost amper 5min. tijd, zelfs al heb je nog geen foto's online staan.
                        Last edited by hendrika; 14 juni 2009, 00:33.
                        Groetjes Hendrika

Comment

Mijn idee over het bekijken van een 100% crop om beeldkwaliteit te beoordelen heb ik al eens uitgelegd hier en ik blijf bij mijn standpunt: 't is als de kwaliteit van een cinemascherm beoordelen op 1 meter afstand: niet de bedoeling.
                          Ik kom van een 350D met een 17-85 en heb die lens een tijdje gebruikt op mijn 50D, ik had niet te klagen qua scherpte.
                          Al moet ik toegeven dat ik sinds ik de 17-55 2.8 gebruik ik me vaak verbaas hoe scherp een foto kan zijn. Ik moet er nog aan wennen
                          www.bigducksix.be

Comment

Maar blijkt hier toch uit de reacties dat ik niet de enige ben die dit ondervind, ik zeg niet dat de foto's niet goed zijn maar echter op de volle 100% bekeken toch niet echt haarscherp.
                            Dat is overal ter wereld allang uitgekauwd.
                            Hoe meer pixels, hoe minder scherp op 100%.

Oplossing? Koop een 10D....

Comment

Denk niet dat het aan mijn lenzen zal liggen, ik gebruik namelijk devolgende ;

- Canon EF 100 mm macro f 2,8
                              - Canon EF 180 mm macro f 3,5 L
                              - Canon EF 200 mm f 2,8 L
                              - Canon EF 16-35 f 2,8 L
                              - Canon EF 24-70 f 2,8 L
                              - Canon EF 70-200 f 2,8 L is
                              - Canon EF 50 mm f 1,4
                              - Canon extender 2x type II
                              - Canon extender 1,4x type II
                              Bij mij ligt het denk ik wel aan mijn sigma 17-70. De combinatie met de Canon 70-200 IS of 100m macro is wel goed.
                              ::: Flickr :::

Comment

Working...
                              X