Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D90 - waar te kopen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon D90 - waar te kopen?

    Hallo,

    Ik ben van plan om een Nikon D90 aan te schaffen. Aangezien ik tweedehands
    niet echt interessante aanbiedingen vind, ben ik van plan om eventueel de Nikon D90
    nieuw aan te schaffen in het buitenland.

    Na het forum een beetje te hebben doorgelezen, kom ik tot de conclusie
    dat je enkel 2 jaar garantie krijgt indien je het toestel in België koopt. In de rest
    van de EU en de wereld heb je maximaal 1 jaar garantie.. Klopt dit?

    Aangezien mijn ouders regelmatig reizen en binnekort nog in New York zijn,
    vroeg ik me af waar ter wereld ik mijn Nikon D90 het goedkoopst kan aanschaffen.
    (New York/Azië/...)

    Alvast bedankt voor de reacties.

    Mvg,
    Nick.
    Last edited by NickJ; 12 juni 2009, 11:48.

  • #2
    Re: Nikon D90 - waar te kopen?

    niemand?

    Comment


    • #3
      Re: Nikon D90 - waar te kopen?

      effe rondkijken op Google naar de prijzen in de states, denk ik.
      ik vernam net dat de garantie op Canon nu steeds wereldwijd is als je bij invoer een bepaald certificaatje hebt van de verkoper (zou 50 dollar extra kosten). of dat ook voor andere merken zo is weet ik niet.

      Comment


      • #4
        Re: Nikon D90 - waar te kopen?

        Zou die in NL kopen: zelfde taal handleiding, zelfde stekker etc. kijk eens op cameranu.nl

        Comment


        • #5
          Re: Nikon D90 - waar te kopen?

          Ik zou idd in de buurt van ons landje blijven, Veel beter voor de garantie neem ik aan.
          Als je je ouders daar achter een camera aanstuurt en ze kopen hem in een winkel.
          Ga jij dan naar amerika vliegen als er dan iets aan mankeert. Doe je het via een online winkel
          dan valt dat wel nog mee, kijk eens op amazon bvb. Of dat een goede site is weet ik wel niet.

          Al bij al, ik zou hier blijven.
          ga eens naar pixmania => http://www.pixmania.be/be/nl/r/nikon-d90
          Daar krijg je vaak heel wat korting.
          Volgens mij heb je nu op de Nikon D90 Body een korting van 25%.
          Natuurlijk zijn er ook Kitjes te koop.

          Kijk ook eens op pixmania.nl. idd goed mogelijk dat het daar nog goedkoper is.
          Zie wel dat je verzendingskosten dan niet hoger liggen.

          Het is een betrouwbare site, zelf al enige dingen aangekocht.
          En wat je garantie betreft, Denk dat je zoizo 2 jaar hebt + je kan nog een garantie verlening kopen van maximum 5 jaar. Dit komt je wel op 200 euro duurder te staan,
          maar wel de moeite waard als je wat jaren wil verslijten met je D90.

          Groetjes Dimitri Van de Velde
          Last edited by Dimitri VdV; 13 juni 2009, 08:27.

          Comment


          • #6
            Re: Nikon D90 - waar te kopen?

            Pixmania is duur vergeleken bij FOKA in Rotterdam. Bij Foka kost een kit D90 + AFS VR DX 18-105mm 878 euro, terwijl dezelfde kit bij Pixmania 950 euro kost........
            [I]D4s-D500// Sigma 35mm fl/1.4 ART AFS 105mm f/2.8 VR micro/Tamron 24-70mm VC/ AFS 70-200mm VRII/200-500mm etc.etc.

            Comment


            • #7
              Re: Nikon D90 - waar te kopen?

              Heeft er soms iemand ervaring met deze site ?
              Betouwbaar ?

              hier komt de site er nog redelijk uit. http://tweakers.net/shopreview/562/foka-bv.html

              Hier is het wel wal wat minder ! http://www.checkwebwinkel.nl/Elektro...mera/Foka.html

              Als je dit bvb vergelijkt met pixmania http://www.checkwebwinkel.nl/search/.../Pixmania.html

              Je betaald je service ook natuurlijk, en als ik zo een dure aankoop doe heb ik toch graag zekerheid !

              Comment


              • #8
                Re: Nikon D90 - waar te kopen?

                Dus als ik in België en Nederland koop, krijg ik zoiszo 2 jaar garantie ?
                Dan lijkt me ook FOKA.nl de goedkoopste winkel momenteel. Bij pixmania
                heb ik ook al veel goede dingen aangekocht, maar voor mij telt in hoofdzaak de prijs
                als je toch overaal 2 jaar garantie krijgt.

                Ik wacht nog even af of er misschien een leuke 2de hands te vinden is, zoniet
                koop ik mijn spullen bij FOKA.nl, tenzij nog een goedkoper alternatief ?

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon D90 - waar te kopen?

                  foka en camera-express zijn momenteel de goedkoopste die ik al gevonden heb ,
                  verzending van cm verloopt ook vlotjes en is een +- 15 euro naar Belgie

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikon D90 - waar te kopen?

                    Garantie is interessant, tot je hem nodig hebt...
                    Daarvoor dan nog ettelijke honderd euro meer betalen voor verlengde waarborg is er helemaal over.
                    Het is bovendien een (wettelijk) feit dat ook buiten de garantieperode de fabrikant verantwoordelijk is indien het een fabrieksfout betreft.
                    Het moeilijke aan garantie, in het algemeen, is om te bewijzen dat de schuld niet bij jou ligt en daar schuilt meestal het addertje onder het gras.
                    Uiteraard, is het zoals met auto's, slechte wagens bestaan niet, garagisten wel.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikon D90 - waar te kopen?

                      NickJ,

                      je hebt nu al verschillende keren een topic als dit geopend, en al vele malen een antwoord gekregen.

                      Ik heb je onlangs een tip gegeven over kameraExpress.

                      Daar kost de D90 Body NU € 707.=

                      Als Boosterset (met Batt.Grip en extra accu) € 857,=

                      Garantie in Nederland is normaal 1 Jaar.

                      In belgie heb je 2 jaar garantie maar... dan moet je een geldig Belgies woon of verblijf adress hebben...dus, in Belgie wonen.

                      Ik ging zelf ook voor 2 jaar, maar kreeg bij Konijn te horen dat ik in Belgie moest wonen...

                      Daarom ben ik naar KE gegaan...

                      gr. J@siu !!!
                      >>> mijn "kritiek" is altijd mijn eerlijke "mening" en nooit mijn "commentaar" <<<

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nikon D90 - waar te kopen?

                        Hi Jasiu,

                        Meermaals een topic geopend ? Dat moet een vergissing zijn : dit is de eerste vraag
                        dat ik stel over een Nikon D90 of ander toestel op dit forum..
                        Ik woon in België dus dat van die waarborg is geen probleem indien ik België wens te kopen.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nikon D90 - waar te kopen?

                          camernu.nl staat ie 895EUR (D90+18-105VR) + 6,5EUR verzendingskosten
                          al een aantal zaken bij gekocht, snelle service en geen problemen mee gehad

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nikon D90 - waar te kopen?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Jasiu Bekijk bericht
                            Garantie in Nederland is normaal 1 Jaar.

                            In belgie heb je 2 jaar garantie maar... dan moet je een geldig Belgies woon of verblijf adress hebben...dus, in Belgie wonen.

                            Ik ging zelf ook voor 2 jaar, maar kreeg bij Konijn te horen dat ik in Belgie moest wonen...
                            Dat vind ik moeilijk om te geloven, niet jouw verhaal, maar als je normaal in België koopt moet je 2 jaar garantie krijgen. Je brengt het toestel terug binnen bij jouw verkoper en die is wettelijk verplicht om jou 2 jaar garantie te verlenen. Nergens in de wetgeving staat er dat je in Belgie moet wonen/verblijven om van die regeling te kunnen genieten. Nu kan het wel zijn dat Konijn import doet uit Nederland en dat zij persoonlijk die 2 jaar aanbieden aan inwoners uit België maar echt wettelijk is dit niet.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nikon D90 - waar te kopen?

                              Oorspronkelijk geplaatst door ik.niet Bekijk bericht
                              dat Konijn
                              Wat is dat ?

                              Comment

                              Working...
                              X