Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

prijs / kwaliteit

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• prijs / kwaliteit

hoi allemaal,

Ik ben van plan mijn eerste digitale reflexcamera, lenzen en evt. accessoires aan te schaffen voor portretfotografie.

Ik heb al gelezen dat er eigenlijk geen slechte instapmodellen meer bestaan, dat de keuze van lenzen belangrijk is, dat het toestel goed in de hand moet liggen, dat het menu overzichtelijk moet zijn en dat iedereen zijn eigen voorkeur heeft.

Wat ik me wel afvraag is het volgende:

1) Welke lenzen (merk en type) koop ik best (prijs/kwaliteit) voor portretfotografie en waarom?
    2) welk body (merk en type) ...
    3) welke accessoires ...
    4) ...

helaas hangt natuurlijk alles af van de prijs die je ervoor wil betalen en heb ik maar een minimum aan budget.

ik hoop spoedig reacties op mijn vragen (maar ook alle bijkomende informatie is zeer welkom) van jullie te mogen ontvangen en wil jullie daar alvast voor bedanken.

vriendelijke groetjes,
    Close up.

Re: prijs / kwaliteit

als je echt van 0 begint dan zou ik als ik jou was eens naar de winkel gaan (mediamarkt ofzo) en daar gewoon alle modellen eens uittesten. laat je niet ompraten door verkopers en kies diegene die jou het meest aanstaat. Dan zet je het toestel terug en koop je het in een goede fotowinkel

neem er maar de kitlens bij, dat kan van pas komen.
    bij je toestel koop je dan nog als extra :
    -50mm 1.8, 50mm 1.4 of 85mm 1.8

onthoud dat deze lenzen bij nikon geen AF hebben op de D40(x) D60 en D5000, tenzij je de nieuwe 50mm 1.4 AFS koopt.

als je die combo hebt, kan je al heeeel ver komen voor portretfotografie.
    Later als je terug wat geld kan spenderen kan je altijd meer uitbreiden (vooral in lenzen)
    5DmkIII en wat glas

Comment

Gewoon inderdaad even bij de MM en verschillende bodies vast houden, wel zou ik me beperken tot Nikon of Canon, Sony en Olympus zijn redelijk goedkoop met hun bodies maar weer veel duurder met hun lenzen.
      Met name Canon is denk ik de voordeligste keus,goed toestellen en de lenzen zijn ietwat goedkoper dan Nikon als je origineel gaat.
      Mijn beste Foto moek nog trekke.

Comment

Begin klein en bouw stilaan op! (instapkit met een wide/lichte télé zoomlens, bv.)
        Vastnemen, vastnemen en nog eens vastnemen.
        Ik ben geen voorstander van: 3th party lenzen en blijf dan ook bij het merk.

ze zijn allen goed, de huidige Dslr's, dat is echt het probleem niet meer.

veronique
        Last edited by Veronique; 11 juni 2009, 13:17.
        « Je suis venu vous dire que je m'en vais! »

Comment

Stel jezelf nog wat vragen :
          - alleen portrefotografie of ook nog wat anders ?
          - al bedreven in fotografie en van plan er lang mee door te gaan ?
          - alleen binnen of ook buiten ?
          - even inlopn met een kitlens en dan een goeie lens kopen of meteen een goeie body en lens nemen ?(budget algauw 1500€)
          - prime of zoom ? (een prime is nog beter van kwaliteit, een zoom is handig).
          - over een flits nagedacht, al was het maar om wat in te flitsen ?

Comment

Working...
          X