Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 60D op komst???

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Canon 60D op komst???

Oorspronkelijk geplaatst door DaiKatana Bekijk bericht
    Stel... Jij houdt niet zozeer van fotograferen, maar des te meer van video's maken. Beide toestellen delen dezelfde sensor. Op beide toestellen kun je de mooiste lenzen schroeven welke je maar kan wensen. Beide toestellen leveren full HD. Maar toch..., dat kantelbare schermpje van de 60D... Welke zou jíj uitzoeken? Als ík van video's maken hield wist ik het wel. En nee, het werd niet de 7D...

Jacobus
    Maar in de 7D zitten er 2 digic 4 en zal het wegschrijven van zo ook filmpjes vlotter maken
    Canon EOS 1000D/7D Canon EF 100-400L ,EF 17/40L Sigma 150 Macro

Comment

Wie wil er nu persé 18Mpixel op een crop DSLR ...van mij hadden ze al lang mogen stoppen bij 12Mp.
      Voor jou misschien wel, voor anderen zeker niet

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
        Goed voor persfotografen en dergelijke bij wie het snel moet gaan, maar ik denk dat de meerderheid hier wel zijn foto's netjes zal verwerken thuis op de computer.
        Al zullen deze wel vlugger een xD hebben

Oorspronkelijk geplaatst door PaulAlink Bekijk bericht
        Verder niets slechts bedoeld "Nick " en "JorisvD",
        ik wilde helemaal niet onvriendelijk commentaaar leveren,
        Geen probleem dan
        Ik dacht dat het jouw lontje was die wat kort was, maar we zitten beiden verkeerd

Stel... Jij houdt niet zozeer van fotograferen, maar des te meer van video's maken... Welke zou jíj uitzoeken? Als ík van video's maken hield wist ik het wel. ...
        Een videocamera?
        "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
        500px

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nick- Bekijk bericht
          Een videocamera?
          Nee. Een DSLR waar je héle mooie lenzen op kunt schroeven...

Jacobus
          Zenfolio

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PaulAlink Bekijk bericht
            Het spijt me echt als jullie dat zo zien,
            de lontjes worden erg kort hier in de groep.
            Vriendelijke groeten
            Paul
            Geen probleem wat mij betreft, maar het kwam wel nogal denigrerend of hooghartig over. Tip: de smileys staan rechts...helps a lot.
            Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
              Heel logisch. Hadden ze een "echte" 60d gebracht, dan hadden ze ofwel zelf de 7d kapot gemaakt, of de 60d onverkoopbaar gemaakt, afhankelijk van de prijszetting.
              60d zal toch verkopen, Canon weet dat , waarom zouden ze het toestel op niveau brengen van de concurrentie, zou voor hun meer ontwikkelingskosten betekenen, resulterend in minder winst per toestel, of ze zouden de prijs moeten opdrijven wat ook minder verkoop zou kunnen inhouden. Diegene die meer wilt koopt een 7d.

Comment

Nee. Een DSLR waar je héle mooie lenzen op kunt schroeven...

Jacobus
                Mja, als je toch geen interesse hebt in fotografie, waarom dan een dlsr kopen? Dan kun je toch beter je geld in een videocamera steken die ook wat foto's kan nemen?

"Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
                500px

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nick- Bekijk bericht
                  Mja, als je toch geen interesse hebt in fotografie, waarom dan een dlsr kopen?
                  Ik ben benieuwd of Vincent Laforet je mening deelt...

Jacobus
                  Zenfolio

Comment

Raar, bij digicamshop.be staat de 60D ( binnenkort leverbaar ) aan dezelfde prijs als de 7D
                    Kan dat ? Ik veronderstelde dat de 7D een pak duurder zou gebleven zijn.
                    Last edited by zoltan; 27 augustus 2010, 12:54.
                    Canon G15, 7D en 1000D + Katzeye, met 17-55 2.8, 100-400 4.5-5.6 L + 1.4 ext III, 70-200 2.8 L II, 100 Macro 2.8 L, Carl Zeiss 1.4 50, Sigma 8-16 4.5-5.6, Lensbaby Composer, Speedlite 430 EXII, Manfrotto's

Comment

Ik ook, en vooral of die mening zou veranderen wanneer Canon 'm niet meer betaalt .

Nu even serieus ...ik vind een videocamera (de VG-10 van Sony bijvoorbeeld, met E-mount lenzen) nog steeds beter. Ligt een stuk stabieler in de hand ook, tenzij je een DSLR op een Bushhawk (bushhawk-europe.com) of iets dergelijks gaat monteren. Daar heb je dan ook autofocus op, wat je op een DSLR niet meteen deftig geďmplementeerd kan hebben denk ik. Toegegeven, met manual focus gaat ook veel, maar toch...
                      Last edited by JorisVdB; 27 augustus 2010, 16:09.
                      Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
                        Ik ook, en vooral of die mening zou veranderen wanneer Canon 'm niet meer betaalt...

Jacobus
                        Zenfolio

Comment

Konijn 1113 €

Canon EOS 1000D/7D Canon EF 100-400L ,EF 17/40L Sigma 150 Macro

Comment

Jacobus
                            zijn die zijn beeldjes niet achterhaald, hoeveel randapparatuur heeft men niet gebruikt + extra belichting etc.

hier zie je een vergelijk tussen 550 en a55
                            refer to http://www.focus-numerique.com/sony-alpha-33-55-deja-prise-mains-news-2091.html

dan heb je nog digitaal videotoestel met APS sensor in de NEX serie namelijk de NEX VG10
                            als je aan filmen echt veel belang hecht zou ik toch eens rondkijken

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                              zijn die zijn beeldjes niet achterhaald, hoeveel randapparatuur heeft men niet gebruikt + extra belichting etc.

hier zie je een vergelijk tussen 550 en a55
                              refer to http://www.focus-numerique.com/sony-alpha-33-55-deja-prise-mains-news-2091.html

dan heb je nog digitaal videotoestel met APS sensor in de NEX serie namelijk de NEX VG10
                              als je aan filmen echt veel belang hecht zou ik toch eens rondkijken
                              [Mod-LesC]Opgelet, Puerte. We hebben al een Sony draadje moeten sluiten, laat dat nu ook geen Canon-draad overkomen met notabene dezelfde medespelers, enfin, voor een stuk toch.
                              Jouw link gaat over 550D versus alpha55, terwijl dit hier een 60D topic is. On topic, aub.[/Mod]
                              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                                [Mod-LesC]Opgelet, Puerte. We hebben al een Sony draadje moeten sluiten, laat dat nu ook geen Canon-draad overkomen met notabene dezelfde medespelers, enfin, voor een stuk toch.
                                Jouw link gaat over 550D versus alpha55, terwijl dit hier een 60D topic is. On topic, aub.[/Mod]
                                waarom zou iemand die interesse heeft voor video niet mogen zien wat er bij de concurrentie voorhanden is, moet je hier met oogkleppen rondlopen, is uitwisselen van informatie verboden dan ?

als iedereen tracht zich aan de feiten te houden en zich weerhoud van domme uitspraken te maken is er volgens mij niets aan de hand.

en video systeem van 60d zal niet erg veel verschillen van de 50d op datgene wat die video aantoont althans.

Comment

Working...
                                X