Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 60D op komst???

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon 60D op komst???

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
    Dan willen ze zo snel mogelijk van de oude voorraad af, daarom zakt de prijs van het oude model altijd. Voor het nieuwste model betaal je op dat ogenblik de maximumprijs, na een maand beginnen de prijzen van het nieuwe model dan wat te zakken (zodra er een winkel is die de prijs verlaagt, volgt de rest).

Je kan dan ook gemakkelijk een tweedehands 50D vinden (opletten dat je daarvoor dan niet méér betaalt dan voor een nieuwe).
    weet je ook wanneer die 60D er komt ?

dirk
    Het zijn de dwarsliggers die het spoor recht trekken

Comment

Ik zou er niet op wachten, deze topic is al 13 maanden geleden gestart, en ik heb nog steeds geen 60D gezien.
      Zo zie je maar weer, dat je die geruchten best met een korreltje zout neemt.
      Canon 7D - EF 17-40mm f/4L USM - EF 70-200mm f/4L USM - EF 50mm f/1.8 II - Sigma 50mm f/2.8 DG Macro

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
        Ik denk dat er maar weinig mensen zijn die steeds meegaan als er een nieuw model uitkomt.

Ik ben begonnen met een Canon G2 dan een Canon 300D ; 20D en dan nu de 50D.

Als je enkele modellen overslaat is het verschil toch wel groot 20D <=> 50D.

Dus de 60 70 en 80D zal ik met wat geluk met de huidige 50D ook kunnen overslaan

mir
        Heb jij niet een half jaar geleden de 7D gekocht?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Quinck Bekijk bericht
          Ik zou er niet op wachten, deze topic is al 13 maanden geleden gestart, en ik heb nog steeds geen 60D gezien.
          Zo zie je maar weer, dat je die geruchten best met een korreltje zout neemt.
          Hallo Quinck

twijfel tussen 550D en 50D prijzen liggen identiek
          heb momenteel E-520 maar ga overschakelen
          heb jij wat intelligente raad ?

grtz
          dirk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door zomers Bekijk bericht
            weet je ook wanneer die 60D er komt ?

dirk
            Het wordt wel stilaan tijd om de 50D te vernieuwen, maar ik weet ook niet wanneer er een vervanger komt...
            Ondertussen is er de 550D met een betere sensor, en er is de 7D met een flink verbeterd AF systeem + een betere sensor (en nog een aantal andere "upgrades"). Hoe ze daar de nieuwe "60D" (als dat de opvolger wordt) gaan tussen steken, dat weet ik niet.
            Die zal beter moeten zijn dan de 550D, maar niet zo goed dat die potentiële kopers van de 7D gaat wegkapen. De vervanger voor de 50D moet dus beter worden dan de 550D, maar slechter dan de 7D... Canon heeft het voor zichzelf niet gemakkelijk gemaakt.

In september komen er gewoonlijk wat nieuwe modellen, we zullen dan wel zien of er een vervanger bijzit voor de 50D. Canon zwijgt gewoonlijk zo lang mogelijk, als er nieuws is, dan ligt dat meestal ook heel snel in de winkel. Andere merken "lekken" een hele tijd vooraf al informatie, en dan moet je soms maanden geduld hebben voor je die camera eindelijk kan kopen.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

Comment

Ik heb nog maar enkele maanden de 50D en het interesseert me zelfs niet wanneer of welk een model/of modellen zullen volgen. Mijn vorige reflex was een analoge Canon AE 1 program (voor de slechte verstaanders, aangekocht denk ik zo'n 20 à 25 jaar geleden, kan ook langer geleden zijn). Daarna wel een paar digitale compactjes, maar nu heb ik een goeie reflex body met een goeie lens en ik kan daar weer jaaaaaaaaaren mee vooruit.
              Wie kan mij bewijzen dat je met nieuwere/duurdere modellen betere foto's kan maken ? Op dit forum lees ik meestal dat het zelfs moeilijker wordt en soms een hele tijd duurt voor je het terug in de hand hebt !
              Fabrikanten spelen gewoon in op het feit dat je nu eenmaal mensen hebt die steeds het nieuwste, laatste speeltje willen ook al blijft de fotokwaliteit dezelfde. (mijn buur heeft een nieuwe XXXXX, dus......)
              Daarom zijn ze verplicht om van alles en nog wat om de haverklap een nieuw model op de markt te brengen.
              PUUR COMMERCE om het z'n Vlaams te zeggen.
              Maar ja, het is met alles zo : auto', GSM, GPS, mode ..... noem maar op, kan zo nog een paar lijntjes doorgaan.
              Tsja, het is altijd goed voor de fabrikant en slecht/minder goed voor de koper.
              En dan maar klagen dat het crisis is...... waar ? voor wie ?
              Veel koopgenot en groetjes.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                Ik heb nog maar enkele maanden de 50D en het interesseert me zelfs niet wanneer of welk een model/of modellen zullen volgen. Mijn vorige reflex was een analoge Canon AE 1 program (voor de slechte verstaanders, aangekocht denk ik zo'n 20 à 25 jaar geleden, kan ook langer geleden zijn). Daarna wel een paar digitale compactjes, maar nu heb ik een goeie reflex body met een goeie lens en ik kan daar weer jaaaaaaaaaren mee vooruit.
                Wie kan mij bewijzen dat je met nieuwere/duurdere modellen betere foto's kan maken ? Op dit forum lees ik meestal dat het zelfs moeilijker wordt en soms een hele tijd duurt voor je het terug in de hand hebt !
                Fabrikanten spelen gewoon in op het feit dat je nu eenmaal mensen hebt die steeds het nieuwste, laatste speeltje willen ook al blijft de fotokwaliteit dezelfde. (mijn buur heeft een nieuwe XXXXX, dus......)
                Daarom zijn ze verplicht om van alles en nog wat om de haverklap een nieuw model op de markt te brengen.
                PUUR COMMERCE om het z'n Vlaams te zeggen.
                Maar ja, het is met alles zo : auto', GSM, GPS, mode ..... noem maar op, kan zo nog een paar lijntjes doorgaan.
                Tsja, het is altijd goed voor de fabrikant en slecht/minder goed voor de koper.
                En dan maar klagen dat het crisis is...... waar ? voor wie ?
                Veel koopgenot en groetjes.
                toch alles even in zijn perspectief plaatsen vooraleer ik als jaloerse buurman gecatalogeerd wordt

Ten eerste heeft mijn buurman naar mijn weten geen digitale spiegelreflex. Hij is een doorwinterde tuinman en ik hoop nooit een betere grasmachine te moete kopen want dat gaat me een hoop meer kosten.

Ten tweede voldoet mijn huidige E-520 prima, heeft twee goeie standaard kitlenzen en is een schitterend starterspakket mede door de uitgebreide gebruiksmogelijkheden voor een camera van die prijsklasse. Ook hier speelt de buurman geen enkele rol

Ten derde is de werkelijke reden van omschakeling dat ik voel dat ik fotografie als serieuze hobby ga uitoefenen. Zo ben ik op zoek naar een goeie macro lens. Op de tweedehandsmarkt loop je dan al snel tegen de beperkingen (lees schaarste) van Olympus (dat zich meer en meer orienteert op de compactmarkt). Canon en Nikon bieden me dan de meeste en voordeligste opties.

Ten vierde ; ik ben niet op zoek naar het laatste model : mijn vraag was wanneer de 60D uitkomt zodat ik de 50D voordelig kan aankopen

Zo, buurman uit de weg geruimd

groetjen
                dirk

Comment

ik ben niet op zoek naar het laatste model : mijn vraag was wanneer de 60D uitkomt zodat ik de 50D voordelig kan aankopen
                  Ik denk niet dat de 50D nog veel voordeliger gaat worden dan hij nu al is, als de prijs nog zou zakken zit hij onder die van de 550D, en dat zie ik niet direct gebeuren.
                  Canon 5D - 135 L 2.0 - 50 1.8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                    lees nog een paar keer je eigen verhaal, dan moet je wel tot de conclusie komen dat je vrouw gelijk heeft.
                    grt,bouk.
                    Vrouwen hebben altijd gelijk, ook als ze geen gelijk hebben.

Ik ben blij dat ik terug single ben, dan zaagt er niemand als ik heel de dag in Oude Landen of de Kuifeend zit.

Of op een concert meer foto's neem dan aandacht besteden aan haar.

Scott Kilby schreef in een van zijn beginnersboeken 'wij, de amateurs, kunnen enkel foto's nemen als we mogen van onze vrouw. Professionelen kunnen alle dagen oefenen'.
                    Canon-man. Concerten en natuur.
                    Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Hallo Quinck

twijfel tussen 550D en 50D prijzen liggen identiek
                      heb momenteel E-520 maar ga overschakelen
                      heb jij wat intelligente raad ?

grtz
                      dirk
                      Als de prijzen gelijk liggen, dat maar gelijk de 50D nemen.
                      Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                        Het wordt wel stilaan tijd om de 50D te vernieuwen
                        1000-550-7-5-1series ... lijkt met kompleet ... het is nuttiger een opvolger onderaan uit te brengen en de prijs van de 7 te laten zakken ... onderaan is de concurrentie duidelijk beter gespecifiëerd en daar is nog groei ... bovenaan is het niet zo dringend, maar de 1DSIII is verouderd ... en uiteraard een nextgeneration systeem lanceren lijkt me ook tijd.

Comment

toch alles even in zijn perspectief plaatsen vooraleer ik als jaloerse buurman gecatalogeerd wordt

Ten eerste heeft mijn buurman naar mijn weten geen digitale spiegelreflex. Hij is een doorwinterde tuinman en ik hoop nooit een betere grasmachine te moete kopen want dat gaat me een hoop meer kosten.

Ten tweede voldoet mijn huidige E-520 prima, heeft twee goeie standaard kitlenzen en is een schitterend starterspakket mede door de uitgebreide gebruiksmogelijkheden voor een camera van die prijsklasse. Ook hier speelt de buurman geen enkele rol

Ten derde is de werkelijke reden van omschakeling dat ik voel dat ik fotografie als serieuze hobby ga uitoefenen. Zo ben ik op zoek naar een goeie macro lens. Op de tweedehandsmarkt loop je dan al snel tegen de beperkingen (lees schaarste) van Olympus (dat zich meer en meer orienteert op de compactmarkt). Canon en Nikon bieden me dan de meeste en voordeligste opties.

Ten vierde ; ik ben niet op zoek naar het laatste model : mijn vraag was wanneer de 60D uitkomt zodat ik de 50D voordelig kan aankopen

Zo, buurman uit de weg geruimd

groetjen
                          dirk
                          Ik doelde niet op jou, niet op iemand specifiek zelfs .....
                          Het is gewoon iets dat heel veel voorkomt, ik zie het elke dag rondom mij en jij ziet het waarschijnlijk ook.
                          Wielertoeristen kopen de laatste nieuwe Merckxfiets omdat ze denken en veel sneller mee te kunnen rijden . Vergeet het. Geef me de allerbeste auto ter wereld nog zal de Stig sneller rijden als mij .
                          Je mag me gratis de duurste Canon reflex geven.... ik hou hem om hem te verkopen maar zeker niet om er zelf foto's mee te nemen. Dat bedoel ik, ik ga met de duurste geen betere foto's nemen als nu met m'n 50D. Mijn kennis is te beperkt.

PS Ik heb m'n 50D tweedehands gekocht voor 500 euro (er was ook een batt. grip bij en 4 batterijen). De grip heb ik terug verkocht voor 100 euro. Mijn in perfecte staat verkerende 50D (nieuwaankoop dec. 2008) heeft mij 400 euro gekost. Beetje uitkijken dus.

Groetjes en veel fotografeergenot gewenst.
                          Last edited by Guest17; 13 juli 2010, 15:01.

Comment

Luister die prijsverschillen betekenen echt wel iets he, maak eens een kilometerke of een merckfiets of op een itekfiets ge zult het wel voelen. Net zoals die auto, een ferrari kost zoveel omwat het is en u geeft. Ge krijgt een versnellingsbak die omschakelt in 3/1000 van een seconde.

Het is gewoon fijn om goed materiaal te hebben, en dan maakt het niet uit als het is om te kunnen zeggen van "ik heb het beste" alhoewel er der tussen zitten die het alleen daarom doen.

Comment

50D - Announced 26-Aug-08
                              40D - Announced 20-Aug-07
                              30D - Announced 21-Feb-06
                              20D - Announced 19-Aug-04
                              10D - Announced 27-Feb-03

...
                              ik gok op een 60D ergens rond, euh, laat ons zeggen, 24 augustus ?

Hia.
                              What if...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sand0r Bekijk bericht
                                Luister die prijsverschillen betekenen echt wel iets he, maak eens een kilometerke of een merckfiets of op een itekfiets ge zult het wel voelen. Net zoals die auto, een ferrari kost zoveel omwat het is en u geeft. Ge krijgt een versnellingsbak die omschakelt in 3/1000 van een seconde.

Het is gewoon fijn om goed materiaal te hebben, en dan maakt het niet uit als het is om te kunnen zeggen van "ik heb het beste" alhoewel er der tussen zitten die het alleen daarom doen.
                                die vergelijking gaat natuurlijk niet op...
                                Ik rij al 30 jaar met de koersfiets en de merken die je opnoemt liggen hemeldbreed uit mekaar...
                                We spreken dan bv. van de 1000D naar de 7 serie.
                                Kortom, het zal een nieuwe 50D worden, heb deze vast gehad en je hebt gewoon meer camera in de hand dan een 550.
                                Robuustheid is voor mij ook een belangrijke factor.

Zo, nu het slechte nieuws nog effe vertellen aan de wederhelft

gr
                                dirk

Comment

Working...
                                X