Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 60D op komst???

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Canon 60D op komst???

    Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
    En de 5D MII ?
    je hebt hem dus lees effe de handleiding

    ik dacht de 5D2 niet... Die is voor de 7D uitgekomen en ik meen dat de 7D de eerste was met deze functie.
    With Canon, I can (or at least try)
    Photastic.be ~ Passion for the picture
    Nieuwe site

    Comment


    • Re: Canon 60D op komst???

      De 7D was gewoon een fout
      De 50D was eerder fout, en dat hebben ze met de 7D gecorrigeerd tov de concurrentie

      Comment


      • Re: Canon 60D op komst???

        Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
        je hebt hem dus lees effe de handleiding

        ik dacht de 5D2 niet... Die is voor de 7D uitgekomen en ik meen dat de 7D de eerste was met deze functie.
        Klopt de 5DII heeft dat niet. Heeft geen ingebouwde flitser dus dat is redelijk logisch

        Comment


        • Re: Canon 60D op komst???

          Oorspronkelijk geplaatst door Oli Bekijk bericht
          Helemaal mee eens ... Ze maken er een instapmodel van, kantelbaar scherm, plastieken body, kleinere body,... Nog een beetje en ze hadden Av,M,Tv mode eraf gehaald :s
          Ik zit met de 40D, en ik zie het helemaal niet zitten om de 60D aan te schaffen zeker niet nadat ik net de specificaties heb gelezen. Auf wiedersehen xxD, hallo xD!
          Iemand een idee wanneer de 3D zou uitkomen

          Mvg,
          Oli
          Er is geen sprake van dat je iets MOET kopen.....

          Comment


          • Re: Canon 60D op komst???

            Oorspronkelijk geplaatst door Frederic007 Bekijk bericht
            De 7D was gewoon een fout, en daarmee dat ze nu met de 60D een stapje terug moeten.
            Volgens mij was men van plan om de features vd 7D in de nieuwe 60D te steken, maar men kon/wilde niet meer wachten omv een sterke Nikon oa
            7D een fout ? wat een belachelijke opmerking !
            de 7D was een sprong voorwaarts voor canon, de 60D twee sprongen terug
            Mijn website: http://www.michelpyck.be

            Comment


            • Re: Canon 60D op komst???

              Oorspronkelijk geplaatst door Frederic007 Bekijk bericht
              online circuleren launchprijzen van ca. 1400 euro.
              Wie laat de 7D dan staan en betaald ruwweg 200 euro meer voor de 60D?
              Het belgisch keun houdt het blijkbaar op 1113.40 (en een adviesprijs van 1150€) voor de body...
              Groeten,

              Polleke

              Comment


              • Re: Canon 60D op komst???

                Oorspronkelijk geplaatst door pin13689 Bekijk bericht
                ...de 7D was een sprong voorwaarts voor canon, de 60D twee sprongen terug...
                Stel... Jij houdt niet zozeer van fotograferen, maar des te meer van video's maken. Beide toestellen delen dezelfde sensor. Op beide toestellen kun je de mooiste lenzen schroeven welke je maar kan wensen. Beide toestellen leveren full HD. Maar toch..., dat kantelbare schermpje van de 60D... Welke zou jíj uitzoeken? Als ík van video's maken hield wist ik het wel. En nee, het werd niet de 7D...


                Jacobus
                Zenfolio

                Comment


                • Re: Canon 60D op komst???

                  Oorspronkelijk geplaatst door pin13689 Bekijk bericht
                  7D een fout ? wat een belachelijke opmerking !
                  de 7D was een sprong voorwaarts voor canon, de 60D twee sprongen terug
                  Natuurlijk was de 7D een sprong voorwaarts, het was een nieuw product
                  Maar eigenlijk geef je me gelijk: de 7D is een stap voorwaarts (die het meest aansluit bij de xxD reeks*, vandaar dat dit een veredelde opvolger van de 50D is).
                  En daardoor hebben ze inderdaad met de 60D 2 sprongen terug moeten nemen, om niet in het vaarwater vd 7D te komen

                  *zeker al niet bij de xxxD of xxxxD: veel te veel pro
                  *zeker al niet bij de xD: 1D, 1Ds en 5D zit nog in een andere (prijs)klasse
                  Mijn Flickr: http://www.flickr.com/photos/40893297@N05/

                  Comment


                  • Re: Canon 60D op komst???

                    Oorspronkelijk geplaatst door pin13689 Bekijk bericht
                    7D een fout ? wat een belachelijke opmerking !
                    de 7D was een sprong voorwaarts voor canon, de 60D twee sprongen terug
                    Bedoeld werd dat hij te goed was

                    Comment


                    • Re: Canon 60D op komst???

                      Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                      Bedoeld werd dat hij te goed was
                      Inderdaad
                      Maar blijkbaar staan sommigen hier op BD zo scherp om zich te kunnen uitleven op anderen, dat ze bij iedere uitdrukking zich op hun 2 achterste poten zetten
                      Mijn Flickr: http://www.flickr.com/photos/40893297@N05/

                      Comment


                      • Re: Canon 60D op komst???

                        D'r worden heel veel woorden vuilgemaakt aan iets vrij triviaal, denk ik. Op dpreview en hier op BD zijn alle huidige 50D (en ook wel 7D) gebruikers aan het afgeven op de 60D vanwege de plastieken body. Persoonlijk begrijp ik dat niet: een juist soort kunststof kan veel meer klappen krijgen dan een metalen behuizing (ook al is het van Mg, zoals bvb. de 7D of k-7.) Het kunststof zal zelf de schok van bvb. een val (zeker gedeeltelijk) opvangen, en in het slechtste geval misschien scheuren. Bij een metalen behuizing wordt de schok gewoon doorgegeven naar de componenten in de camera en die moeten dan maar zien de G-krachten op te vangen. Daarbij zal metaal meestal ook nog eens geblutst uit het avontuur komen. Het beste voorbeeld is mijn E-30: al enkele rake klappen gekregen, en nog steeds alive en kicking... Ik kan niet genoeg zeggen dat kunststof (de juiste kunststof!) een veel beter materiaal is (en nog eens goedkoper en lichter bovendien) dan metaal...

                        't Enige wat je Canon kan verwijten met de 60D is dat ze hem niet gesealed hebben, maar ook de X0D ervoor hadden geen enkele vorm van bescherming tegen natuurelementen (stof/regen/weer en wind.)
                        http://www.digifotofreak.nl

                        Comment


                        • Re: Canon 60D op komst???

                          Heb zowel de 40Dals 50D in mijn bezit...op de remote flash na is de 60D zeker de naam opvolger niet waardig in dit rijtje. Het lijk meer een opvolger van de 550D, alleen zal dat niet in de prijs te merken zijn..

                          Had verder zeker gehoopt dat de pixelrace zou stoppen, de eesrste shots lijken me (op full size) vrij soft. http://www.dpreview.com/galleries/re...eview-samples/
                          o.a steeds meer pixels geven gebruikers soms (terecht) dit gevoel van onscherpte. Bij Canon hebben ze een statement op hun site gezet.

                          Capturing the image: Pixels and image size / quality
                          http://cpn.canon-europe.com/content/..._image_size.do
                          Images from more recent EOS professional digital cameras can still look softer than those from earlier models. This is because recent models have more pixels, which means that pixel size is smaller,Smaller pixels are more sensitive to camera shake.....For the same reason, sports photographers also need to re-think their shutter speeds , as blur from subject movement will be more apparent on cameras with more pixels.


                          Conclusie...less is (often) more.


                          Wie wil er nu persé 18Mpixel op een crop DSLR ...van mij hadden ze al lang mogen stoppen bij 12Mp.

                          Ben eens benieuwd of Nikon het slimmer gaat aanpakken met de opvolger van hun D90.
                          Deze keuze van betaalbare objectieven in hun kerverse vernieuwingslijn lijkt (op het eerste zicht) al een schot in de roos.
                          PS: Voor de twijfelaars: Ben nochtans altijd een Canon fan (geweest).
                          __________________
                          Ivan
                          Ivan
                          http://www.henderix.be

                          Comment


                          • Re: Canon 60D op komst???

                            repeat ..

                            Niet te geloven hoe er hier losweg uit de nek geleuterd wordt, nogmaals leest er hier iemand eigenlijk iets vooraleer iets (irrelevants) te posten?

                            "Body material Aluminium and polycarbonate resin with glass fibre..." of is aluminium plots geen metaal meer

                            ...en

                            "However, following the launch of the EOS 7D, the 60D has been repositioned in the market, so isn't a simple upgrade to its predecessor."

                            ... en

                            "...With the 60D Canon has unashamedly moved the X0D range out of the 'semi pro' bracket and instead focused on the enthusiast photographer looking to upgrade from their Rebel. As a result, it's not the obvious continuation of the 30D - 40D - 50D pattern that its naming might suggest. Rather than being a direct upgrade replacement for the 50D, it's perhaps better understood as a 'Super Rebel....."

                            Comment


                            • Re: Canon 60D op komst???

                              Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                              "...With the 60D Canon has unashamedly moved the X0D range out of the 'semi pro' bracket and instead focused on the enthusiast photographer looking to upgrade from their Rebel. As a result, it's not the obvious continuation of the 30D - 40D - 50D pattern that its naming might suggest. Rather than being a direct upgrade replacement for the 50D, it's perhaps better understood as a 'Super Rebel....."
                              Heel logisch. Hadden ze een "echte" 60d gebracht, dan hadden ze ofwel zelf de 7d kapot gemaakt, of de 60d onverkoopbaar gemaakt, afhankelijk van de prijszetting.
                              "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                              Comment


                              • Re: Canon 60D op komst???

                                Had hem graag gezien als opvolger van mijn huidige 20D.

                                Maar helaas kan ik mijn CF-kaartjes, batterijen en grip niet meer gebruiken.

                                Bij de 7D kan ik enkel mijn cf-kaartjes gebruiken.

                                mvg,
                                Peter

                                Comment

                                Working...
                                X