Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D90

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nikon D90

goedendag iedereen.

ga mij dus in de grote vakantie een nikon D90 kopen denk ik.
    maar zit met een probleempje, je zou kunnen zeggen GELD, lol

nee, heb dus altijd met compact camera's gefotografeerd die op een 16:9 formaat trekken
    (momenteel met een panasonic lumix DMC- FZ7) nu zou ik dus graag overstappen op een SLR maar heb al een paar keer vernomen dat SLR's geen 16:9 foto's kunnen vastleggen.

je zou zo kunnen zeggen, "toch niet erg" maar een van mijn hobby's is namelijk slide shows maken voor op de tv, (breedbeel).

nu zou ik graag jullie mening weten over 16:9 foto's en of het al dan niet mogelijk is met de nikon D90.

Re: Nikon D90

16/9 is niet mogelijk met de D90 enkel 3/2 formaat (4,288 x 2,848 (L) of 3,216 x 2,136 (M) of 2,144 x 1,424 (S)).

Maar 436 pixels in de hoogte afsnijden van je foto geeft natuurlijk ook een 16/9 resultaat

Comment

Bedankt,

jammer vind ik dit eigenlijk wel dat 16/9 formaat uit den boze is bij SLR's.
      Dit staat namelijk zeer mooi op een breedbeeld tv.

Het zal mij wel niet weerhouden om een SLR te kopen.

Groetjes

Comment

Niets weerhoudt je om te croppen
        Canikon 40D - D200, D300

Comment

Dat croppen is ook niet zo handig, je ziet door je zopeker immers geen 16:9 beelf of gridlijnen oid, dus dat wordt wat gokken met he kadreren.

Comment

Als je het verschil in beeldkwaliteit gaat zien, dan ga je pas echt verbaast zijn.
            Nikon D800E / D700 / D3200 / OLY PEN en allerhande lenzen

Comment

Dit hoop ik althans,
              en idd wat dat croppen betreft, dat is zeer moeilijk om te schaten veronderstel ik.
              zal dan met zwarte balken op tv zijn.

Hopelijk slaan de kwaliteit en de mogelijkheden van de D90 mij dan achterover.

Comment

Working...
              X