Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke instellingen?????

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • welke instellingen?????

    Hallo,

    ik heb de panasonic dmc-fx500 sinds enige weken. Tot nu toe zijn veel foto's onscherp. Meestal als het object iets beweegd, is het slecht. 7 van de 10 foto's zijn niet echt scherp, ook niet op automatisch. Ik heb een eigen programma ingesteld, maar dit is het ook niet echt. sluitertijd staat op 1/200, lensopener op F2.8, iso op 100.

    Ik heb de instellingen staan zoals boven genoemd, maar als ik de knop half indruk staat er:F2.8 1/8 iso 100.

    Lijkt me niet in orde.

    Ik wil gewoon huis thuin en keukenfoto's maken van het gezin en dat zo scherp mogelijk.

    Weet iemand waarom ze meestal onscherp zijn en welke instellingen ik eventueel moet aanpassen?

    Verder is dit een aardig toestel, maar begin aardig te balen van de kwaliteit.

    bedankt

  • #2
    Re: welke instellingen?????

    Blijkbaar gebruikt de camera een sluitertijd van 1/8e seconde: te lang voor scherpe foto's.

    Comment


    • #3
      Re: welke instellingen?????

      ik heb dit dus geprobeerd te veranderen in 1/200 bv, maar kennelijk neemt hij dat niet over.

      Comment


      • #4
        Re: welke instellingen?????

        En als je de gevoeligheid (iso) verhoogt ?

        Comment


        • #5
          Re: welke instellingen?????

          met iso 400 pakt hij:

          f2.8 en 1/30 (is met flitser aan)

          automatisch zet hij hem rond de 1/10 en de 1/15(flits uit)

          foto is al wat beter met 1/30

          Comment


          • #6
            Re: welke instellingen?????

            Weet niet hoe uw Engels is maar kijk even op deze link
            Is een review van je toestel door de handen van Gordon Lane
            Kijk ook even op de balkjes om alles te lezen over uw toestel
            panasonic

            Comment


            • #7
              Re: welke instellingen?????

              Helemaal te gek! Gelukkig is mijn engels aardig oke.

              Ik heb trouwens de camera gereset en de foto's zijn nu bijna allemaal goed. Bedankt voor de snelle reactie !

              Comment


              • #8
                Re: welke instellingen?????

                ik heb de video gezien en dat was wel handig. Alleen gaat hij niet in op de instellingen zoals sluitertijd ed.
                Ik heb de camera gereset en nu is het beter, ik kwam erachter dat deze camera met flits wel scherp is, maar zonder flits alleen als alles echt stil staat. Weet iemand hier raad mee? Moet toch op te lossen zijn lijkt me! Als ik overdag een foto maak en er is genoeg licht, moet alles echt stil staan. Neem ik het met flits, dan is de foto donkerder dan het in werkelijkheid is. Zonder flits is het licht mooier, maar resultaat minder. Dit kan ook een reden hebben?

                Comment

                Working...
                X