Hallo, na een paar jaar met zo'n klein compact toestel wat foto's te hebben gemaakt, ben ik nu van plan om iets anders te kopen daar ik nooit echt gelukkig ben geweest met de foto's die uit de ixus 75 rolden. Nu is er 1 probleem, k'zie door de bomen het bos niet meer. Het toestel zou moeten dienen voor de gebruikelijke familiefoto's, wat landschappen op vakantie en ook, en daar komt de kat op de koord, wat "Actiefoto's", waarmee ik bedoel Wielrennen, cyclocross en motorraces. Nu is het niet mijn wens om echte sublieme foto's te maken, waar links en rechts nog bijgewerkt wordt, maar gewoon kant en klare foto's waarbij bij de actiefoto's de factor geluk wel aanwezig mag zijn.Ik zou dus gewoon willen weten of je met een bridgetoestel mits aanpassen van sluitertijd e.d. je mee met een wielrenner of motor kan "meebewegen" om zodoende een foto te maken, Of gaat dit helemaal niet.
Hierop aansluitend de volgende opmerking, aangzien het budget niet oneindig is twijfel ik dan tussen
De Bridge toestellen: Panasonic FZ28
Fuji S100fs
Canon Sx 10 IS
Canon Sx 1IS
die allemaal onder de 500 Euro blijven
Of een Tweedehands Canon 350D of 400D.
Nu lees ik links en rechts dat de 350D ook wat problemen kende met een aantal foto's achter elkaar nemen, en een nieuw DSLR zoals de 450D is me net iets te duur, daar je met een iet of wat 250mm lens toch al direct rond de 850 Euro komt te zitten.
Hier op het forum is iedereen geneigd van een DSLR aan te raden, maar iets in mij weerhoudt me ervan, de instellingen die nagenoeg perfect moeten zijn enz.
Ik hoop dat er toch een paar bridgeminded people me echt kunnen overtuigen om een bridgetoestel aan te schaffen.
Alvast mercikes
Hierop aansluitend de volgende opmerking, aangzien het budget niet oneindig is twijfel ik dan tussen
De Bridge toestellen: Panasonic FZ28
Fuji S100fs
Canon Sx 10 IS
Canon Sx 1IS
die allemaal onder de 500 Euro blijven
Of een Tweedehands Canon 350D of 400D.
Nu lees ik links en rechts dat de 350D ook wat problemen kende met een aantal foto's achter elkaar nemen, en een nieuw DSLR zoals de 450D is me net iets te duur, daar je met een iet of wat 250mm lens toch al direct rond de 850 Euro komt te zitten.
Hier op het forum is iedereen geneigd van een DSLR aan te raden, maar iets in mij weerhoudt me ervan, de instellingen die nagenoeg perfect moeten zijn enz.
Ik hoop dat er toch een paar bridgeminded people me echt kunnen overtuigen om een bridgetoestel aan te schaffen.
Alvast mercikes
Comment