Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Problemen met Canon Eos 500D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Problemen met Canon Eos 500D

    staat je flitser aan ?
    Mijn website: http://www.michelpyck.be

    Comment


    • #17
      Re: Problemen met Canon Eos 500D

      Zou het niet kunnen helpen de camera in burst modus te zetten? Dat lijkt mij wel een vereiste om die 3,4 f/s te halen, of vergis ik mij nu?
      Canon Eos 40D | EF-S 17-85 IS USM | EF 70-200 F4 L USM

      Comment


      • #18
        Re: Problemen met Canon Eos 500D

        Oorspronkelijk geplaatst door pin13689 Bekijk bericht
        staat je flitser aan ?
        Klassieker, met de camera op auto moet de flitser laden, dat geeft busy.....

        Comment


        • #19
          Re: Problemen met Canon Eos 500D

          Oorspronkelijk geplaatst door Zoeleken Bekijk bericht
          Zou het niet kunnen helpen de camera in burst modus te zetten? Dat lijkt mij wel een vereiste om die 3,4 f/s te halen, of vergis ik mij nu?
          Met flits haalt ie dat echt niet hoor.....

          Comment


          • #20
            Re: Problemen met Canon Eos 500D

            Ik heb een 450D en als ik in de manuele modus fotografeer aan 3,5fps kan ik er ook maar enkele trekken. (3 of 4)
            maar als ik naar sport modus ga (de auto-stand) dan kan ik rond de 10 foto's trekken geloof ik.
            canon en zen glas

            Comment


            • #21
              Re: Problemen met Canon Eos 500D

              Heb je bij de persoonlijke voorkeuze ergens iets aangepast wat met ruisonderdrukking of iets dergelijks te maken heeft?
              Met ingeschakelde "ruisonderdrukking bij hoge iso" begint de 40D ook na een paar foto's flink te vertragen.

              Bij bepaalde instellingen waarvoor de processor meer tijd nodig heeft om de foto te bewerken zal je minder foto's per seconde kunnen maken voor de boel begint te vertragen.

              Zet die persoonlijke voorkeuzen gewoon terug op de originele stand. "Wis persoonlijke voorkeuze" zal er wel ergens in het menu staan, als je dat doet dan staat alles terug zoals toen de camera uit de doos kwam.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • #22
                Re: Problemen met Canon Eos 500D

                Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
                Klassieker, met de camera op auto moet de flitser laden, dat geeft busy.....
                Pin13689 en Telekees: jullie zitten helemaal goed hiermee! (Kreun)
                We zijn vanmiddag naar Den Ham gereden en daar zei de verkoper (met een ietwat onderdrukte, meewarige grijns) "oh mevrouw, de flitser staat aan en de camera staat op auto en dat geeft "busy".
                Dus de kaart was niet bezig met het opslaan van de foto, maar de flitser was aan het laden...

                Met ruisonderdrukking heb ik nog niks gedaan.
                Als je de flitser uit zet, dan schiet-ie als een tierelier. Probleem opgelost dus.

                Gigantisch bedankt voor het meedenken!
                Ik ben een echte beginner en heb met mijn 350D nooit iets anders gedaan dan op automatisch gefotografeerd.
                Het is dus allemaal nogal nieuw, maar ik leer alleen al veel van jullie antwoorden, waarvoor dank!

                Comment


                • #23
                  Re: Problemen met Canon Eos 500D

                  Oorspronkelijk geplaatst door tristania Bekijk bericht
                  Pin13689 en Telekees: jullie zitten helemaal goed hiermee! (Kreun)
                  We zijn vanmiddag naar Den Ham gereden en daar zei de verkoper (met een ietwat onderdrukte, meewarige grijns) "oh mevrouw, de flitser staat aan en de camera staat op auto en dat geeft "busy".
                  Dus de kaart was niet bezig met het opslaan van de foto, maar de flitser was aan het laden...

                  Met ruisonderdrukking heb ik nog niks gedaan.
                  Als je de flitser uit zet, dan schiet-ie als een tierelier. Probleem opgelost dus.

                  Gigantisch bedankt voor het meedenken!
                  Ik ben een echte beginner en heb met mijn 350D nooit iets anders gedaan dan op automatisch gefotografeerd.
                  Het is dus allemaal nogal nieuw, maar ik leer alleen al veel van jullie antwoorden, waarvoor dank!
                  Ik heb sinds kort ook een Canon 500D en hetzelfde geheugenkaartje. Ik kan zonder problemen meerdere foto's achter mekaar maken, maar ik heb het nog niet geprobeerd met de flitser aan. Dat weet ik dan ook weer

                  Voor sportfoto's zet ik mijn camera op de Sportmodus ofwel op P en AF Mode op AI Servo
                  Canon EOS 500D + EF-S 18-200 IS

                  Comment


                  • #24
                    Re: Problemen met Canon Eos 500D

                    Oorspronkelijk geplaatst door tristania Bekijk bericht
                    Pin13689 en Telekees: jullie zitten helemaal goed hiermee! (Kreun)
                    We zijn vanmiddag naar Den Ham gereden en daar zei de verkoper (met een ietwat onderdrukte, meewarige grijns) "oh mevrouw, de flitser staat aan en de camera staat op auto en dat geeft "busy".
                    Dus de kaart was niet bezig met het opslaan van de foto, maar de flitser was aan het laden...

                    Met ruisonderdrukking heb ik nog niks gedaan.
                    Als je de flitser uit zet, dan schiet-ie als een tierelier. Probleem opgelost dus.

                    Gigantisch bedankt voor het meedenken!
                    Ik ben een echte beginner en heb met mijn 350D nooit iets anders gedaan dan op automatisch gefotografeerd.
                    Het is dus allemaal nogal nieuw, maar ik leer alleen al veel van jullie antwoorden, waarvoor dank!
                    Tijd om eens een beetje in de achterliggende techniek te duiken.
                    Echt diep hoeft niet, maar met een halfautomatische modus heb je veel meer controle over wat een camera doet...

                    Comment


                    • #25
                      Re: Problemen met Canon Eos 500D

                      Ik heb mijn Canon 400D zelfs naar Canon via de winkel laten opsturen voor zelfde probleem. Ik gaf via de site van Canon mijn probleem weer en ze zeiden dat er inderdaad een fout was. Nadat ik hem dan opgestuurd had bleek de camera te werken volgens de specificaties. Was inderdaad gelegen aan het opladen van de flits. Heeft elke dig spiegelrefl hier last van (ook de duurste)? Vind dit soms echt wel storend dat de flits telkens moet opladen. Heb je hetzelfde probleem met een opzetflitser?
                      Beginneling met Canon EOS 400 D / 18 - 55 / 55 - 250 IS// Pentax Optio 430rs

                      Comment


                      • #26
                        Re: Problemen met Canon Eos 500D

                        Oorspronkelijk geplaatst door STCtje Bekijk bericht
                        Ik heb mijn Canon 400D zelfs naar Canon via de winkel laten opsturen voor zelfde probleem. Ik gaf via de site van Canon mijn probleem weer en ze zeiden dat er inderdaad een fout was. Nadat ik hem dan opgestuurd had bleek de camera te werken volgens de specificaties. Was inderdaad gelegen aan het opladen van de flits. Heeft elke dig spiegelrefl hier last van (ook de duurste)? Vind dit soms echt wel storend dat de flits telkens moet opladen. Heb je hetzelfde probleem met een opzetflitser?
                        Een externe flister heeft wat dat betreft ook nadelen, er is ook tijd nodig om de flitscondensator te herladen nadat je een foto hebt gemaakt.

                        Zelfs de alleduurste externe flitser heeft tijd nodig om de flitscondensator terug op de maximale spanning te krijgen na het flitsen.

                        Een setje studioflitsers kan ook geen 10 foto's per seconde aan...
                        Last edited by Black B@ndit; 21 juni 2009, 08:47.
                        http://barthuysmans.smugmug.com/
                        BD0338BE

                        Comment

                        Working...
                        X