Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D60, de goedkoopste

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon D60, de goedkoopste

    Hoi,

    Ik ben van plan een Nikon D60 (Nikon D60 + AF-S DX 18-55mm VR) te kopen. (Jullie mogen het mij nog altijd afraden maar hij past gwn best bij mijn beginneling-budget..en mijn onverklaarbare nikon-voorkeur, de lenzen dan: ik denk dat die VR wel iets is wat ik wil, maar voor de rest wil ik beginnen met een simpele lens en eentje lijkt mij wel genoeg, niet..?)

    Nu is mijn vraag waar ik die best koop?
    1. Ik ga naar Amerika, daar kopen raden jullie precies af omwille van garantie, en lijkt mij niet goedkoper?
    2. iets als de fnac (550euro voor een pakket met tas en kaartje)
    3. Konijnenberg 457
    4. Art en Craft 499
    5. BH (New York) 599dollar = 428 euro, plus taxen wsch?
    6. Kieskeurig: cameratop100: 395euro, fotohart:398 en de winkel:398
    7. Evendi (duits): 399 euro, en ook een pakket (Nikon D60 Fatbox (18-55mm VR)) met tas en kaartje voor 419euro! http://www.evendi.de/preisvergleich/...8-55mm-VR.html


    Nu is mijn vraag:
    Kieskeurig-winkels betrouwbaar? Betaling veilig? Verzending ok?
    Eerder Duitsland (dat fatbox)? Garantie? (Duits is niet echt mijn sterkste punt dus ik versta niet zo goed wat er allemaal staat vandaar mss mijn voorkeur voor 1 van die kieskeurig-winkels)
    Wat vinden jullie? Maar ga er maar van uit: Ik vind de allerlaagste prijs betalen heel erg belangrijk want ik ben nog student..

    Alvast bedankt!

  • #2
    Re: Nikon D60, de goedkoopste

    Wat dacht je hiervan?



    Lijkt me een veel fijnere lens kwa berijk.
    Nikon D800E / D700 / D3200 / OLY PEN en allerhande lenzen

    Comment


    • #3
      Re: Nikon D60, de goedkoopste

      Of hiervan?

      Comment


      • #4
        Re: Nikon D60, de goedkoopste

        Sowieso niet van buiten Europa laten opsturen, dan betaal je achteraf nog een hoop douanetaks.

        Voor de rest... tja, maakt allemaal niet zoveel uit. Ik heb goede ervaringen met topfoto.de (en daar spreken ze ook Nederlands). Mijn laatste camera heb ik dan weer in de mediamarkt gekocht omdat ik anders godweet hoe lang moest wachten.

        Als je gewoon de allerlaagste prijs wil betalen is het simpel, he. Prijzen naast elkaar leggen en zien wel getalletje het laagste is. Kijk dan hier ook eens naar:

        Comment


        • #5
          Re: Nikon D60, de goedkoopste

          zopas duits test-tijdschrift doorbladerd
          oude d 60 wordt er beter beoordeeld dan de nieuwe canon 1000 d
          oa: veel minder ruis op hogere iso 1600 ( nikon d 40 is hier nog beter )
          ook betere afwerking

          de combinatie met de 18-105 lijkt mij zeer interessant te zijn.

          Deze lens krijgt goede evaluaties, alhoewel ze op de d 90 digitaal gecorrigeerd wordt op afwijkingen.

          ken rockwel-nikonian adviseert nog altijd de d 40 ( en ook de 1000 d)

          Comment


          • #6
            Re: Nikon D60, de goedkoopste

            Bedankt voor jullie tips !

            Ik had ook al aan die 18-105 lens gedacht, maar ik had ergens gelezen over een maantje dat dan zichtbaar zou zijn als je je flits gebruikt en dat wil ik echt niet.. (ook al weet ik eig niet hoe zichtbaar dat juist is)
            heb geen externe flitser en ben eig ook niet van plan dat snel mee te sleuren, later mss
            maar verbeter mij gerust als ik het verkeerd onthouden heb!
            dat breder bereik is dat eig vooral om verder te kunnen zoomen? of eerder beter voorwerpen dichtbij? of juist allebei?

            PS: LET OP: Autofocus werkt alleen bij lenzen met een interne autofocus motor, of Autofocus is supported only with AF-S and AF-I CPU lenses, which are equipped with an autofocus motor.
            Bij welke lenzen is dat dan? Die 18-55?
            want autofocus lijkt mij wel echt handig/ nodig

            PS2: Weet iemand van jullie hoe het met garantie zit? Ik las 1j uit Nederland, 2j uit België, klopt dit? en duitsland?

            Comment


            • #7
              Re: Nikon D60, de goedkoopste

              Oorspronkelijk geplaatst door cent wafers Bekijk bericht
              Bedankt voor jullie tips !

              Ik had ook al aan die 18-105 lens gedacht, maar ik had ergens gelezen over een maantje dat dan zichtbaar zou zijn als je je flits gebruikt en dat wil ik echt niet.. (ook al weet ik eig niet hoe zichtbaar dat juist is)
              is enkel als je flits met zonnekap op lens denk ik hoor..


              heb geen externe flitser en ben eig ook niet van plan dat snel mee te sleuren, later mss
              maar verbeter mij gerust als ik het verkeerd onthouden heb!
              SB400 kost rond de 100 € en is piepklein en meer dan voldoende voor beginner

              dat breder bereik is dat eig vooral om verder te kunnen zoomen? of eerder beter voorwerpen dichtbij? of juist allebei?
              < 18mm : meer breedte qua bvb gans gebouw op foto krijgen
              > 55 mm : meer inzoom om dicht bij onderwerp te komen

              PS: LET OP: Autofocus werkt alleen bij lenzen met een interne autofocus motor, of Autofocus is supported only with AF-S and AF-I CPU lenses, which are equipped with an autofocus motor.
              Bij welke lenzen is dat dan? Die 18-55?
              want autofocus lijkt mij wel echt handig/ nodig
              18-55 en 18-105 hebben dit. Handig en nodig als beginner..

              PS2: Weet iemand van jullie hoe het met garantie zit? Ik las 1j uit Nederland, 2j uit België, klopt dit? en duitsland?
              idd be 2 jaar, nl 1 jaar, duitsland geen idee
              Nikon D7000 - Nikon 17-55 f2.8 - Nikon 35mm 1.8 - Sigma 50mm 1.4 - Sigma 70-200 f2.8 OS - SB-600 (2x) - SB-900

              Comment


              • #8
                Re: Nikon D60, de goedkoopste

                Oorspronkelijk geplaatst door stroedel Bekijk bericht
                idd be 2 jaar, nl 1 jaar, duitsland geen idee
                Alles in Europa 2 jaar!!!!
                maak de mensen niet bang...
                Ga gerust shoppen in Nederland of Duitsland.
                Nikon D90 met wat recent glas, een pillampke en een bollekesstatiefke samen in een kabaske om half over de rug te smijten.

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon D60, de goedkoopste

                  Ik zie hier bij konijnenberg dat hun kit altijd een li-ion batterij bevat. Dat is toch een extra batterij e? En is dit nodig? Ik weet niet meer waar ik het gelezen had maar ik dacht dat je heel lang met een volle batterij kon doen.. (bv als je op weekend bent..)

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikon D60, de goedkoopste

                    En dan had ik nog een vraag: is het "voordelig" om een pakket (vooral met tas, kaartje heb ik wel maar mag mss nog groter) te bestellen?
                    Tot nu toe heb ik precies niet echt koopjes gezien..
                    Hoeveel kost een tas? (ik herinner mij uit de fnac rond de 60euro)

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikon D60, de goedkoopste

                      Oorspronkelijk geplaatst door Landie Bekijk bericht
                      Alles in Europa 2 jaar!!!!
                      maak de mensen niet bang...
                      Ga gerust shoppen in Nederland of Duitsland.
                      Enkel in België heb je 2 jaar garantie.
                      Bekijk maar eens een factuur van elders.
                      Nikon D800E / D700 / D3200 / OLY PEN en allerhande lenzen

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nikon D60, de goedkoopste

                        Oorspronkelijk geplaatst door Frankyboy yang Bekijk bericht
                        Enkel in België heb je 2 jaar garantie.
                        Bekijk maar eens een factuur van elders.
                        Heb ik gedaan, en de wet er naast gelegd... Ik heb uiteindelijk bij KE gekocht in NL.
                        jij zult op een firma gekocht hebben dan... dan heb je in Belgie ook maar één jaar garantie.
                        Nikon D90 met wat recent glas, een pillampke en een bollekesstatiefke samen in een kabaske om half over de rug te smijten.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nikon D60, de goedkoopste

                          Oorspronkelijk geplaatst door cent wafers Bekijk bericht
                          Ik zie hier bij konijnenberg dat hun kit altijd een li-ion batterij bevat. Dat is toch een extra batterij e? En is dit nodig? Ik weet niet meer waar ik het gelezen had maar ik dacht dat je heel lang met een volle batterij kon doen.. (bv als je op weekend bent..)
                          Ik zou hieruit niet durven afleiden dat er een extra (dwz een tweede) batterij bijgeleverd wordt.
                          Is een tweede batterij nodig? Ik raad dit toch wel aan, speciaal als je veel gebruik maakt van het LCD-scherm. Als je op weekend gaat, neem dan ook de batterijlader mee, zodat je de lege batterij kunt vervangen door een volle en die lege meteen kunt opladen voor een volgende shoot.
                          Dit gezegd zijnde, hangt het een beetje af van toestel tot toestel (en bovendien van hoe je je toestel gebruikt) hoeveel foto's je met een volle accu kunt schieten.
                          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

                          Comment

                          Working...
                          X