Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon 40d err 02

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • canon 40d err 02

    Ik was aan het fotograferen en mijn camera geeft steeds een foutmelding "err o2" probleem met geheugenkaart u moet formatteren", zoiets. Ik kan ook mijn beelden niet terug zien en de camera blokkeert dan. Als ik het cf kaartje en opnieuw in doet dan doet hij het weer maar kan dan niet meer mijn oude foto's terugkijken. Deze melding komt heel vaak achter elkaar. Wat moet ik doen?

    Groetjes Ingrid.

    P.s ik heb firmware 1.0.8

  • #2
    Re: canon 40d err 02

    vergat ik nog, ik heb de cf ook geformatteerd in de camera. ook dit hielp niet.

    Comment


    • #3
      Re: canon 40d err 02

      misschien eens een update van jouw firmware doen
      www.hellinckx-foto.be
      Facebook

      Comment


      • #4
        Re: canon 40d err 02

        zie hier de link

        www.hellinckx-foto.be
        Facebook

        Comment


        • #5
          Re: canon 40d err 02

          Hallo Tech 8,

          Ik hoop dat je gelijk hebt en dat het probleem dan is opgelost. Ik weet alleen niet hoe ik firmware update moet uitvoeren. Ooit heb ik het weleens bij mijn sony a gedaan maar daar stond toen een uitleg bij. Het probleem ligt in ieder geval niet aan mijn CF kaarten want bij mijn andere camera doen ze het wel.

          Groetjesssssssssssssssss

          Comment


          • #6
            Re: canon 40d err 02

            in ieder geval bedankt voor je hulp

            Comment


            • #7
              Re: canon 40d err 02

              Ik heb naar je link gekeken maar er staat niets over "err 02" in beschreven.

              Comment


              • #8
                Re: canon 40d err 02

                Er is hier op't forum reeds meerdere keren over een foutmelding bij 40D gesproken geweest.
                Nikon D90 / AF-S DX Nikkor 18-105VR , Nikkor 50mm f/1.8D , Nikon SB600 Speedlight, Vanguard MG-4 Tripod, Black Rapid R-Strap R4, tassen van KATA en Lowepro

                Comment


                • #9
                  Re: canon 40d err 02

                  Als de kaart in een andere camera perfect werkt, dan is het probleem waarschijnlijk met de connector in de 40D. Het nadeel van een CF kaart is dat de connector in de camera pinnetjes heeft. Als je het kaartje er eens een keertje te onvoorzichtig induwt, dan kan het zijn dat zo'n pinnetje krom trekt of afbreekt.

                  Wat ook kan is dat een aantal van die pinnetjes een beetje corrosie hebben (vuil of roest...). Waardoor het contact niet meer altijd goed werkt.

                  Vermoedelijk moet je camera eens binnen voor onderhoud.
                  Tot sluitertijd, Dirk

                  Comment


                  • #10
                    Re: canon 40d err 02

                    He bah, ik heb de camera niet eens een week en had deze gekocht omdat mijn andere 40d in reparatie is en ik niet zonder camera kan. Als ik dit zo lees dan heeft het geen zin om mijn firmware te updaten. Wat een pech. Ik hoop maar dat ik hem nog zelf aan de praat kan krijgen maar dat zal vast wel niet.

                    Comment


                    • #11
                      Re: canon 40d err 02

                      Hallo,

                      Ik heb de contactpinnetjes in de camera vergeleken met die van mijn sony alfa maar het ziet er mi hetzelfde uit. Pinnentjes staan niet scheef of lijken niet afgebroken. Ik zag dat er twee buitenste pinnen wat langer zijn dan de rest, dit is ook zo bij mijn canon.

                      Comment


                      • #12
                        Re: canon 40d err 02

                        wat ik raar vind, ik heb wel nieuwe firmware op mijn camera kunnen plaatsen, dan ligt het toch niet aan de pinnentjes want dan moet de CF kaart toch ook niet werken?

                        Comment


                        • #13
                          Re: canon 40d err 02

                          1. Hoe heb je de firmware ge-upgrade? Via CF kaart, of via kabeltje tussen camera en PC?
                          2. Heb je een ander CF-kaart geprobeerd?
                          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

                          Comment


                          • #14
                            Re: canon 40d err 02

                            stap 1: ander CF kaartje proberen (het is niet omdat deze in een andere camera werkt dat er geen probleem mee kan zijn)
                            stap 2: de camera is nog geen week oud => naar de winkel en een nieuwe meepakken of geld terug
                            Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

                            Comment


                            • #15
                              Re: canon 40d err 02

                              Ik heb firmware met diezelfde CF kaart erop gezet.

                              En met mijn andere CF kaart doet hij exact hetzelfde

                              Comment

                              Working...
                              X