Re: Canon EOS 50D of EOS 500D?
Ik heb een 400D en een 50D
De 1000D heeft dezelfde sensor en body als de 400D (enkel een paar AF-punten minder dacht ik, een groter LCD-scherm en live-view)
Die 400D sleur ik al 2,5 jaar mee, meer dan 25000 clicks, dat ding is stevig genoeg, en omdat het licht is doet het zichzelf geen pijn bij het vallen
Beeldresolutie 10 mps is ruim voldoende, 15 mps geeft ong 10% meer detail
ISO: vanaf 400 begin je korrel te zien, maar nog altijd minder dan de 50D op 800
Snelheid: heb je voor grafisch design 6 beelden per seconde of snellere AF nodig ?
De 50D heeft een grotere zoeker, stoerder body en gemakkelijker instelfuncties, als je daar op valt koop dan een (tweedehands) 40D
De 500D blijft op dat punt gelijk aan de 1000D
Het zijn allemaal maar electronische gebruiksgoederen met een korte levensduur
Ik voel mij gelimiteerd bij mijn 1000D qua beeldresolutie, ISO, snelheid, en de stevigheid van de body vind ik ook niet echt op punt
De 1000D heeft dezelfde sensor en body als de 400D (enkel een paar AF-punten minder dacht ik, een groter LCD-scherm en live-view)
Die 400D sleur ik al 2,5 jaar mee, meer dan 25000 clicks, dat ding is stevig genoeg, en omdat het licht is doet het zichzelf geen pijn bij het vallen
Beeldresolutie 10 mps is ruim voldoende, 15 mps geeft ong 10% meer detail
ISO: vanaf 400 begin je korrel te zien, maar nog altijd minder dan de 50D op 800
Snelheid: heb je voor grafisch design 6 beelden per seconde of snellere AF nodig ?
De 50D heeft een grotere zoeker, stoerder body en gemakkelijker instelfuncties, als je daar op valt koop dan een (tweedehands) 40D
De 500D blijft op dat punt gelijk aan de 1000D
Het zijn allemaal maar electronische gebruiksgoederen met een korte levensduur
Comment