Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EOS 50D of EOS 500D?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon EOS 50D of EOS 500D?

Ik voel mij gelimiteerd bij mijn 1000D qua beeldresolutie, ISO, snelheid, en de stevigheid van de body vind ik ook niet echt op punt
    Ik heb een 400D en een 50D
    De 1000D heeft dezelfde sensor en body als de 400D (enkel een paar AF-punten minder dacht ik, een groter LCD-scherm en live-view)
    Die 400D sleur ik al 2,5 jaar mee, meer dan 25000 clicks, dat ding is stevig genoeg, en omdat het licht is doet het zichzelf geen pijn bij het vallen
    Beeldresolutie 10 mps is ruim voldoende, 15 mps geeft ong 10% meer detail
    ISO: vanaf 400 begin je korrel te zien, maar nog altijd minder dan de 50D op 800
    Snelheid: heb je voor grafisch design 6 beelden per seconde of snellere AF nodig ?

De 50D heeft een grotere zoeker, stoerder body en gemakkelijker instelfuncties, als je daar op valt koop dan een (tweedehands) 40D
    De 500D blijft op dat punt gelijk aan de 1000D

Het zijn allemaal maar electronische gebruiksgoederen met een korte levensduur

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hub2805 Bekijk bericht
      Magnesium zal ook wel goed zijn zeker.
      Wie wil er nu geen kogelvrije camera?
      Canon 40D - 70-200mm L F4 - 17-40mm L F4 - 100mm 2.8 USM Macro - 430EX II
      http://nick-verbeeck.fotopic.net
      http://www.wix.com/Nixken/Nick-Verbeeck---Fotografie

Comment

Het verschil tussen de 500D en de 1000D is te klein. Als je je beperkt voelt met de 1000D dan zal de 500D ook tegenvallen. De 50D is dan een veel betere keuze. Maar om je budget te redden, dan kan je naar een 40D kijken. Die prijs is veel lager maar dat is ook een hele goede camera.
        Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Ik had vroeger ook een 350D en ben nu overgegaan naar een 50D met de 18-200 van canon en ik moet zeggen dat dit een superlens is ben er echt heel tevreden van.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
            Ik beschik zelf over de 50D en kan die alleen maar aanprijzen. Ik kwam van de 350D en dat verschil is groot.
            Ik durf vermoeden dat het verschil tussen de 1000D (die je echt nog niet zo lang kunt hebben, zolang is dat toestel toch niet op de markt?) en de 500D kleiner is dan tussen de 500D en de 50D. Maar da's mijn gedacht, en da's wat je hier vraagt.

Wat betreft die boven gemaakte opmerking over goede (=dure) lenzen... Gisteravond sprak ik op de fotoclub met een koppel die allebei een 50D combineren met een Sigma 18-200 en eigenlijk niet zo tevreden zijn. Ik heb ze enkele tips gegeven, maar wel gezegd dat ik de 50D voornamelijk combineer met de 17-55 f/2.8, wat een schitterende lens is.
            Ik had vroeger ook een 350D en heb nu de 50D met de 18-200 lens van canon en ik moet zeggen dat dit een een goede lens is waar ik zeer tevreden van ben.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jboy Bekijk bericht
              Ik had vroeger ook een 350D en ben nu overgegaan naar een 50D met de 18-200 van canon en ik moet zeggen dat dit een superlens is ben er echt heel tevreden van.
              Een superzoomlens is niet hetzelfde als een superlens.....

Comment

Ik twijfelde tussen een 450D en een 40D, en het is toch die laatste geworden.
                De bedieningsfuncties maken het verschil: met het scrollwiel kan je snel verschillende functies bedienen (diafragma in M of belichtingscompensatie)
                bovendien is er nog een extra knop om de focuspunten te selecteren.
                Als je de filmfunctie niet nodig hebt zou ik geen seconde twijfelen, ga voor de 50D.
                Het gewicht valt nog best mee, het is lang niet te vergelijken met bijvoorbeeld een EOS 1.
                zelfs mijn analoge EOS 3 is groter en zwaarder dan de 40D.

Comment

Working...
                X