Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Autofocus

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Autofocus

Toen ik in Barcelona zat vorige maand, kreeg ik niet meteen het zonnekapje van mijn 18-70 kitlens (op A350) er af. Ik had toen de indruk dat de scherpstelring vooraan meedraaide, kan dit 'incident' invloed hebben op de AF bij andere lenzen ? Ik kan natuurlijk ook een verkeerde indruk hebben gehad, het kan zijn dat het gewoon er slecht opgezet was...

Ik vind nergens op internet of de AF motor nu in de lens zit, of in de body...
    Er is niets mis mee voor zover ik kan zien tijdens het gebruik, en ik heb er in Normandië vorige week toch een dikke 190 foto's mee genomen op drie dagen...
    Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Re: Autofocus

Zorgen dat de camera uitstaat voor je aan je lenskap draait, of je vingers goed plaatsen
    Er zal wel niets mis mee zijn.
    Sony Alpha 200 / 18-70 mm F3.5-5.6 / 18-250 mm F3.5-6.3 / Tamron 200-500 mm F5-6.3 / F36AM flitser
    PS Elements 7.0

Comment

Als je bij de kitlens aan de zonnekap draait, dan draai je ook aan de focusring. Zelf zet ik'm daarom altijd eerst op MF (manuele focus) voor ik de zonnekap er afhaal of opzet.
      about.me/stijnv

Comment

Bedankt alvast! Maar is er niemand die iets weet hoe het zit met AF, of dat nu in de lens of in de body zit ? Ik zou 't graag eens weten, vermits het schijnbaar van merk tot merk (en van toestel tot toestel ?) afhangt...

En dan maar zeggen dat je "op internet alles vindt" ;-)...
        Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Alle Sony body's hebben een AF-motor in de body zitten. Lenzen met de aanduiding 'SSM' of 'SAM' hebben een eigen AF-motor.
          about.me/stijnv

Comment

Working...
          X