Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Met 800 euro in men hand koop ik ...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Met 800 euro in men hand koop ik ...

1)Stel dat je een budget hebt van 800 euro wat zou je hiermee kopen?
    Je moet rekening hebben dat je een beginner bent en het eerste half jaar geen extra budget hebt om lenzen en dergelijk te kopen.

2)En weet iemand een goed winkel omgeving Diest, Tienen en Leuven met een goede service?

Bedankt

Re: Met 800 euro in men hand koop ik ...

Net buiten de regio, maar zeker de moeite om eens langs te gaan -> foto konijnenberg

Hebben ze regelmatig promoties op spiegelreflex packs

bvb canon 1000d + sigma 18-200 voor maar 609eu, dan heb je nog geld over voor een tas, kaartjes,...

mvg

Comment

dan kocht ik deze kit (819 €)

Studio73 heb ik nog niets dan goede ervaring mee...

Set met 2 goede kitlenzen, geheugenkaartje, statiefje, tas en reiniging inbegrepen

Ga je heeeeel veel plezier mee beleven!
      With Canon, I can (or at least try)
      Photastic.be ~ Passion for the picture
      Nieuwe site

Comment

Ik denk dat ik ermee een Fuji S100FS bridge zou kopen (of een FZ28 Panasonic), een goed statief en en een sterke flash unit. Wil je de kwaliteit van die bridges overtreffen dan moet je al lenzen gaan kopen die alleen al 800 euro of meer kosten. Mocht ik het overdoen, ik zou niet meer voor een SLR opteren denk ik.

Tenzij ik er zo'n 4 à 5000 euro kan tegenaan smijten natuurlijk.
        Last edited by nete; 3 juni 2009, 09:59.
        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
          Wil je de kwaliteit van die bridges overtreffen dan moet je al lenzen gaan kopen die alleen al 800 euro of meer kosten. Mocht ik het overdoen, ik zou niet meer voor een SLR opteren denk ik.
          unk???

no offense nete maar da's toch wel bull**** eerste klasse vind ik... Ik ga helemaal niet zeggen dat de bridge-camera's slecht zijn maar het niveau van een DSLR (al is het met kitlenzen) gaan ze nooit helemaal halen...
          With Canon, I can (or at least try)
          Photastic.be ~ Passion for the picture
          Nieuwe site

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
            dan kocht ik deze kit (819 €)

Studio73 heb ik nog niets dan goede ervaring mee...

Set met 2 goede kitlenzen, geheugenkaartje, statiefje, tas en reiniging inbegrepen

Ga je heeeeel veel plezier mee beleven!
            Kan ik alleen maar bijtreden, mooie set waar alles in steekt om mee te beginnen en een hele tijd mee verder te kunnen, en Studio73 is een veel betere winkel op alle vlakken dan Konijn in Turnhout, blijf daar gewoon weg als je op enige service wil rekenen.

Zowat al mijn recent materiaal komt van Studio73 in Geel, heel vriendelijke mensen, altijd tijd voor een diepgaande uitleg (die dan ook nog eens correct is wat je niet overal kan zeggen ) en ze zullen je niets proberen te verkopen wat je niet nodig hebt.

Mark
            Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
            Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Je kan ook een second hand 40 D aanschaffen? Das al een ferm masschien wat je voor een aardig prijsje kan kopen.
              Mvg, Pascal,Schoonspikke
              Als je schiet..schiet dan raak!
              500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

je bent dus beginner ... vooralleer geld over de bank te gooien moet je jezelf eerst wat vragen stellen en met de daaruitvoortvloeiende (wat een woord :d) antwoorden hier nog eens langskomen.

- wat wil je fotograferen (wildlife, portret, marco, aktie, landschap) ?
                - hoe vaak wil je dat fotograferen (dagelijks, wekelijks, 1 keer per jaar) ?
                - wanneer wil je fotograferen (op reis, thuis, alleen met goed weer, ook in k*tweer) ?
                - wil je ooit (semi)-professional worden of zal het altijd een hobby blijven ?
                - ben je zeker dat je binnen 2 jaar nog steeds met fotografie wil bezig zijn ?

Al deze zaken hebben rechtstreeks verband met het soort body, de objectieven en alle andere accessoires die je nodig hebt en dus ook met je benodigde budget.

Bedenk ook dat er steeds een uitgebreide en bij momenten zeer interessante tweedehands-markt bestaat.

Meer vragen dan antwoorden dus, maar zonder deze info is het een beetje zinloos om bepaalde dingen aan te raden of te promoten.

Just my 2 cent,
                TravelToy.
                www.christian-bailleul.be | Blog

Comment

Perfecte raad van Traveltoy hierboven

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
                    unk???

no offense nete maar da's toch wel bull**** eerste klasse vind ik... Ik ga helemaal niet zeggen dat de bridge-camera's slecht zijn maar het niveau van een DSLR (al is het met kitlenzen) gaan ze nooit helemaal halen...
                    Wel Hans, als ik mijn foto's van de FZ reeks vergelijk met wat er uit mijn Pentax komt (400 euro tegenover kleine 2000 euro), dan zou die SLR hooguit 6 à 700 euro mogen gekost hebben, lenzen inbegrepen. Betere DOF, dat wel. Mijn beide lenzen kosten toch al een 900 euro, en da's gezien de resultaten best frustrerend. Vooral de scherpte baart me zorgen. En dat kan je helaas achteraf niet meer corrigeren op PC.
                    Last edited by nete; 3 juni 2009, 10:48.
                    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
                      Kan ik alleen maar bijtreden, mooie set waar alles in steekt om mee te beginnen en een hele tijd mee verder te kunnen, en Studio73 is een veel betere winkel op alle vlakken dan Konijn in Turnhout, blijf daar gewoon weg als je op enige service wil rekenen.

Zowat al mijn recent materiaal komt van Studio73 in Geel, heel vriendelijke mensen, altijd tijd voor een diepgaande uitleg (die dan ook nog eens correct is wat je niet overal kan zeggen ) en ze zullen je niets proberen te verkopen wat je niet nodig hebt.

Mark
                      Ik denk dat de persoonlijke smak tussen winkels best achterwegen gelaten wordt, ipv van elke winkel zwart te maken. Want ik heb dezelfde raad gekregen tussen deze 2 winkels. Met he t grote verschil dat de namen andersom stonden . ik kan van konijn niet klagen. Maar als je natuurlijk 1x verkeede ervaring hebt gehad veranderd die visie. Dus laat de keuze met een goed gevoel vrij aan de koper zou ik zeggen.

Comment

IVM wat te kopen, zou ik ook eerst eens afragen wat je wil fotograferen, zodat je al geen geld gaat uitgeven aan iets dat je niet nodig hebt. Alsook denk goed na aver wat je qualitatief wil bereiken met je foto's. Ga je naar perfectie streven? WIl je met een hele rugzak vol materiaal zeulen? Of ben je al gelukkig met gewoon mooie foto's.
                        In dit topic heb je enkel links op de 2e pagina van foto's gemaakt met een bridge. Indien dit is wat je zoekt in fotgrafie, en je bijjezelf denkt dat je niet will sleuren met een rugzak vol materiaal zou ik een goede bridge kopen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                          Wel Hans, als ik mijn foto's van de FZ reeks vergelijk met wat er uit mijn Pentax komt (400 euro tegenover kleine 2000 euro), dan zou die SLR hooguit 6 à 700 euro mogen gekost hebben, lenzen inbegrepen. Betere DOF, dat wel. Mijn beide lenzen kosten toch al een 900 euro, en da's gezien de resultaten best frustrerend. Vooral de scherpte baart me zorgen. En dat kan je helaas achteraf niet meer corrigeren op PC.
                          En dat ligt volgens jou aan dat toestel?

Comment

[QUOTE=TravelToy;2276581]je bent dus beginner ... vooralleer geld over de bank te gooien moet je jezelf eerst wat vragen stellen en met de daaruitvoortvloeiende (wat een woord :d) antwoorden hier nog eens langskomen.

- wat wil je fotograferen (wildlife, portret, marco, aktie, landschap) ?
                            Vanalles een beetje-

hoe vaak wil je dat fotograferen (dagelijks, wekelijks, 1 keer per jaar) ?
                            wekelijks

- wanneer wil je fotograferen (op reis, thuis, alleen met goed weer, ook in k*tweer) ?
                            altijd en overal-

wil je ooit (semi)-professional worden of zal het altijd een hobby blijven ?
                            hobby

- ben je zeker dat je binnen 2 jaar nog steeds met fotografie wil bezig zijn ?
                            zeer zeker

Al bedankt voor dit antwoord. Maar dit topic gaat niet echt over mij. Ik wou eens nagaan wat jullie voor dit bedrag zouden kopen. Ik zelf ga waarschijnlijk voor de 450D met de twee IS kitlenzen gaan.

Comment

Lees de post van TravelToy eens goed
                              Success !

Oeps, je hebt me intussen ingehaald.

Maar als het niet de bedoeling is om je te helpen met een keuze, dan ga ik hier ook geen moeite doen om raad te geven.
                              Last edited by pichayandege; 3 juni 2009, 11:19.

Comment

Working...
                              X