Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nikon d60

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• nikon d60

Hallo iedereen-ik neem op reis gemakkelijk enkele honderden foto's-dit met een canon powershot-wel mooie foto's,geen gesleur , maar ik zou toch wel iets meer willen daarom ben ik van plan om een Nikon D60 aan te schaffen met 1 lens 18 -200, die ik onlangs eens heb vast gehad id winkel ,en het lijkt me toch wel een voordeel om slechts met 1 lens te kunnen werken ,
    -is dit een goede keuze
    -heeft er iemand ervaring met deze combinatie
    -waar kan ik het toestel best kopen voor de beste prijs

budget wil ik wel rond de 600 / 700 euro houden
    Last edited by zegers peter; 31 mei 2009, 21:57.

Re: nikon d60

Waarom de grootste troef van een DSLR niet gebruiken, je gaat je beperken tot één lens terwijl je net lenzen kan wisselen.
    Is een bridge dan niet meer iets voor jou ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door zegers peter Bekijk bericht
      ,en het lijkt me toch wel een voordeel om slechts met 1 lens te kunnen werken ,
      Als je dat zo formuleert is het louter een nadeel....

Comment

dank voor de snelle reaktie -ik ben nog maar een beginner en dus ook nog maar net op zoek, en door het overaanbod weet je natuurlijk niet wat je moet kiezen .
        maar waarom is het nadeel ,waarom zou je met 2 lenzen werken als je dit ook met 1 kunt ,of heb ik dit mis?

Comment

dank voor de snelle reaktie -ik ben nog maar een beginner en dus ook nog maar net op zoek, en door het overaanbod weet je natuurlijk niet wat je moet kiezen .
          maar waarom is het nadeel ,waarom zou je met 2 lenzen werken als je dit ook met 1 kunt ,of heb ik dit mis?
          Je kunt net zo goed met een 18-200 werken als je zou doen met een 18-55 die er veelal in kit bijzit en als extra de 55-200, als je daarbinnen wilt blijven...

Grootste voordeel is natuurlijk dat je ook macro, vaste brandpuntstele's, etc etc kunt er op draaien... als ik ergens naartoe ga zonder met de intentie te gaan om echt gewoon foto's te nemen -bijvoorbeeld met een neef of nicht of zo naar een dierenpark- dan gaat de 18-200 op m'n D90... als ik ga naar Paradisio of naar een ander dierenpark met de intentie om prentjes te maken, dan zijn't andere die erop gaan.

Een 18-200 als reislens zal -volgens mij- ruimschoots voldoen
          2xZ6, 1xD7500, glas, licht

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Baviaantje Bekijk bericht
            Je kunt net zo goed met een 18-200 werken als je zou doen met een 18-55 die er veelal in kit bijzit en als extra de 55-200, als je daarbinnen wilt blijven...

Een 18-200 als reislens zal -volgens mij- ruimschoots voldoen
            En toch zou ik eerder met de 18-55 en 55-200 op reis vertrekken. Ik ben er vrij zeker van dat die 2 lenzen optisch toch nog iets beter gaan zijn dan de 18-200. En het is nog goedkoper ook.

Comment

Bekijk dan zeker de s100fs eens en pak hem eens goed vast

• 28 - 400 mm (35 mm equiv)
              • F2.8 - F5.3
              • 14.3x optical zoom

Knap ding en zal je zeker niet ontgoochelen
              « Je suis venu vous dire que je m'en vais! »

Comment

wrong corner .... sorry
                « Je suis venu vous dire que je m'en vais! »

Comment

Waarom zou je vast moeten zitten aan 1 lens als je keus hebt uit tientallen.....

Elk foordeel hep sun nadeel.

Comment

hey cruyf
                    -het is geen kwestie van vastzitten aan 1 lens -ik zou het doen voor het gemak,als ik op reis ben, wil ik ook nog zelf van de omgeving genieten zonder in de weer te moeten zijn met het vewisselen van lenzen -ik kan achteraf nog wel lenzen bijkopen indien nodig
                    -ik wil nu voorlopig enkel weten of ik met deze combinatie een goede start kan maken

peter

Comment

Working...
                    X