Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

LX3 (vs. G10)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: LX3 (vs. G10)

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
    Véronique . . . . ik vrees dat gij me nog geld gaat kosten door die LX3 zo te promoten . . .
    Véronique . . . . ik vrees dat gij me nog geld gaat kosten door die LX3 zo te promoten . . .
    quote x twee ....

..... Het is inderdaad echt mijne Pana' choux-choux geworden
    Een Leica 24-60 F:2, van deze "S" kwaliteit >> steeds paraat te mogen hebben, is gewoon een Super-Luxe en een beetje Disneyland, toch?
    Wijlen, Cartier Bresson zou er zich direct een paar van aankopen, peinz ik?
    Eigenlijk weet ik dat wel (bijna) zeker.

Suc6 met de aankoop van je nieuwe LX3, Franciskine

veronique
    Last edited by Veronique; 31 mei 2009, 17:50.
    « Je suis venu vous dire que je m'en vais! »

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Forumleiding
      Véronique, je hebt een slecht karakter Mij zo op kosten willen jagen!!! Leica heeft toch een tegenhanger van deze camera dacht ik, niet? De D-lux of de C-lux?
      Ja, maar die rode button, kost je wat, hoor.

Comment

Ik gebruik een antiek 24 mm Leica opsteek zoekertje, ik wilde aanraden zo'n dingetje aan te schaffen maar........ voor de prijs daarvan koop je ook nog een G10 .

Comment

Ik dacht toch ergens gelezen te hebben dat de verwerking in de camera bij de Leica's anders gebeurt dan bij de Pana . . . Véronique, jij blijkt ( in mijn ogen toch ) iemand die verduiveld veel van fotografie afweet maar ook zeer objectief beoordeelt . . . dus jouw mening is voor velen hier zeker een pluspunt.
          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Ik dacht toch ergens gelezen te hebben dat de verwerking in de camera bij de Leica's anders gebeurt dan bij de Pana . . . Véronique, jij blijkt ( in mijn ogen toch ) iemand die verduiveld veel van fotografie afweet maar ook zeer objectief beoordeelt . . . dus jouw mening is voor velen hier zeker een pluspunt.
            Dat verschil, moet er zijn om de prijsverschillen te rechtvaardigen!
            Ik beoordeel nooit on screen, maar steeds op print en dit, in de courante IRL maten. (wel op Lambda)
            Ik heb hier een kast vol analoge Leica steken, van wijlen Papa & mezelf, maar voor de LX3 “zie ik” enkel: de prijs, de button en de manual (die beter is) als verschil!
            Wil je indruk maken + u zelve een extra’tje gunnen/kunnen, is zo’n “RED” button, natuurlijk een leuk hebbedingetje, dat op de 2dehands markt, ook méér zal opleveren.
            …. de vraag is echter, welke gek gaat zoiets leuks verkopen.

Dit toestel brengt de mensen wel terug, naar waar het echt over gaat en de relatie tussen: fotograaf / camera & onderwerp, komt weer in perfecte balans.

Mijn zeer bescheiden mening
            veronique

Comment

nou nou ik ben er even niet, want ik hang voorlopig even met mijn hoofd boven een emmer

Back to basics met de lx3? Heeft net zoveel mogelijkheden als de G10 ???!!!!
              D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

Comment

De D-Lux 4 wordt hier in België geleverd met een volledige lisentie van Phase One's C1pro die ergens rond de €500,- kost. Dat brengt dingen wat meer in perspectief...

Ik zou ook voor de LX3/D-Lux4 kiezen...
                http://www.digifotofreak.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MarcFoto Bekijk bericht
                  De D-Lux 4 wordt hier in België geleverd met een volledige lisentie van Phase One's C1pro die ergens rond de €500,- kost. Dat brengt dingen wat meer in perspectief...

Ik zou ook voor de LX3/D-Lux4 kiezen...
                  Als je dat programma inderdaad echt gebruikt is de prijs dus gerachtvaardigd om te betalen, gebruik je andere software, dan blijf je inderdaad beter bij de Pana LX3
                  There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                  A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.

Comment

Of je verkoopt de software aan iemand anders die het kan gebruiken, en dan loop je toch met het rode logo rond...
                    http://www.digifotofreak.nl

Comment

Als je dat programma inderdaad echt gebruikt is de prijs dus gerachtvaardigd om te betalen, gebruik je andere software, dan blijf je inderdaad beter bij de Pana LX3
                      Madame " Adobe³³³ " zijnde ......

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MarcFoto Bekijk bericht
                        Of je verkoopt de software aan iemand anders die het kan gebruiken, en dan loop je toch met het rode logo rond...
                        Kan je die niet apart kopen?

On topic : als het mijn enige toestel was zou ik voor de G10 gaan ( iets meer zoombereik ), maar anders zou mijn keuze de LX3 zijn.

Comment

Voor een """bescheiden""" meerprijsje kun je de eigenaar worden van een LEICA D-LUX 4 in titanium uitvoering.
                          Online camera shopping for professional digital camera accessories, used camera & Lenses at Popflash Photo from top brand, it includes Leica, Pentax, Zeiss & Fujifilm professional photography cameras. Buy now!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ViewFinder Bekijk bericht
                            Voor een """bescheiden""" meerprijsje kun je de eigenaar worden van een LEICA D-LUX 4 in titanium uitvoering.
                            http://www.popflash.com/index.php?p=...=3527&parent=0
                            Geen idee, maar douane > via post??

*added*
                            Ik heb mijn LX3'tje, voor 00.00€ gekocht
                            Last edited by Veronique; 31 mei 2009, 19:22.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ViewFinder Bekijk bericht
                              http://www.popflash.com/index.php?p=...=3527&parent=0
                              als die van een berg valt is die evengoed kapot ze.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dominic Maertens Bekijk bericht
                                als die van een berg valt is die evengoed kapot ze.
                                ... of die rode button springt eraf en is onvindbaar, na de val!! .

... dan sta je daar

Comment

Working...
                                X