Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EOS 450d of 40d

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon EOS 450d of 40d

Oorspronkelijk geplaatst door mv.design Bekijk bericht
    Bedankt voor de tips.
    Wat bedoel je met "DxO"
    Die 100-400 lens kost even veel als de 40d met 2 lenzen.
    Ik denk niet dat ik die zal kopen, tenzij hij heeeel goedkoop wordt.
    DxO kan je terugvinden op www.dxo.com en dit is software die toelaat om raw files in bulk om te zetten naar jgp (kan ook met andere software trouwens) maar DxO zal ook vervorming door de lens naargelang je brandpunt aanpassen, daarnaast ook nog eens noise removal en nog een hele reeks andere dingen die je jpg werkelijk goed laten overkomen, veel beter dan in-camera jpg in elk geval, en je kan een trial versie downloaden trouwens, kan je gelijk kijken of het je bevalt.

Ik gebruik deze sofware al jaren met veel plezier, en ben er bijzonder tevreden van, zeker als ik met 2000 foto's van een event terugkom, dan heb ik echt geen zin om die allemaal manueel te verwerken ... ik laat DxO zijn werk doen, en dan haal ik de beste foto's eruit (of de klant kiest ze) en die zal ik dan manueel nog verder aanpassen.

De 100-400 is een dure lens, dat is zeker, maar het is zowat de beste zoom lens in dit bereik ... twee jaar terug keek ik er ook halsreikend naar uit, maar had geen geld om ze te kopen ... ondertussen heb ik zowel de 70-200 f2.8 IS als de 100-400 IS ... wat bij elkaar een kleine 3000 Euro is, sparen en een passie voor de fotografie rond het circuit kunnen je veel geld laten uitgeven Als ik mijn volledige setup bij elkaar tel word ik mottig van het totaalbedrag wat het me allemaal al gekost heeft ... en normaal koop ik eind dit jaar een 5dII (als alles meevalt natuurlijk, heb nog altijd geen boompje waar Euros aan groeien)

Mark
    Last edited by LamboCars; 5 juni 2009, 21:19.
    Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
    Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Die 100-400 lens kost even veel als de 40d met 2 lenzen.
      Ik denk niet dat ik die zal kopen, tenzij hij heeeel goedkoop wordt
      Prent maar in je hoofd dat je moeilijk een betere telelens gaat vinden voor zo'n redelijke prijs, next stop is 4 tot 6 keer duurder
      Je camera dient enkel maar om het beeld van je lens op te vangen, je moet dus eerst lenzen kopen in functie wat je wil fotograferen
      Reken op minstens 3 tot 4 keer meer geld aan lenzen dan aan de body
      Wellcome to the club

Comment

is de 40d een trapje hoger dan de 50d of hoe zien we dat?
        I don't have a drinking problem except when I can't have a drink.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vladibrass Bekijk bericht
          is de 40d een trapje hoger dan de 50d of hoe zien we dat?
          Beide behoren tot dezelfde reeks van "semipro"; de 50D is een jonger model, met meer Mpix en nog een paar andere verbeteringen (LCD-scherm bijvoorbeeld).
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
            Beide behoren tot dezelfde reeks van "semipro"; de 50D is een jonger model, met meer Mpix en nog een paar andere verbeteringen (LCD-scherm bijvoorbeeld).
            De hogere resolutie van het LCD-scherm is een hele verbetering, maar de hoop om hiermee direct na de opname de details te kunnen controleren heb ik moeten opgeven

Ondertussen is de 50D erg betaalbaar geworden, zeker in vergelijking met de 500D

Geniaal hoe Canon en Nikon erin zijn geslaagd de (afgeschreven) software van de pro en semipro reeksen, opgesmukt met een (100% software) video-sausje, in een eveneens afgeschreven consumerbody voor dezelfde prijs dan de semipro te verkopen
            (en dat in de ergste recessie sinds de jaren 30 van vorige eeuw)

De XXD reeks heeft een merkelijk betere zoeker, snellere sluiter en AF, en veel vlottere bediening - bovenop de stoerdere body - dan de XXXD
            Alhoewel de uiteindelijke foto met beide toestellen even goed kan gemaakt worden op dezelfde sensor, helpt de kwaliteit van de body om dit resultaat te bereiken (en als je 1D-gebruikers hoort is dit nog maar een begin)

De consumer-reeks is op dit moment te duur tov de semi-pro (en dit zegt waarschijnlijk meer over de perceptie van de economische situatie door de markt dan we wel denken)

In dat opzicht is een (tweedehands) 40D voor vergelijkbare prijzen een betere keuze dan een 450D, en een 50D beter dan een 500D

Comment

Working...
            X