Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D50

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nikon D50

De spiegel van mijn D50 blijft hangen. De verkoper zegt lakoniek: insturen, bestekskosten 70 euro (ben je in ieder geval kwijt), kan veel kosten. Beter nieuwe body kopen ...
    Is er iemand die de herstelling zelf kan doorvoeren?
    Dank en groet.

Re: Nikon D50

Ik vrees dat de verkoper gelijk heeft. Ik weet niet waarom de spiegel blijft hangen, maar als er efectief iets gebroken is ga je toch sowieso een onderdeel ergens moeten zien te bestellen. Een d50 body heeft een 2de handswaarde van minder dan €200. Ik zou proberen er zo een te kopen. Helaas

Comment

Dank voor je antwoord, Teun. Ik weet niet of er wat gebroken is, sommigen zeggen dat er intern gewoon een pinnetje los zou kunnen zijn of zoiets. Er moet toch iemand zijn die zo'n ding al eens heeft opengedraaid?
      Trouwens: als ik een andere koop, wat doe ik dan met deze? Gewoon in de vuilbak? Zonde toch ...
      Groet.

Comment

Rekening houdend met de restwaarde en de minimale herstelkosten zou ik zeggen : koop een andere en schroef je toestel zelf open. Wat kun je eraan verliezen ?

Comment

Je kan inderdaad eens proberen het zelf te repareren, al is dat niet zo gemakkelijk. Die dingen zitten vol met electronica met draden die van overal naar overal lopen en een redelijk ingewikkelde mechaniek. Zeker in de consumentenrange waar de d50 in zit, is plaats iets belangrijk, die dingen zitten echt vol gepropt. Zoek eerst eens naar de service of repairmanual.

Comment

Working...
          X