Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Panasonic Lumix DMC-FZ28

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Panasonic Lumix DMC-FZ28

Mijn oog is gevallen op de Panasonic Lumix DMC-FZ28, wegens de goede prijs voor een goede camera.
    Bij redcoon zijn 2 modellen te koop:
    Panasonic Lumix DMC-FZ28 EU (260,15 EUR)
    Panasonic Lumix DMC-FZ28 EG (278,30 EUR)

Volgens hun beschrijving is de EU-versie dezelfde behalve de handleiding die engels en/of duits is.
    Ik had graag geweten of dit zeker het enige verschil is, vooral of de bediening op het toestel wel nederlandstalig zijn, en of een engelse handleiding meestal het geval is.
    Heb gemailed naar redcoon en ze konden geen antwoord geven omdat ze daar niet de toestellen hebben (enkel in duitsland).

Daarom even hier vragen of iemand uitsluitsel kan geven?

Re: Panasonic Lumix DMC-FZ28

Volgens mij zijn alle toestellen identiek, d.w.z. dat je in de menu-instellingen alle (beschikbare) talen kunt kiezen.
    De handleiding (in pdf) staat wellicht in verschillende talen op een bijgevoegde CDR. Die vind je trouwens ook hier.
    Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

Comment

Bedankt, ik denk ook wel dat de toestellen gelijk zullen zijn.
      Maar ik had toch maar liever wat bevestiging.

Comment

Inmiddels via de chat opnieuw gevraagd en nu wel antwoord gekregen.
        Het zijn beide Europese modellen.

De EU is echter zonder Nederlandstalig menu en de EG met.
        En zowel bij de EU als EG zal geen Nederlandstalige handleiding zitten (kan je wel downloaden)

Hierbij mijn eigen vraag opgelost.
        Maar nog een vraag.
        Welk geheugenkaartje koop je daarbij best, ik had graag 4 GB, maar welk merk en welke klasse?

Comment

In mijn vrouw haar pana fz18 (de voorloper van de fz28) zit er een 4GB Sandisk Extreme III.
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Bij redcoon.be kan je een set kopen waarbij geheugen bijzit:
            incl. Merkproduct SD-HC-Card 4 GB / Class 2

is dit voldoende?waarom wel of waarom niet?

Comment

Als dat kaartje samen met de fz28 verkocht wordt, zal het wel een goede zijn, neem ik aan. Enige waarschuwing is dat ik hier een Sandisk SDHC 4GB kaartje heb liggen, van mijn schoondochter gekregen, omdat haar toestel (weet wel niet wel model?) geen HC kaartjes accepteert. Dit kaartje heb ik nog niet geprobeerd in de pana fz18, wel in mijn G9 (geen probleem).
              In principe is 4GB voldoende, ja. Mijn vrouw schiet in RAW+JPG hoogste kwaliteit. Ik trouwens ook, maar in mijn 50D heb ik een 8GB CF kaartje zitten, gewoonweg omdat de foto's, omwille van de 15Mpix van de camera, zo zwaar zijn.
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Working...
              X