Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

overstappen of upgraden?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• overstappen of upgraden?

Ik schiet momenteel nog met sony a200, en ik ben erg tevreden over deze camera..

nu zit ik met het volgende:

de a200 is nog steeds een instap-modelletje, en wat mij voornamelijk tegensteekt is de lage burstrate van deze camera..

ik heb de laatste tijd veel lensjes e.d. verkocht (teveel overlap en traag) en heb zowat alles ingeruild voor een sigma 70-200 2.8 DG EX hsm II, tzt zal ik ook overstappen voor een sigma 24-70 2.8..(heb een 24mm sigma 2.8, een minolta 50mm rs 1.7, sigma 28-80, 2x converter, minolta 100-300,minolta 70-210 f/4 en nog wat zooi verkocht voor goeie prijsjes)

eventueel nog een 1.4 of 1.7x TC van sigma hierbij.. dan heb ik wel zo'n beetje wat ik nodig heb..(en ik hoef niet meer zoveel zooi mee te slepen)

daarnaast wil ik over een tijdje overschakelen op een a700, of de opvolger hiervan, want het alombekende stofbeest, heeft op deze a200 toch wel enorme invloed..

momenteel ben ik regelmatig op stap met een bevriende beroepsfotograaf, en ik leer op een paar uurtjes meer dan ik uit welk boek van john freeman oid kan halen..
    had onlangs mijn eerste opdracht van deze zelfde vriend, en hij raadde me toch aan, om in de toekomst over te stappen op canon..

nu schiet hij zelf met een MKIII en het nodige goeie L-glaswerk, en heb dit ding ook es mogen uitproberen en idd, het voelt toch behoorlijk goed aan moet ik zeggen..

nu kun je natuurlijk een a200 in de verste verte niet vergelijken met een MKIII, maar voor mijn doen zou een 40d, 50d, of zelfs een 5dMKII icm een 24-70 2.8 en 70-200-L 2.8 toch mooi zijn lijkt me..

of toch maar bij sony blijven, en gaan voor de a700 of opvolger hiervan??

wat mij ook voornamelijk tegensteekt is de afwijkende hotshoe van sony, terwijl ieder zichzelf respecterend merk de algehele standaard volgt..

waar ik voornamelijk in geinteresseerd ben, is dat ik snel kan schieten, en liefst met wat meer focuspunten als dan wat ik nu heb..

dus... sony a700 oid, of toch overstappen?

het zal in ieder geval geld kosten.....(maar hopelijk verdien ik dat tzt weer terug)

wat is nu wijsheid..?

Re: overstappen of upgraden?

Beste sjinouck,

Ik zit met hetzelfde probleem ( zie http://forum.belgiumdigital.com/f9/o...on-263101.html )

De minolta lenzen bieden wel een alternatief maar laten het kwa snelheid toch wel afweten tegenover de nieuwere lenzen. Ik ben uiterst tevreden met mijn alpha 200 maar de upgrademogelijkheden zijn idd beperkt bij sony. En de opvolger van de 700 laat nu toch wel heel lang op zich wachten....

Als ik overstap laat ik jou mijn bevindingen weten.

Alvast succes met de keuze!

Kristof
    50d + 17-55 2.8

Comment

THX voor de link! ik loop tegen dezelfde problemen aan...

Comment

Tja wijsheid wie het weet mag het zeggen.
        Toch dan maar een stelling: Overstappen.

Niet zozeer omdat Sony niet goed zou zijn, te weinig mogelijkheden geeft of die flitsschoen. De flitsschoen van Nikon en Canon kijken dan wel op elkaar ze zijn net zo min uitwisselbaar als een SONY.

Ik "verdenk" die bevriende fotograaf ervan te denken dat wat voor hem ooit het beste was dat dat dus ook voor u nu het meest geschikt moet zijn. Dan zijn er nog voldoende (vak)fotografen die hun keuze hebben laten afhangen van wat de fotovakschool of docent goed vond.

Ook speelt mee wie ooit begonnen is met een bepaald merk daar veelal aan blijft hangen. Al was het maar uit financieel oogpunt. Zelden is een ander merk zoveel beter dat een overstap lonend is. Daarnaast is het ook wel handig als de ene camera e.d. niet te veel afwijkt van wat u gewoon bent. Het komt naar de klanten ook knullig over als u eerst een tijd in een menu op zoek moet naar die ene optie.

Nu we het toch hebben over de klanten daar zit een groot voordeel van Canon. De bekendheid als een "goed" en "professioneel fotografen" toestel moet u niet onderschatten.
        U gaat straks namelijk zoveel per uur kosten. Wat men dan in grote letters ziet is: Canon (u weet wel van die camera's) of SONY (u weet wel van de autoradio's en dvd-spelers). Dat op de SONY een Carl Zeiss-opjectief zit die niet onderdoet voor welke Canon of NIkon en prijziger is dan hun eerste auto valt niet op (als ze het al herkennen.)
        Hoe een merk(naam) zich in de toekomst gaat ontwikkelen is natuurlijk niet te voorspellen. In het midden van de vorige eeuw kocht je als echte fotograaf toch ook geen "Japans doosje!" en iets minder lang terug was digitaal iets van "net geschikt voor foto's op bedrijfspasjes".
        Dus wie het weet mag het zeggen.
        (ging fout hopelijk staat de tekst er geen 2x anders mijn verontschuldsigingen)

Comment

Is Canon dan niet dat bedrijf van de printers, scanners en copieerapparaten?

Denk dat "het publiek" daar minder gevoelig voor is dan je denkt...
          Mijn objectieven zijn all round...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk bericht
            Is Canon dan niet dat bedrijf van de printers, scanners en copieerapparaten?

Denk dat "het publiek" daar minder gevoelig voor is dan je denkt...
            En Sigma dat merk van die goedkopere partije lenzen. En Nikon en Olympus de fabrikant van microscopen?

Maar Canon is wel een goed merk, maar dat zullen ook Nikon, Olympus en Pentax zijn.
            Waar een wil is, is een weg
            ---------------------------------

Comment

goede adviezen jongens!! weet nu in ieder geval welk copieer/apparaat, microscoop of mss wel stofzuiger ik moet kopen..´t is toch een fotoforum he?

Comment

Wat zijn je plannen en heb je het (sur+) echt wel nodig?
                Verwacht je dat met Canon ineens alles beter zal zijn? (Vooral je foto's, dan?)
                « Je suis venu vous dire que je m'en vais! »

Comment

Working...
                X